Gå til innhold

Bruker du klut i dusjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg bruker ikke klut i dusjen. Blir ren med hendene og såpe.



Anonymous poster hash: 4efdb...0ea
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hendene...



Anonymous poster hash: de0af...8ad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under en samtale med venninner kom det frem at alle utenom meg bruker klut når de dusjer!

Altså, er jeg unormal? Jeg har -som voksen- aldri brukt klut i dusjen!!

Anonymous poster hash: 33d52...657

Ja, jeg bruker klut hver gang jeg dusjer.

Jeg skrubber huden godt med klut etter å ha såpet meg inn. Føler meg ikke ren om jeg ikke får vasket og skrubbet huden med klut.

Men om jeg skal ta en rask dusj fordi jeg har dårlig tid, eller ikke er så skitten, da bruker jeg ikke klut.

Endret av Bølle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte klut da jeg var barn. Gikk over til loofah (sånn netting-dott) når jeg ble større, og bruker det fremdeles. Bruker også sånne peeling-hansker 2 ganger i uka. Føler ikke jeg blir skikkelig ren uten loofah :vetikke: Såpen skummer jo så mye bedre om en bruker det, og en får liksom "skrubbet vekk" svette, kremer osv.

Svette er vannløslig mener jeg så man trenger i så måte ikke å skrubbe den bort. Men hvor ofte vasker du/bytter du den loofahen og de hanskene da? Jeg syns det er ekkelt å tenke på at den henger der og er våt en god stund før den tørker helt (selv om man skyller og vrir den godt), og da blomstrer jo bakterene igjen når den igjen blir våt. Nei, jeg føler meg ikke skikkelig ren med loofah.

Anonymous poster hash: d1cdd...cfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svette er vannløslig mener jeg så man trenger i så måte ikke å skrubbe den bort. Men hvor ofte vasker du/bytter du den loofahen og de hanskene da? Jeg syns det er ekkelt å tenke på at den henger der og er våt en god stund før den tørker helt (selv om man skyller og vrir den godt), og da blomstrer jo bakterene igjen når den igjen blir våt. Nei, jeg føler meg ikke skikkelig ren med loofah.

Anonymous poster hash: d1cdd...cfd

Ja, ny svette er lett å dusje bort, men gammel hud trenger en skrub iallfall en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ny svette er lett å dusje bort, men gammel hud trenger en skrub iallfall en gang i uka.

Men det trenger man ikke vaskeklut til. Jeg bruker kroppsskrubb fra tube eller krukke og smører det godt inn med hendene.

Anonymous poster hash: d1cdd...cfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg bruker klut i dusjen. Før jeg skadet ene armen brukte jeg det bare i ansiktet fordi det er mye enklere å "skrubbe" vekk sminken med klut i stedet for å bruke hendene.

Nå bruker jeg det spesielt under armene fordi det er vanskelig å komme til under armen på den armen som fungerer, så jeg får det kun til med klut, men pleier å få hjelp av samboer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som bruker klut, hvilke rutiner har dere på det? Bruker dere samme klut flere ganger eller bytter dere for hver gang? Hvor tørker dere kluten? Har dere fast rutine på hva dere vasker først og sist?

Anonymous poster hash: d1cdd...cfd

Jeg har en til under armene og en til underlivet. De har fast plass de tørker på. Blir skyllet godt mellom hvert bruk.

Anonymous poster hash: 300d5...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svette er vannløslig mener jeg så man trenger i så måte ikke å skrubbe den bort. Men hvor ofte vasker du/bytter du den loofahen og de hanskene da? Jeg syns det er ekkelt å tenke på at den henger der og er våt en god stund før den tørker helt (selv om man skyller og vrir den godt), og da blomstrer jo bakterene igjen når den igjen blir våt. Nei, jeg føler meg ikke skikkelig ren med loofah.

Anonymous poster hash: d1cdd...cfd

Bytter det vanligvis ut hver andre eller tredje mnd, og kjører det i vaskemaskinen med håndklær på 90 grader rimelig ofte. Så det synes jeg ikke er uhygienisk i det heletatt.

Og jeg kjenner jo det at om jeg vasker meg med bare hendene så føles ikke huden like ren som når jeg bruker loofah.

Men hver sin smak :) Klut, loofah eller hender: rene blir vi nok uansett så lenge vi dusjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker klut. Bruker mye mindre såpe sånn i mitt tilfellet.

Bruker jeg hendene med såpe kan jeg tømme halve flasken før svettelukten forsvinner.

Endret av debattanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som bruker klut, hvilke rutiner har dere på det? Bruker dere samme klut flere ganger eller bytter dere for hver gang? Hvor tørker dere kluten? Har dere fast rutine på hva dere vasker først og sist?

Anonymous poster hash: d1cdd...cfd

Jeg tar ny ren klut hver dusj. Først tar jeg ansiktet, halsen, armene og jobber meg ned til like over rumpa. Så starter jeg med tærne og jobber meg opp til rumpa og utsiden av rumpeballene (ikke sprekken). Så tar jeg venusberg, utside av ytre kjønnslepper og rumpesprekk til slutt. Insiden av kjønnsleppene vasker jeg forsiktig med en hånd mens jeg forsiktig spyler vann forfra med dusjhodet.

Kluten skyller jeg og lar henge på en knagg til jeg er ferdig. Da skyller jeg den i kaldt vann, vrir den opp og henger den på dusjstanga til den er tørr. Da legger jeg den i skittentøyskurva.

Til kattevask har jeg to kluter. En til ansikt og overkropp og en til utside av underliv. Den første har en såpefri ende til ansiktet og en ende jeg har såpe på til kroppen. Den andre er helt såpefri. De klutene bytter jeg ved behov, minst to ganger i uka. Jeg skyller dem alltid i kaldt vann før jeg vrir dem godt opp og henger dem på knaggene sine.

Endret av Sølvrosen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kluten skiftes daglig. Det siste som vaskes er underliv og ræva.

Kluten brukes for å få såpe på hele kroppen. Brukes kun hånda, føles det som om såpa ikke rekker til. Den forsvinner fortere, noe som betyr at det brukes mer såpe når jeg ikke har klut tilgjengelig.

Anonymous poster hash: 6d123...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Men dere som ikke bruker klut eller loofah, hvorfor?

Jeg føler at dersom man bare bruker hendene og såpe, så smører man bare såpen på alle de døde hudcellene, istedenfor å børste de av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker normalt ikke klut, bare hender. De siste dagene har jeg imidlertid gjort et unntak og bruker klut. Er på ferie og det må litt ekstra til for å bli kvitt solkrem merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men dere som ikke bruker klut eller loofah, hvorfor?

Jeg føler at dersom man bare bruker hendene og såpe, så smører man bare såpen på alle de døde hudcellene, istedenfor å børste de av

Fordi jeg syns det er uhygienisk å dra kluten over alle områder og jeg mener at det er ikke nødvendig å skrubbe seg hver gang man dusjer. Det er ikke bra for huden. I tillegg blir det mer vask når man skal ha en ny klut hver dag. Måtte også hatt to kluter for jeg vil ikke bruke samme kluten i musa som jeg nettopp har brukt på tærne, eller omvendt.

Anonymous poster hash: d1cdd...cfd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahaha, bruker folk klut i dusjen? Spesielle mennesker.

Anonymous poster hash: 4ef19...611

Hva er spesielt med det? Man blir renere med klut, er det spesielt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som ikke bruker klut eller loofah, hvorfor?

Jeg føler at dersom man bare bruker hendene og såpe, så smører man bare såpen på alle de døde hudcellene, istedenfor å børste de av

Fordi jeg blir ren nok uten klut, og jeg har ikke behov for å skrubbe huden hver eneste dag.

Anonymous poster hash: d47f1...99b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...