Gå til innhold

Hvordan diskutere politikk/innvandring uten å bli hatet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det at du må bruke hersketeknikker sier vel sitt. Dette er mye av det jeg opplever hvis jeg stiller spørsmålstegn ved enkelte sider av utviklingen. Folk prøver å spore debatten over fra asylsøkere fra somalia til svenske og polske arbeidsinnvandrere. Samtidig bruker de hersketeknikker for å prøve å psyke meg ut i stedet for å komme med holdbare argumenter. de bruker argumenter som at "nordmenn utvandret jo til USA på 1800-tallet" og "de fleste voldtekter blir begått av nordmenn". Som om det er relevant. Alle ofrene for overfallsvoldtekt blir ikke u-voldtatt av at andre også blir voldtatt. Faktum er at det blir mer og mer ubehagelig å ferdes ute ale som kvinne. Offentlige steder, kollektivtransport osv, blir mer og mer ubehagelige på grunn av seksuell trakkasering fra ikke-vestlige. Friheten til den kvinnelige delen av befolkningen blir betydelig innskrenket, og vi må føle oss utrygge. Dette er ikke nordmenns skyld. Det er utelukkende utlendinger. Fengsele er fulle av utlendinger, som koster Norge - som ikke har et straffesystem som er beregnet på denne typen ukultur - enorme summer. Da nordmenn utvandret til USA kom de som sårt tiltrengt arbeidskraft, og krevde ikke ett øre gratis. Det var nok primærressurser og arbeidsplasser til at dette var positivt. Dessuten delte nybyggerne mye kultur og ikke minst religionen. Situasjonen er helt motsatt i dagens Norge og Europa.

Jeg skjønner ikke hvorfor flertallet i Norge er sånn som deg. Greit nok at du er uenig, men det er ikke nødvendig å begynne med hersketeknikker. Tenk om vi alle kunne respektert hverandres synspunkter og hatt en åpen og rasjonell debatt om temaet.

Anonymous poster hash: acd3c...ef0

Det er så mye viktigere å ha en åpen og rasjonell debatt med noen som har et åpent sinn. De fleste ganger har den andre allerede bestemt seg for hva de skal mene, og nekter å se på andre nyanser.

Når det gjelder å "spore debatten fra asylsøkere fra Somalia til polske og svenske arbeidsinnvandrere", så har i hvert fall ikke jeg nevnt noe om det. Det er det kun du som har. Faktum er at asylsøkere jobber, også bidrar sitt.

Nå er det vel kanskje litt irrelevant å si at ofrene for overfallsvoldtekt ikke blir u-voldtatt, men det blir vel sant og si ingen da det er fysisk umulig (kan man f.eks si at gjerningsmenn ikke behøver straff fordi offeret ikke blir u-voldtatt uansett? Nope.). Det blir bare så himla unødvendig å skylde på innvandring, når de fleste blir voldtatt av hvite, etnisk norske gutter. Det blir i samme gate som å skylde på jentene. Dette er kun overfallsmennenes skyld, og INGEN andres.

De gangene jeg har blitt trakassert, er det av etnisk norske som har drukket seg tøffe. Så all denne "det blir stadig farligere å ferdes ute som kvinne" er bare bullshit....

og for den som hele tiden trekker inn politikk og at det er sosialistisk "pjatt": Da er i såfall det du sier: Høyrevridd, ekstremistisk propaganda som ABB sverget til.

Ventet på den. Det er en helt annen form for terror som vil komme. 22 juli rammet en bestemt gruppe. ABB så på AUF som fiender, ABB er ikke farlig for vanlige mennesker. Men det er islamistene. De dreper hvem som helst, når som helst. Det er terroren vi vil få om ikke så lenge. Til nå har det bare vært flaks og godt politiarbeid som har stoppet det.

Hahahahaha :laugh: "En helt annen form for terror"! Da har jeg hørt det også :fnise:

22. juli rammet ikke en bestemt gruppe. Hvilken gruppe skulle det vært? Det rammet barn, unge og voksne. Folk i alle former og nyanser.

Anonymous poster hash: f1b54...ad6

Anonymous poster hash: f1b54...ad6

Innlegget er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahahahaha :laugh: "En helt annen form for terror"! Da har jeg hørt det også :fnise:

22. juli rammet ikke en bestemt gruppe. Hvilken gruppe skulle det vært? Det rammet barn, unge og voksne. Folk i alle former og nyanser.

Anonymous poster hash: f1b54...ad6

Anonymous poster hash: f1b54...ad6

Og der falt nivået til der jeg forventet det ville ligge. At du ikke forstår at 22. juli ikke rammet tilfeldige, sier sitt at det er store hull et sted som ikke bør nevnes.

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye viktigere å ha en åpen og rasjonell debatt med noen som har et åpent sinn. De fleste ganger har den andre allerede bestemt seg for hva de skal mene, og nekter å se på andre nyanser.

Når det gjelder å "spore debatten fra asylsøkere fra Somalia til polske og svenske arbeidsinnvandrere", så har i hvert fall ikke jeg nevnt noe om det. Det er det kun du som har. Faktum er at asylsøkere jobber, også bidrar sitt.

Nå er det vel kanskje litt irrelevant å si at ofrene for overfallsvoldtekt ikke blir u-voldtatt, men det blir vel sant og si ingen da det er fysisk umulig (kan man f.eks si at gjerningsmenn ikke behøver straff fordi offeret ikke blir u-voldtatt uansett? Nope.). Det blir bare så himla unødvendig å skylde på innvandring, når de fleste blir voldtatt av hvite, etnisk norske gutter. Det blir i samme gate som å skylde på jentene. Dette er kun overfallsmennenes skyld, og INGEN andres.

De gangene jeg har blitt trakassert, er det av etnisk norske som har drukket seg tøffe. Så all denne "det blir stadig farligere å ferdes ute som kvinne" er bare bullshit....

og for den som hele tiden trekker inn politikk og at det er sosialistisk "pjatt": Da er i såfall det du sier: Høyrevridd, ekstremistisk propaganda som ABB sverget til.

Hahahahaha :laugh: "En helt annen form for terror"! Da har jeg hørt det også :fnise:

22. juli rammet ikke en bestemt gruppe. Hvilken gruppe skulle det vært? Det rammet barn, unge og voksne. Folk i alle former og nyanser.

Anonymous poster hash: f1b54...ad6

Anonymous poster hash: f1b54...ad6

Hadde det kun vært etnisk norske gutter i Norge hadde man aldri trengt forholdsregler og kunne gått som man ville hele natten. Nå må jentene holdes inne, du risikerer å få livet ødelagt om du går ut om natten, i parken osv og det er KUN pågrunna utlendinger! og like mange utenlandske menn voldtar damene sine i norske hus, det blir bare ikke anmeldt og snakket om. I Sverige har det tatt helt av med overfallsvoldtekter av etnisk svenske, altså rasistmotiverte voldtekter og det har skutt i været etter det ble enorm innvandring der, alle utført av utlendiger men tilfelfig i følge hjernevask som deg.

Norske menn generelt er ikke farlige for allmennheten eller fremtiden. Er du kvinne skammer jeg meg over å være av samme kjønn som deg.

Anonymous poster hash: 86421...277

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det kun vært etnisk norske gutter i Norge hadde man aldri trengt forholdsregler og kunne gått som man ville hele natten. Nå må jentene holdes inne, du risikerer å få livet ødelagt om du går ut om natten, i parken osv og det er KUN pågrunna utlendinger! og like mange utenlandske menn voldtar damene sine i norske hus, det blir bare ikke anmeldt og snakket om. I Sverige har det tatt helt av med overfallsvoldtekter av etnisk svenske, altså rasistmotiverte voldtekter og det har skutt i været etter det ble enorm innvandring der, alle utført av utlendiger men tilfelfig i følge hjernevask som deg.

Norske menn generelt er ikke farlige for allmennheten eller fremtiden. Er du kvinne skammer jeg meg over å være av samme kjønn som deg.

Anonymous poster hash: 86421...277

Utenlandske menn generelt er ikke farlige for allmennheten eller fremtiden. Skammer meg over å være fra samme land som deg...

Anonymous poster hash: f1b54...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenlandske menn generelt er ikke farlige for allmennheten eller fremtiden. Skammer meg over å være fra samme land som deg...

Anonymous poster hash: f1b54...ad6

Du er vel en utenlandsk mann selv.

Anonymous poster hash: 86421...277

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der falt nivået til der jeg forventet det ville ligge. At du ikke forstår at 22. juli ikke rammet tilfeldige, sier sitt at det er store hull et sted som ikke bør nevnes.

ABB angrep AUF-ere og islamister angriper karikaturtegnere og "vantro", altså ikke tilfeldige. ABB tok strengt tatt også med seg helt tilfeldige mennesker med bomba i regjeringskvartalet.

Så hvordan mener du at denne fremtidige terroren er "helt annerledes"?

Anonymous poster hash: fc332...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det diskuteres jo bare innvandring i dette landet. Konstant. 24/7, 365 dager i året.
Er jo virkelig ikke fred å få og det er deg og likesinnende som står for det. Du har jo virkelig mange potensielle venner å skaffe deg, så du trenger ikke være så trist.

At du føler deg utstøtt av venner og familie kan ha noe med fremtoningen og argumentasjonen din å gjøre. Du virker jo sykelig opptatt av brune folk.
Jeg har også sterke meninger angående innvandring. Jeg studere statsvitenskap og ser hvordan studievennene mine som er med i FpU blir sett ned på, men de bryr seg ikke fordi de vet de har gode argumenter og grunner til hvorfor de mener det de mener.
Du må venne deg til at ikke alle er enige med deg og at mennesker vil trekker seg bort fra deg fordi de mener du representerer et menneskesyn de ikke vil ha i nærheten av seg.

Du er mørkredd, ikke innvandringskritisk. Du er imot ikke-vestlig innvandring, altså at brune folk kommer til landet, men synes det er greit at spanjoler, svensker og franskmenn tar jobbene fra nordmenn.
Så den såkalte frykten du har for velferdsstaten hadde jeg sett igjennom rimelig kjapt og avbrutt kontakt. Jeg er interessert i å diskutere problematikken ved innvandring, ikke at brune folk er farlig for Norge og verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mulig å diskutere innvandringspolitikk på en rolig og saklig måte med innvandrings-tilhengere for hjertet deres er fylt med hat og kunnskap provoserer de.

Om man er for innvandring så har man ikke annet en hat for Norge ettersom man ønsker rasere landet. Om de er klar over at deres makabre politikk vil føre til lidelse og fattigdom så er det jo ren sadisme, og om man ikke er klar over det så er man farlig kunnskapsløs, så farlig kunnskapsløs at våre barn må vokse opp i et land som vil bli uendelig mer utrygg enn den var når jeg var ung.

Endret av WubWub
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det diskuteres jo bare innvandring i dette landet. Konstant. 24/7, 365 dager i året.

Er jo virkelig ikke fred å få og det er deg og likesinnende som står for det. Du har jo virkelig mange potensielle venner å skaffe deg, så du trenger ikke være så trist.

At du føler deg utstøtt av venner og familie kan ha noe med fremtoningen og argumentasjonen din å gjøre. Du virker jo sykelig opptatt av brune folk.

Jeg har også sterke meninger angående innvandring. Jeg studere statsvitenskap og ser hvordan studievennene mine som er med i FpU blir sett ned på, men de bryr seg ikke fordi de vet de har gode argumenter og grunner til hvorfor de mener det de mener.

Du må venne deg til at ikke alle er enige med deg og at mennesker vil trekker seg bort fra deg fordi de mener du representerer et menneskesyn de ikke vil ha i nærheten av seg.

Du er mørkredd, ikke innvandringskritisk. Du er imot ikke-vestlig innvandring, altså at brune folk kommer til landet, men synes det er greit at spanjoler, svensker og franskmenn tar jobbene fra nordmenn.

Så den såkalte frykten du har for velferdsstaten hadde jeg sett igjennom rimelig kjapt og avbrutt kontakt. Jeg er interessert i å diskutere problematikken ved innvandring, ikke at brune folk er farlig for Norge og verden.[/quote

TS er redd for kulturforskjellen mellom en arabisk og fransk mann og ikke brunfargen, som er typisk dere "statsvitere" sitt største kort i hersketeknikk. Har ikke hørt nordmenn flest, også de skeptiske kritisere innvandring fra India og Japan for eksempel, fordi de har en kultur som faktisk er positiv for Norge. Hvordan forklarer du det da, ettersom de er brune i huden?

Anonymous poster hash: 86421...277

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det diskuteres jo bare innvandring i dette landet. Konstant. 24/7, 365 dager i året.

Er jo virkelig ikke fred å få og det er deg og likesinnende som står for det. Du har jo virkelig mange potensielle venner å skaffe deg, så du trenger ikke være så trist.

At du føler deg utstøtt av venner og familie kan ha noe med fremtoningen og argumentasjonen din å gjøre. Du virker jo sykelig opptatt av brune folk.

Jeg har også sterke meninger angående innvandring. Jeg studere statsvitenskap og ser hvordan studievennene mine som er med i FpU blir sett ned på, men de bryr seg ikke fordi de vet de har gode argumenter og grunner til hvorfor de mener det de mener.

Du må venne deg til at ikke alle er enige med deg og at mennesker vil trekker seg bort fra deg fordi de mener du representerer et menneskesyn de ikke vil ha i nærheten av seg.

Du er mørkredd, ikke innvandringskritisk. Du er imot ikke-vestlig innvandring, altså at brune folk kommer til landet, men synes det er greit at spanjoler, svensker og franskmenn tar jobbene fra nordmenn.

Så den såkalte frykten du har for velferdsstaten hadde jeg sett igjennom rimelig kjapt og avbrutt kontakt. Jeg er interessert i å diskutere problematikken ved innvandring, ikke at brune folk er farlig for Norge og verden.

TS er redd for kulturforskjellen mellom en arabisk og fransk mann og ikke brunfargen, som er typisk dere "statsvitere" sitt største kort i hersketeknikk. Har ikke hørt nordmenn flest, også de skeptiske kritisere innvandring fra India og Japan for eksempel, fordi de har en kultur som faktisk er positiv for Norge. Hvordan forklarer du det da, ettersom de er brune i huden?

Sånn*

Anonymous poster hash: 86421...277

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er redd for kulturforskjellen mellom en arabisk og fransk mann og ikke brunfargen, som er typisk dere "statsvitere" sitt største kort i hersketeknikk. Har ikke hørt nordmenn flest, også de skeptiske kritisere innvandring fra India og Japan for eksempel, fordi de har en kultur som faktisk er positiv for Norge. Hvordan forklarer du det da, ettersom de er brune i huden?

Sånn*

Anonymous poster hash: 86421...277

Herseteknikk? Slutt å innbill deg ting, men det er vi jo vant til at dere ikke klarer.

Hvordan er kulturen i Japan og India positiv for Norge? Hvordan er innvandring positiv for nordmenn når det blir større konkurranse på arbeidsmarkedet fra land med billigere arbeidskraft?

Er du redd for velferdsstaten bør du så absolutt ikke være positiv til innvandring fra Japan eller India. Innlegget ditt henger ikke på greip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er redd for kulturforskjellen mellom en arabisk og fransk mann og ikke brunfargen, som er typisk dere "statsvitere" sitt største kort i hersketeknikk. Har ikke hørt nordmenn flest, også de skeptiske kritisere innvandring fra India og Japan for eksempel, fordi de har en kultur som faktisk er positiv for Norge. Hvordan forklarer du det da, ettersom de er brune i huden?

Sånn*

Anonymous poster hash: 86421...277

Kanskje fordi det nesten ikke finnes indere og japanere i Norge? (Og når man først trekker fram voldtektsdebatten er indere et dårlig eksempel på "positiv kultur")

På vest-kysten i USA og Canada er det asiatere som "raserer landet" og det snakkes mye om ukulturen deres. Mens de fra midtøsten (først og fremst av geografiske grunner) har havnet i Europa, så da er det de som får all dritten.

Anonymous poster hash: fc332...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herseteknikk? Slutt å innbill deg ting, men det er vi jo vant til at dere ikke klarer.

Hvordan er kulturen i Japan og India positiv for Norge? Hvordan er innvandring positiv for nordmenn når det blir større konkurranse på arbeidsmarkedet fra land med billigere arbeidskraft?

Er du redd for velferdsstaten bør du så absolutt ikke være positiv til innvandring fra Japan eller India. Innlegget ditt henger ikke på greip.

Har aldri skrevet at jeg er redd for velferdsstaten, det jeg er redd for er fremtiden til barna mine med denne forferdelige kulturen de drar med seg. Når Sverige kollapser kommer det enda flere mengder hit og det vil bli katastrofe på norsk jord i fremtiden.

Anonymous poster hash: 86421...277

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skaff deg en psykolog, lille venn.

Forøvrig, økonomisk nedgangstid? Det er som om vi i Norge har spist godteri og kaker i lang yid, for så å begynne med slanking ved å spise biff og grønnsaker istedenfor...

Det er umulig å diskutere innvandring med noen fordi mange tror at innvandrere er en byrde for samfunnet. Men, har jobbet på flere sykehjem, f.eks, og der er det mange som har kommet til Norge på et tidspunkt. Fått hjelp og støtte. Og jobber i uhyre viktige (noen ganger lavtlønte) yrker, betaler 35% skatt, osv... nordmenn er for gode til sånt, må da vite.

...dagens utblåsning. :P er bare så lei av at folk ikke får med seg fakta, fordi de har bestemt seg for at innvandring er noe dårlig. Til tross for at det har eksistert siden tidenes morgen.

Anonymous poster hash: f1b54...ad6

Fakta = Kun egne opplevelser?

Det fins statistikk på det du snakker om. Den er ikke så rosenrød som du hevder:

http://www.minervanett.no/lonner-innvandring-seg/

Anonymous poster hash: de1d3...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skrevet at jeg er redd for velferdsstaten, det jeg er redd for er fremtiden til barna mine med denne forferdelige kulturen de drar med seg. Når Sverige kollapser kommer det enda flere mengder hit og det vil bli katastrofe på norsk jord i fremtiden.

Anonymous poster hash: 86421...277

Er du full? TS skriver om velferdsstaten. At du blander deg inn og ikke er redd for den er da vitterlig ikke av noe som helst relevans her.

Herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og ovetfallsvoldtekter er bare en liten del av voldtektstallene... Voldtekter flest gjøres av noen de ,som er blitt voldtatt, står nært.

Det er da logisk at det er nordmenn selv som står for voldtektene.

Bare idioter kan påstå at Norge ikke vil bli levandes om "de" blir for mange. Kanskje volden kommer av nettopp denne "vi/de"-menataliteten?

Jeg er ihvertfall ikke en av "dere", fremmedfryktende kunnskapsløse delen, men ikke del av "de" heller.

Multikulturelle samfunn er berikende. Om hat og fremmedfrykt hersker, vil det bare skape hat og vold.

Og Norge har da hatt sin del av vold og drap også, der den verste ble utført av den meget etnisk norske ABB....

Anonymous poster hash: f1b54...ad6

Dette er også misvisende:

http://www.minervanett.no/ubehagelig-faktum/

Et nytt ord du bør lære deg: overrepresentert.

Anonymous poster hash: de1d3...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du full? TS skriver om velferdsstaten. At du blander deg inn og ikke er redd for den er da vitterlig ikke av noe som helst relevans her.

Herregud!

Lær deg å diskuter som et dannet menneske selv om det er hardt for sånne som deg, jeg skrev det jeg gjorde fordi du begynte å snakke om å være redd for brune mennesker. Typiske rasismekortet deres.

Anonymous poster hash: 86421...277

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest forstår ikke at det politiske systemet bare er en fasade. Få saueflokken til å krangle om småting mens eliten skriver handelsavtaler og dereguleringer på bakrommet. Arbeiderpartiet igangsatte TISA samtalene samtidig som Stoltenberg sa *mer åpenhet, mer demokrati*, og fortsatt stemmer over 30% av befolkningen på AP. Nær sagt alle partiene gjør det samme om de kommer til makta, forskjellen er hvordan de fremstiller seg. De store, viktige politiske beslutningene blir fattet på bakrommet med særinteresser (de rike) uansett.

Å se folk rakke ned på hverandre fra Høyre til AP er helt utrolig. Like idiotisk som å velge side i USA, selv om demokratene fremstår som de *snille*. Wolves in desquise.

Folk blir grinete fordi de blir lurt til å velge en side de *identifiserer* seg med og danner virkelighetsoppfatningen sin rundt disse påståtte *verdiene*. De påtar seg så rollen som forsvarere for disse påståtte verdiene, på samme måte som religiøs fundementalisme. De er blitt lurt til å tro at disse verdiene er *seg selv*, de er en del av personligheten. De blir også ute av stand til å se nyansert på partiet de har lurt seg selv til å støtte, og reagerer med sinne/ frustrasjon. Politikken er nøyaktig det samme som markedsføring, bortsett fra at de skal lure deg til å gi stemme, fremfor å kjøpe noe.



Anonymous poster hash: ffe79...448
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...