Gå til innhold

Historier fra virkeligheten


Tømmerhøgger'n

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i å lese. Spesielt godt liker jeg krim og fortellinger fra virkeligheten, i tillegg til at jeg det siste året har lest mange bestselgere. Nå har jeg lest veldig mange bøker i det siste av typen krim samt en hel rekke bestselgere, men savner å lese historier fra virkeligheten og trenger litt inspirasjon fra dere.

Jeg har blant annet lest "Skadet", "Da gråter englene", "I heroinens klør", "Broren min", "Jeg tenker nok du skjønner det sjøl", "Øynene i Gaza", "21.juli en kjærlighetshistorie", "Brev til min datter" og "Kidnappet!" for å nevne noe.

Er det noen av dere her inne som også liker å lese historier fra virkeligheten og som har noen bøker å anbefale? På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Den store flukten - Guy Walters.
 På innsiden - Eirik Jensen.
 Den største forbrytelsen - Marte Michelet.
 Kuppet - Rolf J. Widerøe og Hans Petter Aass.
 



Anonymous poster hash: f8e47...037
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmet hadde en serie med slike bøker. Blant andre "Ikke uten min datter" og de bøkene om prinsesse Sultana i Saudi Arabia.

Anonymous poster hash: 51139...68e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker godt den type bøker selv, så vil følge med her. :) Kan anbefale 3096 dager av natascha kampusch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt den type bøker selv, så vil følge med her. :) Kan anbefale 3096 dager av natascha kampusch.

Ja, den var veldig godt skrevet! Jeg synes tidvis at bøker med vonde temaer (overgrep mot barn, kidnapping osv) tidvis kan ha et litt dårlig språk, men 3096 dager var veldig godt skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tweak - Nic Sheff

http://m.bookdepository.com/Tweak-Nic-Sheff/9781416972198

Beautiful boy - david sheff

http://m.bookdepository.com/Beautiful-Boy-David-Sheff/9780547203881

Far og sønn har skrivd hver sin bok om hvordan de opplevde sønnens dopmisbruk.

Anonymous poster hash: 8e091...dbc

Høres spennende ut! Takk for godt tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Om du ønsker å lese en koselig historie til en forrandring anbefaler jeg Dewy. Historien om en bibliotekkatt.

Cathy Glass har skrevet mange gode bøker med bakgrunn i hennes opplevelser som fortermor og beredskapshjem.

Stolen inocense er en god bok om livet for en jente som vokste opp i ett konservativt mormon hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Av krimlitteratur fra virkeligheten her i Norge vil jeg i tillegg til å anbefale tidligere nevnte Eirik Jensen - "På innsiden" også nevne to andre bøker.
Stein Morten Lier - "Mafia i Norge - Det kriminelle landskapet"

Endret av Klossmajor
?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men tankene mine får du aldri" av Sverre Asmervik. Den er skrevet i romanform, men er basert på intervju og politirapporter forfatteren gjorde før han skrev boken. Hovedpersonen er basert på en virkelig person. Handler om prostitusjon i Oslo på 70-80 tallet. Grusom, men likevel verdt å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...