Gå til innhold

HISTORIE EKSAMEN PRIVATIST 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har kommet opp eller hørt om hva andre kom opp i? Alle bidrag er hjelpsomme!!

Anonymous poster hash: 4e463...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

søk: "Hva fikk du om? si det, si det, si det….." på face. Bli medlem av gruppen



Anonymous poster hash: f19d3...51a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faget i fjor, fikk 6'er (med applaus og klapping til og med) og skrev flere lengre innlegg om temaet. Søk litt bakover i tid så finner du mye god info her på KG.



Anonymous poster hash: 84e13...615
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal opp i Historie nå 29. April.

Jeg hadde egentlig eksamen i fjor, men det var feil eksamenskode (hadde påbygg istedet for studieforbedrende). Da fikk jeg om mellomkrigstiden i Norge, og Russisk revolusjon. Det var for øvrig helt greit, fikk 5'er.

Min studieteknikk, er at jeg samler alle oppsummeringene av alle kapitlene på cappelen.no, og kopierer det inn i Word-dokumenter. Deretter skriver jeg ned alle repetisjonsspørsmålene og svarer på dem i et eget word-dokument. Jeg fokuserer en del på 1. og 2. verdenskrig, samt mellomkrigstid og Norge fra 1800-tallet til i dag.

I fjor var det jo 200-års jubileum i Norge, men du får alltid et eller annet om landet vårt i eksamen samt verdenshistorie.

Norges historien er for øvrig grei. I 1814 fikk vi egen grunnlov, og vi løsrev oss fra Sverige i 1905. Vi ble tildelt til Sverige etter Danmark lovet oss bort til Sverige under Napoleonskrigene (?). Vennligst ta meg i det hvis jeg har feil her, men alt står i lærebøkene.

Ja, det er forferdelig vanskelig å skulle gå gjennom mange hundre sider med historie, men min teori er at hvis du har "grei" kunnskap om alle kapitlene så kan du fint klare å samle resten av informasjonen under eksamensforbredelsene.



Anonymous poster hash: 8aab9...1e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eksamen i mai, meldte meg som privatist. Gruer meg noe helt forferdelig.



Anonymous poster hash: 6b87c...584
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har eksamen i mai, meldte meg som privatist. Gruer meg noe helt forferdelig.

Anonymous poster hash: 6b87c...584

Jeg også :( Driver å leser for harde livet.

Anonymous poster hash: 9ed1b...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har eksamen i mai, meldte meg som privatist. Gruer meg noe helt forferdelig.

Anonymous poster hash: 6b87c...584

Hvordan går det med lesingen?

Anonymous poster hash: 9ed1b...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det for en tid tilbake siden. Fikk om 2. verdenskrig, og resten husker jeg ikke. Fikk fem. Du trekker oppgaven en halvtime før du går inn, så du får tid til å forberede deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...