Gå til innhold

Klør etter dusj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang etter dusjen klør jeg mye på hele kroppen. Har veldig tørr hud. Noen andre som gjør det? Hva skal jeg gjøre, blir gal av denne kløen som bruker å vare en stund etter dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge dusjer du? Klør du like mye etter en 5min-dusj som etter en 30min-dusj?

Selv klør jeg under føttene hvis jeg har dusjet for lenge :dusje:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den samme kløen! Og det hjelper ikke å klø heller. Hvis du tar kaldt vann hvor det klør (som du sa er over hele kroppen), vil kløingen forsvinne. - Opplever iallfall jeg, det er ubehagelig, men det hjelper! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk såpefri "såpe"! Dr. greve feks. Og smør deg godt inn med en lotion etter dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en goooood, fuktighetsgivende dusjsåpe. Kan anbefale Nourishing Milk & Shea Butter Body wash fra Burts bees. Fås for en rundt en hundrings på Boots apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Ikke bruk såpe hver gang du dusjer og bruk det bare under armer, nedentil og på føttene. Å såpe inn hele kroppen hver gang man dusjer er helt unødvendig, selv etter man har trenet.

-Bruk f.eks lactacyd , den er såpefri.

-Bruk lunkent vann.

-Ikke dusj mer enn 3-5 min.

-Smør deg inn med en fet bodylotion etterpå.

-Og det viktigste, prøv å dusje sjeldnere. Annenhver dag er bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du reagerer på SLS? Prøv såper uten SLS, muligens også uten SMS.

hvilken såpe er uten disse stoffene? Noe merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swarovski

hvilken såpe er uten disse stoffene? Noe merke?

Hilde Christina har en liten guidetil vintertørr hud hvor hun nevner noen såper uten sls. Jeg har ikke prøvd disse selv, da jeg ikke har spesiellt tørr hud, eller klør etter dusj.

Det er også mange merker på iherb.com.

Jeg har ikke sjekket alle merkene, men jeg vil tippe de aller fleste er uten sls. Men vet at f.eks noen av Jasonsine er med sms.

Nå vet jeg ikke om du er mann eller dame, men det er både kjønnsnøytrale og mer "kvinnelige" dufter på iherb ;) Bare let, og du vil finne. Selv om det er skrekkelig mange produkter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problem, spesielt om vinteren. Huden er ofte mer tørr på denne tiden av året.

La Roche-Posay bodylotion har reddet meg. Den er kløedempende og veldig god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Blir gal, gjør så vondt hver gang etter dusj, spesielt på leggene, svir og klør... :( Regner med at det er fordi jeg er tørr, men bruker mild babyolje rett etter dusj også, og bruker ikke såpe på leggene.

Anonymous poster hash: 0a44a...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer verken varmt eller lenge forøvrig.

Anonymous poster hash: 0a44a...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruk dusjolje, lavere temperatur på vannet og kortere tid i dusjen så vil huden roe seg. Dusjolje får du kjøpt på apoteket.



Anonymous poster hash: f1f96...322
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gal, gjør så vondt hver gang etter dusj, spesielt på leggene, svir og klør... :( Regner med at det er fordi jeg er tørr, men bruker mild babyolje rett etter dusj også, og bruker ikke såpe på leggene.

Anonymous poster hash: 0a44a...6ad

Ikke bruk babyolje hvis den inneholder mineralolje. Gå på apoteket og kjøp Aderma eller kjøp HTH Skin repair, den er helt super og selges på KIwi.

http://www.vita.no/kropp/hth-skin-repair-100-ml

Endret av DreamOn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...