Gå til innhold

Bryllupsdato!


Gjest Littleangel66

Anbefalte innlegg

Gjest Littleangel66

Hei! :rolleyes:

Ble nylig forlovet med min kjære, og har blitt enige om å gifte oss sommer'n om to år, altså 2014.. :danser::strix:

Gler meg som en liten unge!! :yvonne::hjerter_rundt::kline:

Jeg og min kjære vil gifte oss om sommeren, juni, juli eller august.. laugh.png:duskedame:

Så jeg lurer på hvilke kriterier en skal ta hensyn til når en velger dato?

Vi greier ikke å bestemme oss for datoen.. (Vet vi har god tid) :fnise:

:bolledeig::klemmer:

Takk til de som vil ta seg tid til å svare! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye som forlovet :D :D Spennende tid i møte, med tanke på planlegging :)

Trodde ikke det var så mange kriterier man må følge, ifh til datovalg :P Vi hadde andre kriterier :) Jeg ville i kriken, han ville humanistisk. Jeg er fra sørlandet, bodd halve livet på østlandet, og han er fra vestlandet. Skulle vi gifte oss via HEF, ville jeg gifte meg der jeg "hørte til", jeg ville ha sommer bryllup, og aller helst ville jeg ha vielsen ute. Vi tok i betraktning når nærmeste familie jobbet, så derfor ble datoen 05.06.10 Da ble det humanistisk vielse, ute i nydelig sommervær, med alle vi ville ha i bryllupet vårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer med forlovelse! :hoppendeglad:

Når det gjelder valg at bryllups dato kommer det jo litt an på når det er ledige vielser..

Dette styrte værtfall når vår bryllups dato ble :) Da jeg ringte kirkekontoret i april i fjor (gifta oss i juni i år) var det 3 ledige vielser i den kirka vi ville i mai/juni/juli i år..

Det ble 23.juni på oss :) Perfekt dag, perfekt vær!

LYKKE TIL MED PLANLEGGING! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Littleangel66

Gratulerer så mye som forlovet :D :D Spennende tid i møte, med tanke på planlegging :)

Trodde ikke det var så mange kriterier man må følge, ifh til datovalg :P Vi hadde andre kriterier :) Jeg ville i kriken, han ville humanistisk. Jeg er fra sørlandet, bodd halve livet på østlandet, og han er fra vestlandet. Skulle vi gifte oss via HEF, ville jeg gifte meg der jeg "hørte til", jeg ville ha sommer bryllup, og aller helst ville jeg ha vielsen ute. Vi tok i betraktning når nærmeste familie jobbet, så derfor ble datoen 05.06.10 Da ble det humanistisk vielse, ute i nydelig sommervær, med alle vi ville ha i bryllupet vårt :)

Tusen takk! :strix:

Ja, de neste to årene kommer til å bli travle, spennende, givende,

utfordrende, med mye glede, latter og tårer! laugh.png

Min kjære har ikke så lyst å bli viet i kirken, mens jeg helst vi gå ned kirkegolvet ved siden av min far.. :klem1:

Men en må gi og ta, så et ute bryllup hadde vært fint det òg.. happy.png

Jeg er fra vest, og vil gifte meg der jeg kommer ifra, noe som er greit for min kjære..

Men tror du har et poeng, ang. datoer... Får nok ringe senere i år og høre hvilke datoer

som er ledige og mulige.. :jepp:

Bryllupet deres hørtes nydelig ut!! laugh.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Littleangel66

Hei!

Gratulerer med forlovelse! :hoppendeglad:

Når det gjelder valg at bryllups dato kommer det jo litt an på når det er ledige vielser..

Dette styrte værtfall når vår bryllups dato ble :) Da jeg ringte kirkekontoret i april i fjor (gifta oss i juni i år) var det 3 ledige vielser i den kirka vi ville i mai/juni/juli i år..

Det ble 23.juni på oss :) Perfekt dag, perfekt vær!

LYKKE TIL MED PLANLEGGING! :hjerter:

Tusen takk! :strix:

Tror nok det blir dere begge har skrevet, at vi ringer og hører hvilke datoer som er ledige.. :smilorange:

Og så velge den datoen vi er komfortable med, liker og blir enig om... :skravle:

Blir nok mer planlegging etterhvert! :tommelopp:

Romantisk at dere giftet dere 23.juni! Det er en spesiell dag i mine øyne! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Littleangel66

Kanskje greit å styre unna fellesferien?

Hei!

Ja, skal prøve på det.. Heller litt mot midten av august.. Er en fin måned... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :strix:

Ja, de neste to årene kommer til å bli travle, spennende, givende,

utfordrende, med mye glede, latter og tårer! laugh.png

Min kjære har ikke så lyst å bli viet i kirken, mens jeg helst vi gå ned kirkegolvet ved siden av min far.. :klem1:

Men en må gi og ta, så et ute bryllup hadde vært fint det òg.. happy.png

Jeg er fra vest, og vil gifte meg der jeg kommer ifra, noe som er greit for min kjære..

Men tror du har et poeng, ang. datoer... Får nok ringe senere i år og høre hvilke datoer

som er ledige og mulige.. :jepp:

Bryllupet deres hørtes nydelig ut!! laugh.png

For meg var det en selvfølge at pappa skulle følge meg til alteret. Siden mannen ville ha vielse gjennom human etisk forbund, fikk vi ha vielsen ute i solskinnet, der vi hadde lokalet. Fikk alt på en plass. Det var satt ut stoler, bord og annlegg. Min søster sang, og fetteren min spilte. Det var bedre enn vi hadde sett for oss :) Det beste av alt, pappa fulgte meg ned trappa og opp der vigsler og mannen min sto:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Littleangel66

For meg var det en selvfølge at pappa skulle følge meg til alteret. Siden mannen ville ha vielse gjennom human etisk forbund, fikk vi ha vielsen ute i solskinnet, der vi hadde lokalet. Fikk alt på en plass. Det var satt ut stoler, bord og annlegg. Min søster sang, og fetteren min spilte. Det var bedre enn vi hadde sett for oss :) Det beste av alt, pappa fulgte meg ned trappa og opp der vigsler og mannen min sto:)

Mhm.. Det jeg nesten gleder meg aller mest til er at pappa skal følge meg ned kirkegolvet..

Og jeg håper inderlig at han er frisk og rask når den tid kommer... :lillesky:

Når det gjelder sang og musikk, kan hende at noen i familien skal bidra der..

Så en så lenge ser det lovende ut, og det er lenge til.. :closedeyes:

Men tiden går fort og det er greit å begynne i det små.. :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte tidlig august, både for å feire dagen vi ble sammen (giftet oss 6.august, ble sammen 8.august), i tillegg ville vi komme unna den ferien for gjestene slik at flere kunne delta, og vi valgte en lørdag fordi flest hadde fri da.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Littleangel66

Vi valgte tidlig august, både for å feire dagen vi ble sammen (giftet oss 6.august, ble sammen 8.august), i tillegg ville vi komme unna den ferien for gjestene slik at flere kunne delta, og vi valgte en lørdag fordi flest hadde fri da.

Mvh Yvonne :heiajente:

Hei!

Det var romantisk dato valg! :hoppendeglad:

Min far har bursdag i august, så vil ikke treffe den datoen..

Men er nok dager å ta av! :smilorange:

Er det lørdag som er den vanligste dagen å gifte seg på? :jepp:

Mvh. Lille meg.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg også i begynnelsen av August. Giftet meg med min kjære Christian i fjor. Fortsatt lykkelig gift. Livet kunne ikke vært bedre!

Lykke til på dagen og med alle forberedelser :-)

Mvh,

Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Littleangel66

Jeg giftet meg også i begynnelsen av August. Giftet meg med min kjære Christian i fjor. Fortsatt lykkelig gift. Livet kunne ikke vært bedre!

Lykke til på dagen og med alle forberedelser :-)

Mvh,

Christine

Hei!

Tusen takk for det! :klemmer:

Er litt glad for at tiden går fort, gleder meg sånn til å stå hvit brud og bli min forlovedes kone! :yvonne:

Og feire sammen med familien, venner og min kjære! :strix:

August er en nydelig mnd, tror nok det blir i august, hvis forloveden er enig! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag er nok den mest vanlige datoen å gifte seg på ja. Dette tror jeg mye har med at folk jobber som oftest fredager, og må man reise til stedet har man mulighet til det uten å måtte ta fri fra jobb.

Vi giftet oss gjennom humanetisk forbund, og min pappa leide meg frem til mannen og vigsleren. Så det er jo mulig selv om man ikke er i kirka.

Vi gifta oss i slutten av mai. Det var litt kaldt ute, men ikke noe problem, vi skulle jo være inne. Bare ute for å ta bildene.

Valgte å ta det utenom ferie slik at vi ikke folk måtte dele opp ferien sin om de skulle noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Littleangel66

Lørdag er nok den mest vanlige datoen å gifte seg på ja. Dette tror jeg mye har med at folk jobber som oftest fredager, og må man reise til stedet har man mulighet til det uten å måtte ta fri fra jobb.

Vi giftet oss gjennom humanetisk forbund, og min pappa leide meg frem til mannen og vigsleren. Så det er jo mulig selv om man ikke er i kirka.

Vi gifta oss i slutten av mai. Det var litt kaldt ute, men ikke noe problem, vi skulle jo være inne. Bare ute for å ta bildene.

Valgte å ta det utenom ferie slik at vi ikke folk måtte dele opp ferien sin om de skulle noe.

Hei!

Skjønner hva du mener.. :tommelopp:

Ja, vet det er mulig at pappa følger meg frem til min fremtidige ektemann selv om vi ikke vier oss i kirka.. Men føler det blir litt rart å ikke være i kirka òg... Må nok diskutere litt mer med min kjære... :skravle:

Er nok en fordel å ta den utenom ferie ja.. Vil helst at flest mulig

skal få muligheten til å dele denne dagen med oss! :strix:

Takk for svar! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at TS ønsker å gifte seg om sommeren, og det er aldri feil :-). Men jeg vil allikevel slå et aldri så lite slag for andre årstider også ;-). Selv har vi valgt desember. Ikke fordi vi er så glad i vinteren, men samtidig slipper man ihvertfall å bekymre seg om der blir fint være eller ikke... Denne sommeren her hvor vi bor er jo et eksempel på at det er lite forskjell på senhøst, og midsommer :-(

Uansett. Jeg ser et par fordeler nå i ettertid over å velge desember fremfor sommeren; som nevnt så vet man at været høyst sannsynlig ikke er noe å trakte etter, og så slipper man å ta hensyn til så mange ferier hos folk, og sist men ikke minst (og dette hadde jeg ikke tenkt på, men oppdaget i planleggingsprosessen), så blir de rimeligere! Nettopp fordi vi ikke gifter oss midt i "bryllupssesogen", får vi veldig gode priser på lokale, overatting og nesten halv pris på fotograf.

Nå gifter vi oss ikke i Norge, men et annet, og godt sammenliknbart land med Norge når det gjelder både priser og klima, så jeg kan ikke tro annet enn at man kan få det samme her.

Som sagt; jeg prøver ikke å overtale til noe som helst, men min erfaring er at folk flest automatisk tenker sommer når det gjelder bryllup, uten å ta i betraktning andre gode alternativer. Vi har også fått veldig hyggelige tilbakemeldinger fra våre gjester, som har (som mange av oss) mer en nok bryllup å gå i om sommeren, så derfor sees det som et hyggelig "avbrudd" når de er på vinteren isteden.

Gratulerer med forlovelsen TS, og lykke til med planleggingen. Det er kjempeartig å drive med, men tar overraskende lite tid i forhold til hva man tror, hvis man har en god plan og gode lister. Egentlig så tok planleggingen skuffende kort tid spør du meg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Littleangel66

Jeg forstår at TS ønsker å gifte seg om sommeren, og det er aldri feil :-). Men jeg vil allikevel slå et aldri så lite slag for andre årstider også ;-). Selv har vi valgt desember. Ikke fordi vi er så glad i vinteren, men samtidig slipper man ihvertfall å bekymre seg om der blir fint være eller ikke... Denne sommeren her hvor vi bor er jo et eksempel på at det er lite forskjell på senhøst, og midsommer :-(

Uansett. Jeg ser et par fordeler nå i ettertid over å velge desember fremfor sommeren; som nevnt så vet man at været høyst sannsynlig ikke er noe å trakte etter, og så slipper man å ta hensyn til så mange ferier hos folk, og sist men ikke minst (og dette hadde jeg ikke tenkt på, men oppdaget i planleggingsprosessen), så blir de rimeligere! Nettopp fordi vi ikke gifter oss midt i "bryllupssesogen", får vi veldig gode priser på lokale, overatting og nesten halv pris på fotograf.

Nå gifter vi oss ikke i Norge, men et annet, og godt sammenliknbart land med Norge når det gjelder både priser og klima, så jeg kan ikke tro annet enn at man kan få det samme her.

Som sagt; jeg prøver ikke å overtale til noe som helst, men min erfaring er at folk flest automatisk tenker sommer når det gjelder bryllup, uten å ta i betraktning andre gode alternativer. Vi har også fått veldig hyggelige tilbakemeldinger fra våre gjester, som har (som mange av oss) mer en nok bryllup å gå i om sommeren, så derfor sees det som et hyggelig "avbrudd" når de er på vinteren isteden.

Gratulerer med forlovelsen TS, og lykke til med planleggingen. Det er kjempeartig å drive med, men tar overraskende lite tid i forhold til hva man tror, hvis man har en god plan og gode lister. Egentlig så tok planleggingen skuffende kort tid spør du meg...

Hei!

Tusen takk for svar!

Vinterbryllup har jeg sett og de har vært nydelige!

Så det viktigste er ikke årstiden, men at dagen blir en drømmedag, slik som paret ønsket.. :skravle:

Jeg heller mest mot sommer/sen sommer bryllup, men ingenting er fast bestemt enda.. :closedeyes:

At det er så stor forskjell i pris på sommer og vinter bryllup har jeg ikke tenkt på.. :lete:

Men det er ganske logisk, mtp at etterspørselen er lav i forhold til de typiske bryllups mnd..

Jeg er spent på hvor mye tid planleggingen vil ta og prisen (!) på bryllupet..

Jeg og min forlovede vil ha et enkelt, fint og minnerikt bryllup, men ikke alt for dyrt... :overrasket:

Vet at det lett blir en del tusen, men mer en 100.000 skal vi prøve å unngå..

Men jeg gleder meg veldig til planleggingen, (tror jeg gleder meg mer en min kjære, men dette er vel

en "jenteting"?) :fnise: Og jeg gleder meg til den store dagen, så klart! :strix:

Tusen takk for innspill! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom på 50 000kr med mat, drikke (bare til maten) klær, vigsler, bryllupsreise, ringer, ja ALT!

Men vi var bare 24 stk til sammen i bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom på 50 000kr med mat, drikke (bare til maten) klær, vigsler, bryllupsreise, ringer, ja ALT!

Men vi var bare 24 stk til sammen i bryllupet.

24 er jo nesten ingen gjester da, så det er ikke rart det ble så billig :ler:

Anonym poster: f7bcacc5128cbd0fa0a4504705140ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 er jo nesten ingen gjester da, så det er ikke rart det ble så billig :ler:

Anonym poster: f7bcacc5128cbd0fa0a4504705140ed7

Når det var inkl. ringer, klær og bryllupsreise så var det jo ingen upris :-). Det er jo pris pr kuvert alt inkl uten reisen som er greit å forholde seg til; altså selve bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...