Gå til innhold

Vondt i ryggen etter kort sykkeltur


2shy

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe sykkel og har testet ut et par bysykler. Har hatt flere prolapser i ryggen tidligere som gjorde at jeg ikke kunne sykle mer, så det er en del år siden jeg har syklet. Har hørt at bysykler er en sykkel som slike rygger kan tåle, så jeg prøvde 2 stykker. Begge var riktig innstillt, satt høyt og fint, og det føltes behagelig. Syklet kanskje 5-10 minutter tilsammen, maks. Etter jeg var ferdig kom ryggvondten snikende, og den ble verre og verre utover kvelden og natten. Både korsrygg og lenger opp.

Nå er jeg usikker på om disse smertene er et tegn på at ryggen min ikke tåler sykling, eller om det bare er uvant for ryggen? Har fortsatt vondt i ryggen i dag, også litt i nakken, men ikke så mye. Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vist du bruker musklar eller gjer bevegelsar du ikkje er vane med så er det ikkje usannsynlig at ryggsmertene kjem fordi det er uvant. Har du ein fysioterapeut, kiropraktor el.l du kan få råd av? Kanskje du kunne ta ein ny prøvetur, og gå til behandler dagen etterpå så kanskje han kan sei om dette bare er stølhet eller det er noko du må passe deg for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du bruker musklar eller gjer bevegelsar du ikkje er vane med så er det ikkje usannsynlig at ryggsmertene kjem fordi det er uvant. Har du ein fysioterapeut, kiropraktor el.l du kan få råd av? Kanskje du kunne ta ein ny prøvetur, og gå til behandler dagen etterpå så kanskje han kan sei om dette bare er stølhet eller det er noko du må passe deg for

Er klar over det. Hadde jeg syklet i 20 minutter så hadde jeg forstått det, men 2 runder rundt kvartalet burde ikke tilsi at jeg bør få så store smerter at det holder meg våken. Jeg snakket med sykkelbutikken, han rådet meg til å styrke kjernemuskulaturen i noen mnd´er med svømming, og prøve igjen. Tror forsåvidt det er et godt råd. Skal i tillegg ringe fysioterapeut til uka og høre hva han mener i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sykling er kjent som en av de aktivitetene som er mest skånsom for kroppen. Det er en kjent sak at nakken og rygg kan bli litt kjørt. Men når du beskriver at du ligger våken om natta etter 5 min med sykling høres det ut som om det er et stykke frem uansett, dette fora er kanskje ikke er det rette stede å få fornuftige råd.

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...