Gå til innhold

Radio som plutselig skrur seg på av seg selv.


Gjest Blomst83

Anbefalte innlegg

Gjest Blomst83

Først og fremst så tror jeg ikke på noe overnaturlige greier bare så det er sagt.

Så til spørsmålet.Jeg har en radio på badet som plutselig skrur seg på av seg selv.Er det noen som har noen logisk forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feil i strømforsyningen. Pell av dekselet og sjekk. Det kan også forekomme ved feil på hovedkortet (de nye, elektroniske modellene) som styrer strømtilførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har spøkelser. Garrantert. Jeg hadde det samme problemet en gang og da når jeg gikk ut på badet for å sjekke ble jeg antastet av et usynlig vesen.



Anonymous poster hash: faedf...85d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så tror jeg ikke på noe overnaturlige greier bare så det er sagt.

Så til spørsmålet.Jeg har en radio på badet som plutselig skrur seg på av seg selv.Er det noen som har noen logisk forklaring på dette?

Hender det samtidig som du slår på et annet elektrisk apparat i huset med fjernkontroll (som f.eks TV)? Det kan være noe med at de har samme frekvens (?) og at TV-fjernkontrollen virker inn på radioen.

Anonymous poster hash: dc8b7...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Hender det samtidig som du slår på et annet elektrisk apparat i huset med fjernkontroll (som f.eks TV)? Det kan være noe med at de har samme frekvens (?) og at TV-fjernkontrollen virker inn på radioen.

Anonymous poster hash: dc8b7...239

Nei.Den kan skru seg på til alle døgnets tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Feil i strømforsyningen. Pell av dekselet og sjekk. Det kan også forekomme ved feil på hovedkortet (de nye, elektroniske modellene) som styrer strømtilførselen.

Kan du forklare litt bedre? Det er snakk om en sånn liten klokkeradio.

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.Den kan skru seg på til alle døgnets tider.

Hmm. Naboens fjernkontroller? Har dere nabo(er) i samme hus?

Anonymous poster hash: dc8b7...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Hmm. Naboens fjernkontroller? Har dere nabo(er) i samme hus?



Anonymous poster hash: dc8b7...239

Ja det har jeg,men det her er en liten klokkeradio som man må skru av og på på selve radioen.Altså ingen fjernkontroll. Men det er først den siste tiden den har skjedd,og den har stått der i noen år.

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Du har spøkelser. Garrantert. Jeg hadde det samme problemet en gang og da når jeg gikk ut på badet for å sjekke ble jeg antastet av et usynlig vesen.

Anonymous poster hash: faedf...85d

Eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare litt bedre? Det er snakk om en sånn liten klokkeradio som jeg har på badet.

Kan det være fuktproblemer inni de elektriske komponentene i radioen som forårsaker dette?

Anonymous poster hash: dc8b7...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen min tok et bilde av seg selv mens den lå på bordet

Anonymous poster hash: 586c2...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Kan det være fuktproblemer inni de elektriske komponentene i radioen som forårsaker dette?

Anonymous poster hash: dc8b7...239

Kanskje det. Det virker ikke så ulogisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eller annet i elektronikken er det i allfall. Jeg hadde en sånn "wake up light" som gjorde akkurat det samme uten både fukt og spøkelser. Skal tro jeg ble forbauset da jeg hørte fotballkamp fra soverommet da jeg kom hjem fra søndagstur :ler: . Skjedde flere ganger så jeg tok med klokka tilbake til butikken og klaget. Fikk ny på garantien, og jammen begynte ikke den med samme tullet etter en stund.

(Nå har jeg vanlig vekkerur og nattbordlampe ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Et eller annet i elektronikken er det i allfall. Jeg hadde en sånn "wake up light" som gjorde akkurat det samme uten både fukt og spøkelser. Skal tro jeg ble forbauset da jeg hørte fotballkamp fra soverommet da jeg kom hjem fra søndagstur :ler:. Skjedde flere ganger så jeg tok med klokka tilbake til butikken og klaget. Fikk ny på garantien, og jammen begynte ikke den med samme tullet etter en stund.

(Nå har jeg vanlig vekkerur og nattbordlampe ;) )

Det kan jeg tenke megJeg skvatt voldsomt første gang det skjedde.Satt litt i min egen verden,og plutselig ble det full konsert på badet :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg tenke megJeg skvatt voldsomt første gang det skjedde.Satt litt i min egen verden,og plutselig ble det full konsert på badet :laugh:

Ikke sant? Ikke et vondt ord om "Mini Jacobsen", men jeg stusset veldig da jeg hørte ham på soverommet mitt.... (Han var kommentator i fotballkampen som slo seg på.) Jeg fikk nok da den forbaskede innretningen slo seg på like etter jeg hadde lagt meg og holdt på å sovne. Jeg skvatt så det var like før jeg slo hodet i taket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...