Gå til innhold

Ipad mini + trådløst tastatur hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte inn et trådløst tastatur til ipad mini ettersom jeg ble lei av å taste på selve skjermen hele veien. Det fungerer flott, eneste problemet er at tastene er feil!

Altså, at der jeg skal få @ så får jeg opp et helt annet symbol, og der jeg normalt sett vil få _ eller - får jeg opp spørsmålstegn..

Noen som kan hjelpe meg til hvordan jeg kan endre dette? Har prøvd å endre tastatur på ipaden det gikk ikke. Og jeg finner ikke ut av det!

:sjenert:



Anonymous poster hash: b3f7f...22a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje du har kjøpt et utenlandsk tastatur, eller utenlandsk iPad. andre land har helt andre tasteplasseringer enn Norge.

hvis du går til Settings > General > Keyboard > Keyboards. skal det være mulig å endre tastaturoppsett, men med mindre du vet hva slags tastaturoppsett det trådløse tastaturet bruker, hjelper det lite. hvis jeg kunne se tastaturet kunne jeg funnet ut hvilket oppsett det er. har du bestilt det utenlands fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du har kjøpt et utenlandsk tastatur, eller utenlandsk iPad. andre land har helt andre tasteplasseringer enn Norge.

hvis du går til Settings > General > Keyboard > Keyboards. skal det være mulig å endre tastaturoppsett, men med mindre du vet hva slags tastaturoppsett det trådløse tastaturet bruker, hjelper det lite. hvis jeg kunne se tastaturet kunne jeg funnet ut hvilket oppsett det er. har du bestilt det utenlands fra?

Hei!

Nei, det er kjøpt på eplehuset her i Bergen :) Og det er et norsk tastatur, ipaden kjøpte jeg via applestore.no/com. Fikk tips om å kanskje koble den opp mot mac'en og se om det hjelper.

Anonymous poster hash: b3f7f...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig dette tastaturet: http://store.apple.com/no/product/MC184H/B/apple-wireless-keyboard-norsk

Anonymous poster hash: b3f7f...22a

prøv dette: gå til Innstillinger>Generelt>Tastatur>Tastaturer. der skal det være en liste over språk inklusiv Norsk.

hvis ikke Norsk står tilgjengelig, trykk på "legg til nytt tastatur..." og velg Norsk.

når norsk står på listen, trykk på den. det skal stå "VELG LAYOUT FOR MASKINVARETASTATUR". prøv å velg "norsk utvidet" istedenfor bare "norsk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...