Gå til innhold

Iphone 5s eller vente på 6?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt klønete ja, men har ikke mistet mobilen mer enn et par ganger. Det kommer av store temperaturforskjeller (har den med på skiturer i høyfjellet osv, på hytta så den steker i varmen) og det at jeg har glemt å ta den ut av badet noen ganger når jeg dusjer (fukt i lufta). Så det er helt vanlige slitasjeskader det jeg har. :)

Mobiler, laptoper og sånne ting har forventet levetid på 3 år ved normalt bruk, men slitasjeskader kommer jo før det avhengig av hva komponentene i enhetene får gjennomgå.

Kanskje du skulle gått for noe annet enn iphone da. Mobiler som tåler vann og støt. :-)

Anonymous poster hash: c3e34...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skulle gått for noe annet enn iphone da. Mobiler som tåler vann og støt. :-)

Anonymous poster hash: c3e34...9d7

Joda, men smartphones vil jo ikke bl.a tåle den kulda jeg utsetter telefonene mine for hver vinter, så da hadde det måttet bli en av disse doro-telefonen. :lol: Men jeg må ha smartphone pga jobb og studie, så da får jeg tåle å bytte de ut iblant!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men smartphones vil jo ikke bl.a tåle den kulda jeg utsetter telefonene mine for hver vinter, så da hadde det måttet bli en av disse doro-telefonen. :lol: Men jeg må ha smartphone pga jobb og studie, så da får jeg tåle å bytte de ut iblant!

Hva er doro-tlf? Ikke hørt om.

Men selv om du er ute i kulda er det jo ikke verre enn at du har mobilen på innerlomma i en vanntett veske. men klart..har du den i sekken så blir det verre. Er vel ingen mobiler som har godt av kuldegrader?

Anonymous poster hash: c3e34...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er doro-tlf? Ikke hørt om.

Men selv om du er ute i kulda er det jo ikke verre enn at du har mobilen på innerlomma i en vanntett veske. men klart..har du den i sekken så blir det verre. Er vel ingen mobiler som har godt av kuldegrader?

Anonymous poster hash: c3e34...9d7

Pleier å ha den i jakkelomma (vanntett) men kanskje jeg kan skaffe sånn "pose" å ha rundt i fleece eller noe. Den har jo ikke kroppsvarme så den vil i grunn ikke bli varmere av det da. Den er like kald uansett hva jeg har hatt den i før. Oppe på høyfjellet er det jo ganske mange minus om vinteren også. :P

Doro-tlf er en enklere mobil laget for eldre eller de med behov for en enklere telefon. De er litt ala de gamle mobilene som tålte det meste!

Ingen mobiler som har veldig godt av det nei, men smartphones er mer utsatt enn doro feks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ha den i jakkelomma (vanntett) men kanskje jeg kan skaffe sånn "pose" å ha rundt i fleece eller noe. Den har jo ikke kroppsvarme så den vil i grunn ikke bli varmere av det da. Den er like kald uansett hva jeg har hatt den i før. Oppe på høyfjellet er det jo ganske mange minus om vinteren også. :P

Doro-tlf er en enklere mobil laget for eldre eller de med behov for en enklere telefon. De er litt ala de gamle mobilene som tålte det meste!

Ingen mobiler som har veldig godt av det nei, men smartphones er mer utsatt enn doro feks. :)

Ok. :-) Da vet jeg hva doro er. hehe

Jeg er også mye i fjellet, i regn, kule og varme. Men har alltid mobilen i en tynn tett liten vanntett veske (hvor du også kan operere mob utenfra). Har den i den innerste lommen i jakka slik at temp aldri vil gå under minus v/hjelp av kroppstemperatur.

Anonymous poster hash: c3e34...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. :-) Da vet jeg hva doro er. hehe

Jeg er også mye i fjellet, i regn, kule og varme. Men har alltid mobilen i en tynn tett liten vanntett veske (hvor du også kan operere mob utenfra). Har den i den innerste lommen i jakka slik at temp aldri vil gå under minus v/hjelp av kroppstemperatur.

Anonymous poster hash: c3e34...9d7

Har min på innerlomma jeg og, men den er likevel alltid iskald når jeg er tilbake fra tur! Så sånn er det. Ikke så farlig at telefonene ikke lever med enn 2 år for min del, annet enn at jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilken jeg skal ha neste gang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har min på innerlomma jeg og, men den er likevel alltid iskald når jeg er tilbake fra tur! Så sånn er det. Ikke så farlig at telefonene ikke lever med enn 2 år for min del, annet enn at jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilken jeg skal ha neste gang. :P

...men om du ikke er loaded av pæng så er er det jo litt kjipt at en iphone til 5-7000 kr ryker annenhvert år. :mobil:

Anonymous poster hash: c3e34...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men om du ikke er loaded av pæng så er er det jo litt kjipt at en iphone til 5-7000 kr ryker annenhvert år. :mobil:

Anonymous poster hash: c3e34...9d7

Akkurat nå er jeg ikke loaded av penger fordi jeg er student, men etterhvert vil det bli inkludert i jobbavtalen min siden jeg må ha det for jobben. Må bare bli ferdig å studere først! :jepp: Så da blir det ikke noen stor kostnad for meg sånn i lengden uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Min personlige mening, basert på det bildet jeg har sett av iphone 6 og hvor stygg den er så sier jeg, skaff iphone 5s og håp heller på at iphone 6s eller iphone 7 i framtiden ser bedre ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige mening, basert på det bildet jeg har sett av iphone 6 og hvor stygg den er så sier jeg, skaff iphone 5s og håp heller på at iphone 6s eller iphone 7 i framtiden ser bedre ut

Det er jo ingen som vet sikkert at det er sånn den kommer til å se ut? Apple har ikke bekreftet noe som helst, har de?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som vet sikkert at det er sånn den kommer til å se ut? Apple har ikke bekreftet noe som helst, har de?

nei, men etter erfaring pleier Apple lekkasjer som stadig gjentar seg å være sanne. iPhone 6 blir nok større en forgjengerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men etter erfaring pleier Apple lekkasjer som stadig gjentar seg å være sanne. iPhone 6 blir nok større en forgjengerne

At den blir større er jo bekreftet. Mente designet på selve telefonen. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den blir større er jo bekreftet. Mente designet på selve telefonen. :)

Og at den er rund på kantene. Rart at ipads blir mindre mens iphoner blir større, ikke leng før de møtes på midten

Anonymous poster hash: 46307...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste revolusjonerende med iphone6 som kommer ut er ripefritt safirglass over hele skjerm, imotsetning til 5s som kun har safirglass i kameralinsen og fingeravtrykkleseren. Ellers ikke mye annet å gå av skaftet for.

Er enig i flere her, å bevege seg mot 5 tommer str er feil vei å gå for min del. Synes en mobil skal ha minst mulig str, da man tross alt bærer den med overalt.

Men de tekniske ansatte hos Apple er vel for det meste menn og de liker vel å ha noe svært mellom henda de kan game med. For en liten jentehånd blir 5 tommer for stort om du skal taste med en hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Eneste revolusjonerende med iphone6 som kommer ut er ripefritt safirglass over hele skjerm, imotsetning til 5s som kun har safirglass i kameralinsen og fingeravtrykkleseren. Ellers ikke mye annet å gå av skaftet for.

Er enig i flere her, å bevege seg mot 5 tommer str er feil vei å gå for min del. Synes en mobil skal ha minst mulig str, da man tross alt bærer den med overalt.

Men de tekniske ansatte hos Apple er vel for det meste menn og de liker vel å ha noe svært mellom henda de kan game med. For en liten jentehånd blir 5 tommer for stort om du skal taste med en hånd.

Det der jeg ikke skjønner, vill man game på iphone kan man jo bare skaffe seg en ipad. Visst de fortsetter slik vil ipad være mindre enn iphone og iphone større enn ipad til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste revolusjonerende med iphone6 som kommer ut er ripefritt safirglass over hele skjerm, imotsetning til 5s som kun har safirglass i kameralinsen og fingeravtrykkleseren. Ellers ikke mye annet å gå av skaftet for.

Er enig i flere her, å bevege seg mot 5 tommer str er feil vei å gå for min del. Synes en mobil skal ha minst mulig str, da man tross alt bærer den med overalt.

Men de tekniske ansatte hos Apple er vel for det meste menn og de liker vel å ha noe svært mellom henda de kan game med. For en liten jentehånd blir 5 tommer for stort om du skal taste med en hånd.

Hadde kvinner designet mobiler hadde de vel i hvert fall vært store. Menn har mobilen i bukselomma og da bør den være forholdsvis liten. Kvinner har den i veska og da kan den være så stor som helst.

Anonymous poster hash: 95468...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde den problemstilligen. Jeg gikk for iphone 5s mye for jeg var usikker hvirdan iphone 6 blir seende ut. Og jeg var veldig fornøyd med min iphone 5 når jeg hadde det. Men er MÅ ikke ha det aller siste nye da, selv om jeg elsker nye mobiler. Jeg hadde også Sony Zperia z1 men compact versjonen, men var ikke fornøyd med den. Solgte den etter 3 mnd å kjøpte iphone 5s :)

Anonymous poster hash: fbe1e...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Jeg hadde den problemstilligen. Jeg gikk for iphone 5s mye for jeg var usikker hvirdan iphone 6 blir seende ut. Og jeg var veldig fornøyd med min iphone 5 når jeg hadde det. Men er MÅ ikke ha det aller siste nye da, selv om jeg elsker nye mobiler. Jeg hadde også Sony Zperia z1 men compact versjonen, men var ikke fornøyd med den. Solgte den etter 3 mnd å kjøpte iphone 5s :)

Anonymous poster hash: fbe1e...70f

Kjøpte meg selv en iphone 5s for en måneds tid siden etter at en billig lader ødela iphone 5en min /:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt (og som nevnt tidligere i tråden) så kan det nok være greit å kjøpe 5s dersom du foretrekker "mindre" telefoner med 4" skjerm, pluss/minus. På en annen side, om det ikke er hastverk og du like gjerne kunne ventet på IP6, så vil nok 5S koste vesentlig mindre når IP6 kommer. Har ingen tro på at den forsvinner fra markedet.

Mest sannsynlig vil 4S og 5C sakte men sikkert dø bort, mens IP5S blir den nye "billigutgaven" (som sikkert ikke blir billig i det hele tatt), og de to andre utgavene av IP6 tar over tronen som Apples toppmodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier iphones å bli billigere når det kommer en ny? Har tenkt å kjøpe en 5s, men gidder ikke å kjøpe nå hvis den går ned i pris om tre mnd...



Anonymous poster hash: 3149b...161
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...