Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Så spennende at du ikke vil vite kjønn! Før virket det veldig rart at noen valgte å ikke vite kjønn, når de tross alt fikk muligheten! Nå forstår jeg det så mye bedre. Herregud så spennende å ikke vite! Alt er åpent til siste slutt! 

Ikke kjenn på noe press selv om du føler at noen ønsker seg et kjønn fremfor et annet. De kan jo bare våge å ytre sine preferanser, det er jo du som er den gravide og bærer frem denne lille reka! Dessuten, det viktigste er at det er den friskeste og sterkeste lille reken som kommer til verden, ikke om det er jente eller gutt. Bra du har fordeler/ulemper for begge deler da, og jeg forstår godt at du ønsker å vente på grunn av dette! Spørsmålet er om man klarer å unngå å se det på ultralyd? Spesielt om det er gutt ;)

 

Hvordan føler du deg nå forresten? Hvis de ønsker at du skal trappe ned/avslutte terapien så virker det vel som om de mener det går bedre? Men hva mener du selv? Husker du beskrev det som å bli slept langs asfalten, og det er et uttrykk jeg kjenner på selv noen ganger.. Håper du er kommet litt videre og at dagene er litt mer lystbetonte :)

 

Jeg har sååå lyst til å vente til ungen er født ja. Kommer til å gi beskjed foran hver UL at jeg ikke vil vite hva det er. Så de må gi beskjed om de skal ned i region sør og kikke sånn at jeg kan lukke øyene :fnise: For om det er en gutt trenger ikke det være så veldig vanskelig å se.. Så det lett når vi var på UL med mini.

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg føler meg om dagen. Er mye sliten og så dritt lei jobb at jeg føler jeg skal spy snart :( Det er ingen gøy følelse gitt. Men blir definitivt ikke slept langs asfalten lenger :fnise:

Kjenner at jeg tror jeg kommer til å savne terapauten min veldig. Sååå sur for at han skal flytte  :jolie:

Jeg tror nok dagene blir litt bedre når jeg får mer energi. Jeg merker at jeg takler det dårlig når jeg ikke har tid til meg selv. Nå føler jeg at jeg går på jobb, jobber med å holde meg våken, kommer hjem, spiser mat, diller og legger mini og kupper på sofan. Evt sovner på sofan og mannen må legge ungen :fniser:

Savner litt den tiden jeg var sykemeldt og hadde tid til å gå og trene og gjøre ærend og tenke på bare meg selv inni mellom jobbing og mini :sjenert:

 

Hvordan går det med deg og psyken din og alt slikt? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 uker nå. Dette går jo fremover. Jeg leser så mye forskjellig rundt om kring, men sier nå at jeg er ca i 2. trimester :fniser:

Er det ikke nå jeg skal få masse energi? :fniser:

Blodsukkermålingene går forsåvidt greit. Eneste er verdiene om morgenen som er for høye og etter frokost. :klo: Skal inn til dia sykepleieren om en uke så får se hva ho sier. Men resten av verdiene er fine så lenge jeg tenker meg litt om i forhold til hva jeg spiser.

Jeg kjenner veldig på å ha lyst på det jeg ikke kan få. Har sååååå lyst på smågodt og potetgull :bond:

Så jeg må tenke meg om og finne noe godt jeg kan spise i helgen som ikke føkker til blodsukkeret mitt. Vurderer å lage hjemmelaget sukkerfri is. Må bare snuse litt rundt og finne en sjokolade som ikke er full av sukker, og ikke inneholder laktose som gir magevondt :sjenert: Jeg tror jeg må være flinkere til å lage meg slike alternative godiser en gang i uken fremover. Hvis ikke risikerer jeg at jeg klikker helt og stuper inn i godishylla på Rema :hoho:

 

Milepæler i graviditeten

 

9/6-15 Eggløsningen finner sted

4/7-15 Det lille hjertet slår

28/7-15 De første bevegelsene

17/8-15 Privat UL (her var det liv)

18/8-15 12 uker  :strix:

25/8-15 2. Trimester

14/9-15 Første time hos Jordmor

22/9-15 Tid OUL

30/9-15 Du kjenner bevegelser

14/10-15 Du er halveis og babyen har et søvnmønster

3/11-15 Babyen kan høre deg

6/11-15 Om babyen blir født nå vil de prøve å redde den    :hjerte:

7/12-15 3.Trimester

24/12-15 Julaften

11/1-16 Nå er det trangt i magehuset

12/2-16 Permisjonstart

4/3-16 Termin    :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre trimester! :hoppe: Jeg tenker også at man er i andre trimester når man har passert 12 uker, men aner ikke om det er rett :ler:

 

Alle disse lavkarbofolka er jo eksperter til gangs på blodsukkervennlig snop og annet godt, kanskje du kan finne noe inspirasjon der? Om du liker kokos kan jeg lett anbefale hjemmelaga bounty, ohmygod så digg! :sikle: Tror faktisk jeg må lage det selv til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for andre trimester! :strix: Her går det jo unna! :ler:

 

Har ikke noen tips på sukkerfritt og laktosefritt snop, altså... Gi meg litt tid, kanskje jeg kommer på noe :jepp: ...Spiser du forresten mørk sjokolade? Sånn, type 80 %? Det kan umulig ha særlig mye sukker og laktose i seg? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å lage hjemmelaget gelé av sukkerfri saft, ingen kalorier og veldig godt. Prøv det når du blir godtesyk 😆

Endret av my82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å lage hjemmelaget gelé av sukkerfri saft, ingen kalorier og veldig godt. Prøv det når du blir godtesyk 😆

Signerer denne! Gelatinplater og sukkerfri saft gir deilig gelé :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 13 uker! Hvor lite skal til før du reagerer på laktose? For meg er det litt varierende, men generelt sett skal det lite til. Jeg spiser sjokolade da - til vanlig. Akkurat nå er det lite som frister mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heey du, nå har vi bare termin med fire dagers mellomrom jooo!

 

Angående å ikke vite kjønn så er jeg alt for nysgjerrig til å ikke vite. Skulle helst visst i GÅR så jeg kan strikke med litt farger! :fnise:

 

For meg funker det å spise frukt mtp søtsug, kan det være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre trimester! Jeg tenker også at man er i andre trimester når man har passert 12 uker, men aner ikke om det er rett

 

Alle disse lavkarbofolka er jo eksperter til gangs på blodsukkervennlig snop og annet godt, kanskje du kan finne noe inspirasjon der? Om du liker kokos kan jeg lett anbefale hjemmelaga bounty, ohmygod så digg! Tror faktisk jeg må lage det selv til helga.

 

Oooo Bounty :sikle: Den har jeg faktisk tenkt på å lage. Namminam. Må bare få pella meg innom en sjappe som selger masse alternativ shit og kjøpe det jeg trenger :fnise:

 

Hurra for andre trimester! Her går det jo unna!

 

Har ikke noen tips på sukkerfritt og laktosefritt snop, altså... Gi meg litt tid, kanskje jeg kommer på noe ...Spiser du forresten mørk sjokolade? Sånn, type 80 %? Det kan umulig ha særlig mye sukker og laktose i seg?

 

Jo okai da. Går kanskje litt unna. Men bare litt..

Jeg spiser mørk sjokkis, men 80%?? Et sted går grensa altså :hoho: Er mindre laktose i de ja, men ikke helt frie. Du skulle bare visst hvor mye rart de stapper melkesukker i.. Potetgull bla.. Er flere typer jeg ikke kan ha. Hva f er vitsen liksom  :vetikke:

 

Jeg bruker å lage hjemmelaget gelé av sukkerfri saft, ingen kalorier og veldig godt. Prøv det når du blir godtesyk 

 

Nam til den også. Må googles :jepp:

 

Signerer denne! Gelatinplater og sukkerfri saft gir deilig gelé

 

Dette må jeg teste.. Så begynte jeg å tenke på om jeg klarte å lage sukkerfri Troika :lur: Det hadde i hvertfall vært DIGG :sikle:

 

På ica og meny har de sukker- og melkefri sjokolade i allergihyllen

 

True :opplyser: Jeg har en shoppingrunde å gjøre. Jeg har smakt melkefri sjokkis, men usikker om de har komboen av melke og sukkerfri :klo:

Jeg raida hyllene for sukkerfri sjokolade på Meny da jeg var høygravid sist. Plasserte meg selv i sofan hjemme foran tv, så på jordmødrene på nrk nett tv, gråt og spise sjokkis :hoho:

 

Hurra for 13 uker og 2. trimester!

 

Woho :bolledeig:

 

Hurra for 13 uker! Hvor lite skal til før du reagerer på laktose? For meg er det litt varierende, men generelt sett skal det lite til. Jeg spiser sjokolade da - til vanlig. Akkurat nå er det lite som frister mindre!

 

Du det variere veldig her også.. Men jeg merker godt at det er laktose i jerntablettene jeg har tatt i det siste, så jeg har nå byttet merke på de. Om jeg spiser vanlig sjokolade blir jeg garantert dårlig. Så det frister ikke så mye. Men hender jeg jukser litt da. Om jeg f.eks er på resturant så vil jeg heller spise maten og ta problemene etterpå. Så lenge det ikke er rene melkesauser og slikt så kommer jeg meg som oftest hjem før helvette bryter laus :ler:

Har du tatt sånn laktosetest? Slo den ut på deg? Det gjorde den ikke på meg :sjenert: Men er jo ikke til å ta feil av. Har styra med dette siden jeg var 18 år gammel :bond:

 

Heey du, nå har vi bare termin med fire dagers mellomrom jooo!

 

Angående å ikke vite kjønn så er jeg alt for nysgjerrig til å ikke vite. Skulle helst visst i GÅR så jeg kan strikke med litt farger!

 

For meg funker det å spise frukt mtp søtsug, kan det være noe?

 

Holy shit.. Du tar meg jo igjen :fnise: Blir skikkelig førstemann til mølla race dette :hoho: Bortsett fra at jeg har planer om å føde i februar, så du får jammen meg henge med i svingene om du skal slå den :ler:

 

Du vet du.. Frukt? Jeg lar meg ikke lure av sånt altså :hoho: Frukt er mellomåltid :opplyser: Om ikke jeg klinker til og lager en skikkelig fruktsalat. Det er i grunnen superdigg :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah for en dag.. Jeg har seriøst vært så på kanten til å gråte i hele dag. Er bare så utrolig sliten og lei av jobben. Er bare mas på meg hele dagen lang føler jeg. Jeg har virkelig nok å tenke på om jeg ikke skal stå på pinne for jobben. Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve dette :bond:

Merker at jeg virkelig har blitt mer smådeppa etter siste terapitime om fredagen. Lyst til å bare sørge og bade i sjokolade :P Det går vel over håper jeg. For nå ser jeg mørkt på mye og er så sliten av ingenting. Orker ikke så mye når jeg kommer hjem og er helt i zoombie tilstand om morgenen og på natta.

Så mini søker seg mer og mer til pappan sin. Noe som er bra for pappan og til dels bra for meg. Men når han vil kose med pappa og ikke med mamma blir hormonmonsteret litt lei seg :cry:

Skulle gjerne funnet på masse med han, men jeg orker så lite. Hjemmedag med mini orker jeg virkelig ikke. 

Vanskelig å balansere det å ta hensyn til meg selv og skulle gi ungen det han fortjener :(

 

 

Skjønner meg ikke helt på dette blodsukkeret mitt. Eneste problemene med det er at jeg er for høy om morgenen og får for høy måling etter frokost. Og til frokost spiser jeg to brødskiver med leverpostei og paprika. Må ha noe med c vit til noe med jern så paprika burde være bra. Ikke vet jeg altså  :vetikke:

Men målingene mine før og etter lunsj, middag og kvelds er fine. Så jeg skjønner i grunnen ikke så mye :klo:

Men skal på kontroll hos sykepleieren neste uke, så får se hva ho sier.

Så skulle jeg bare ønske at sykehuset fikk fingeren ut av ræva og kan sende meg brev om neste kontroll. Jeg har så mye å gjøre på jobb fremover, så hadde i grunnen vært veldig greit å få vite når jeg må ta fri  :jolie:

 

Skal snart komme meg opp av sofan og på butikken. Hente en pakke fra ebay og en pakke fra hm med mammatøy :danse: Dagens opptur.. Men kan ikke garantere at jeg klarer å la være å kjøpe noe godt på butikken :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cecilietb.no/2011/02/12/bounty/Kjøp det du trenger for å lage dette ;)

 

Det er virkelig ikke lett å skulle fungere bra på alle områder når man er så sliten, bobler over av hormoner og har en zilliard ting i hodet. :klemmer: Får håpe det kan hjelpe med samtale med sykepleieren for å finne ut av dette med blodsukkeret i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er uten begge deler (men med norsk tekst i de butikkene jeg har sett den - ica og meny):

http://www.markensgrode.no/mat/laktosefritt/plamil-sukkerfri-sjokolade-100-g

 

 

Denne er sukkerfri og melkefri men "kan inneholde spor av laktose", så ikke sertifisert melkefri (aldri vært noe problem her):

http://siljesreise.com/hvor-kjoper-man-rar-mat-del-1/

(litt ned i artikkelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre at det er litt tøffe tak for tiden, søte kakaoen. :hjerte: pass på deg selv!

Jeg testet positivt på test, har ikke tatt blodprøve, men samme type test som når du tar glukosebelastning eller hva det heter ... Drakk en grusom drikk med melkesukker på tom mage, og målte blodsukker før og underveis. Men det er jo mange testen aldri slår ut på som ikke tåler laktose! Jeg har nok alltid hatt det, da jeg var liten fikk jeg alltid kjeft fordi jeg spiste "så mye" kake at jeg kastet opp i hver bursdag, og jeg sluttet å drikke melk og like smør og rømme som fem-seks åring.

Har du prøvd laktacyd (eller hva det heter)? Sånne piller som gjør den jobben kroppen vår ikke klarer, du får de reseptfritt. Jeg pleier å ta de når jeg er på restaurant eller besøk og sånt, og det hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig somlet meg inn hit, og lest igjennom boka di  :blomst:  Ikke bra at ting er litt tungt for tiden :( Kjedelig med alt styret med blodsukker, men bra de tar det på alvor å følger deg ordentlig opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...