Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡


Løvsol

Anbefalte innlegg

Huff, god bedring! Håper det går over fortest mulig :blomst: heldigvis kan man trøste seg med at det er kun for noe positivt at man er kvalm, selv om det ikke er gøy når det står på...

Takk, går i masse soving. Jeg kan tenke meg at dette vil roe seg når hormonene stabiliserer seg. Jeg har alltid slitt med hormonene mine. Så jeg håper at jeg får tilbake livet mitt etter uke 12 :-)

Det at det er noe positivt som er grunnen til kvalmen gjør det absolutt mye enklere å forholde seg til :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh gratulerer med graviditeten! :blomst:

Takk :strix:

Krysser alt jeg har for at alt går bra og det kommer en novemberbebis :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortalt det til familie og venner? :)

Jeg har sagt det til mine nærmeste venner og familie. De jeg vil ha med meg på mine opp- og nedturer :hjerte:

De fleste vennene mine har barn, det er greit å ha noen å stille alle de rare spørsmålene til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne dagboka! Ble revet med jeg, og nå vil jeg gjerne følge med videre :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne dagboka! Ble revet med jeg, og nå vil jeg gjerne følge med videre :smoke:

åååh :blomst: Velkommen skal du være til mitt syt og mas om kvalme...fniis...håper fokuset endrer seg snart :gravid:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh :blomst: Velkommen skal du være til mitt syt og mas om kvalme...fniis...håper fokuset endrer seg snart :gravid:

Er jo akkurat det jeg vil lese! Hehe... neida, men du skønner. Skal man lese en graviditetsdagbok, må man regne med slike "klage"-innlegg! Bare moro det, mistforstå meg rett :fnise: Men håper kvalmen gir seg snart da! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+3, jeg vil så gjerne at det skal være uke 12. Jeg vil så gjerne at det skal være "sikkert". Jeg vil så gjerne at det skal komme en liten bebis i november :hjerte:

I dag har jeg faktisk spist normalt. Jeg er litt usikker på om det kjennes godt eller ikke. Akkurat nå føler jeg meg veldig kvalm. Ordentlig kvalm. Og det er akkurat som om puppa brenner. Rar følelse. Trøtt som en dupp.

Hadde en herlig venninne på besøk, som hjalp meg å fjerne stankbombene fra kjøleskapet. Hun fant synderen med en gang. En pakke med fårepølse! My goodddd!! For en stank. Nå er det bare vitaminpillene til mannen som lukter, jeg må finne en plastboks med lokk vi kan putte det i. Må vitaminer egentlig være i kjøleskap?

I dag har plutselig vannet begynt å smake ekkelt igjen. Det gjorde det for noen uker siden, så har det vært godt med vann. Nå er den enkle smaken bakerst på tungen tilbake med full kraft, da smaker vann bare metall. Jeg liker ikke å drikke saft eller brus, kanskje jeg skal prøve med litt sitron i vannet for å gi det litt smak.

Jeg er trøtt som en dupp :sovne: ... Sitter og lurer på om jeg skal se en romlemantisk komedie på Netflix eller om jeg skal gå å legge meg... Store vanskelige valg :P

Hihihi...jeg har en bebis i magen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempehyggelig å hjelpe deg med kjøleskapet :fnise: Den fårepølsa stanka i hele leiligheten, jo..

Håper helgen din har vært fin, vennen! Tenk idag er du 8+5. Straks 9 uker!

Husker mine "milepæler" var 8 uker og selvfølgelig 12 uker. Plutselig skal du på ordinær ultralyd, og deretter strutter du i endel uker, før gravidmagen virkelig tar overhånd. Slik var det iallfall for meg. Kos deg med at du sover godt om natta. :) Tilslutt gjør du alt for at fødselen skal starte.

Og du? Kanskje kvalme fremfor bekkenløsning/-låsning? Det ville jeg valgt iallfall <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempehyggelig å hjelpe deg med kjøleskapet :fnise: Den fårepølsa stanka i hele leiligheten, jo..

Håper helgen din har vært fin, vennen! Tenk idag er du 8+5. Straks 9 uker!

Husker mine "milepæler" var 8 uker og selvfølgelig 12 uker. Plutselig skal du på ordinær ultralyd, og deretter strutter du i endel uker, før gravidmagen virkelig tar overhånd. Slik var det iallfall for meg. Kos deg med at du sover godt om natta. :) Tilslutt gjør du alt for at fødselen skal starte.

Og du? Kanskje kvalme fremfor bekkenløsning/-låsning? Det ville jeg valgt iallfall <3

joda, definitivt heller kvalme enn bekkentull... :fnise:

Sovehjertet har jeg definitivt! BANK I BORDET!

Du er bestest min fineste Nuttapia :helen:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+6, i morgen er det 9 uker. Hver hele uke er en liten milepæl nå.

Kroppen jobber fælt, masse prikkinger, strekkinger, mensensmertemurregreier inni her. Kvalmen har blitt enda et hakk mer intens i dag. Kaster heldigvis ikke opp, men jeg må holde meg helt i ro, med engang jeg beveger meg litt begynner jeg å brekke meg. Så det skal nok ikke mye til før jeg kaster opp. I tillegg har jeg begynt å få en rar hodepine. Hormoner ass! Fortsetter å håpe at det er gode tegn på at lille vokser inni her :hjerte:

Mange spør meg om jeg skal kjøpe ting, eller har kjøpt ting til den lille enda. Jeg tror jeg beskytter meg litt med å ikke kjøpe noe enda. Jeg vil vente til hvertfall uke tolv. Har noen venninner som sier at det kan være lurt å bryte barrieren, bare ved å kjøpe en sutt eller en body. Men jeg er ikke klar, så jeg drøyer til jeg føler meg klar. En liten barriere har jeg brutt da, måtte kjøpe meg en gravidstrømpebukse på lørdag. Det var rart å handle i mammaavdelingen. Men DET anbefales. Fy søren så deilig å gå med en strømpebukse som ikke klemmer på alt av eggstokker og sånn :fnise:

Tenker på at jeg snart har bursdag, da er jeg i uke 10, så er påsken ferdig da nærmer det seg uke 11. Og vips er uke 12 her. Herremin som jeg håper alt går bra, og enda mer som jeg håper kvalmen roer seg når hormonene stabiliserer seg. Jeg saaaavner å trene. :trene:

Akkurat nå begynner en av mine rare lyster å melde seg, nemlig havregrynsgrøt. Noe jeg aldri spiser. Så grøten koker bak meg her. Blir veldig spennende å se om den ivaretar lystene mine, eller om det er falsk alarm.

Have a good one :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvor forskjellig svangerskap kan være!! Unner deg ikke kvalmen og luktesansen din for å si det sånn. Hvor lenge er du sykemeldt?
Jeg har ingen kvalme fortsatt, ingenting som tilsier at det er noen der inne, ikke murringer engang, æh :vetikke: ul på fredag, håper jeg er like heldig som deg og ser en liten levende peanøtt! :hjertesmil:

Går fort til 12 uker da. Jeg er tolv uker om ... TO uker, jiiiiizes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvor forskjellig svangerskap kan være!! Unner deg ikke kvalmen og luktesansen din for å si det sånn. Hvor lenge er du sykemeldt?

Jeg har ingen kvalme fortsatt, ingenting som tilsier at det er noen der inne, ikke murringer engang, æh :vetikke: ul på fredag, håper jeg er like heldig som deg og ser en liten levende peanøtt! :hjertesmil:

Går fort til 12 uker da. Jeg er tolv uker om ... TO uker, jiiiiizes

Jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig misunnelig på deg og dine ikke symptomer. Men men..jeg satser på at dette roer seg ila 2-3 uker nå! Krysser alt jeg har.

Så spennende med UL på fredag :strix: Gleder meg til oppdatering :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg faktisk ikke vært noe særlig kvalm. Har en voldsom hodepine og er svimmel, men den enkle kvalmefølelsen har gitt meg en dag fri :danse: Det kjennes helt fantastisk - BANK I BORDET!

Har snakket med noen venninner som sier at det etterhvert kom noen gode dager, jeg håper virkelig at dette er fortsettelsen på noe bra :pasha:

Mannen er ute å drikker øl med et par kamerater, de skulle feire at han skulle bli pappa. Så jeg skal benke meg forran TVn med fredagstaco! Av alle ting. Det har jeg ikke spist på lenge, så det blir faktisk veldig digg! :fnise:

Nå skal jeg hoppe inn i joggisen igjen, støvsuge leiligheten, lage middag og rett og slett ikke gjøre noe mer resten av dagen :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velfortjent, snuppa! Du nærmer deg gode uker nå :hjerte:

Gleder meg :hjerte:

Kanskje jeg snart kan være med å trene! Klør i hele kroppen etter å løfte litt vekter og svette litt :kosteskaft::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg BURSDAG :danse:

Jeg er litt barnslig når det kommer til bursdager, blir litt barn hver gang. Elsker det. Elsker når smser tikker inn, eller facebookmeldinger. Klemmer og telefonsamtaler :hoppe:

I dag blir jeg 30 år! Herremin, voksen a gitt! Planen min var å være ferdig med barn når jeg fylte 30. Planen endret seg fort til å bli en drøm om å være gravid før jeg fylte 30. Og den gleden har jeg endelig fått. 10 uker i morgen :hoppendeglad: Nå håper jeg at alt går bra og at det kommer et novemberbarn. Stor lykke :hjerte:

I dag er formen min, BANK I BORDET, ganske fin. Så jeg skal prøve å gå en tur ned til sentrum for å kjøpe noe frukt. Har ordentlig lyst på en deilig fruktsalat i dag. Hvis jeg rusler nedover, så blir det sikkert greit å få litt sol og frisk fjelluft :hjerte:

Jeg har en følelse av at jeg går med en liten jentebebis i magen, tok en rar kinesisk horoskopgreie her om dagen, hvor man legger inn unnfangelsesmåned og terminmåned. Den sa også at det kom til å bli jente. Og folk rundt meg føler jente. Så dette blir spennende å se...Jeg må høre litt med mannen om han vil vite kjønn eller om vi skal ha det som en overraskelse :gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:strix: 10 UKER :strix:

Hipp hurra, endelig tosifret, og 1/4 av svangerskapet er gjennomført! (Så lenge du ikke går over tiden da ;) )

Håper formen holder seg fornuftig og bra! :hjerte::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos kiropraktor, både på mandag og i dag. Hadde noen skikkelige låsninger i nakken. I dag er jeg 10 uker på vei, og formen min er så mye bedre. Det er helt fantastisk å kjenne på hvordan energien min er på vei tilbake. Jeg er så optimistisk at jeg har snakket litt med PTn min for å komme igang igjen med treningen. Jeg klør i hele kroppen etter å kjenne på litt endorfiner og ikke minst kjenne på litt vekter. 10 uker uten trening merkes på en som er vant til å trene 5-7 ganger i uken. Jeg må nok snu litt på tankegangen min, elsker å trene tungt, og da mener jeg tungt. Benpress på 150 -180 kilo, utfall med 70-80 kilo osv. Så jeg må nok endre treningsprogrammet mitt ja.. Ellers presser jeg vel ut denne ungen altfor lenge før tiden... heheheh..Det vil vi ikke ha noe av :fnise:

Jeg krysser alt jeg har, danser rundt i stua og drømmer om at dagens formbedring er starten på noe nytt og fantastisk :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...