Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I magen gjemte det seg ei lita jente til :hjerte: Alt så fint ut og morkaken hadde heldigvis flyttet seg. Veldig glad og lettet :) Ble flyttet 6 dager tilbake, selv om dette i grunn er umulig. Men men :) Hun kommer når hun kommer uansett :)

Fine fine dagen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hvordan går det boks? :D

Her går det fint, takk som spør :)

 

Magen vokser og var hos jm på mandag. Får ny UL i uke 30 ca pga terminen som jeg er helt uenig i og fordi magemålet var veldig høyt, mens hvis hun la på den ene uken var det mer passelig. I tillegg til forrige runde så mente hun at litt mer oppfølgning denne gangen ble riktig :)

Ellers krangler bekkenet en del. Mannen er en engel og er kjempeflink til å la meg hvile og sover nå alene på natten, så endelig sover jeg godt igjen! SÅ deilig!!

Fått litt tilrettelegging på jobb og så satser på at det går fint en stund til :)

 

Ellers ble S bitt i bhagen i går IGJEN. NÅ er det nok. Samme jenta som biter henne (og mange andre) og det har skjedd så mange ganger nå. I går var det øret og hånden som fikk gjennomgå. Syns øret ser litt stygt ut, men vet ikke om det burde sjekkes av lege eller ikke. 

Hun er bare verdens herligste og jeg får så vondt i mammahjertet for at noen er slemme med henne :( 

 

Hvordan går det med dere Fionel? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en lillesøster i magen- og du er jo allerede halvveis :sjokkert: Så kjedelig med bekkenplager, men godt at du får litt tilrettelegging på jobb, da.

 

Utrolig kjipt at S stadig blir bitt i barnehagen av ei annen jente, det må barnehagen greie å få en slutt på! Sånn skal det jo ikke være, stakkars liten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en lillesøster i magen- og du er jo allerede halvveis :sjokkert: Så kjedelig med bekkenplager, men godt at du får litt tilrettelegging på jobb, da.

 

Utrolig kjipt at S stadig blir bitt i barnehagen av ei annen jente, det må barnehagen greie å få en slutt på! Sånn skal det jo ikke være, stakkars liten!!

Ja, skal si tiden går fort :fnise:

Veldig kjedelig med dette bekkenet. Har dessverre blitt 50% sykemeldt i dag, presset det for langt.. Satser på at det hjelper og blir bedre fort :)

 

Ja, liker det dårlig. I dag bet hun mamma for å få oppmerksomhet. Det har hun ALDRI gjort før eller vist noen som helst interesse for så det kommer jo garantert av at hun blir bitt der så ofte at hun tror man kan gjøre sånn. Så kommer til å be om en mer seriøs prat med bhagen, for dette tolererer jeg virkelig ikke mer av!! 

 

Hvordan går det med dere? :) Så flink Plutt er som har begynt å lese, herregud for en tøffing :hjerte: Og Tulla som alt er begynt i bahgen da, ble ikke hun nettopp født? :fnise: Tiden går så ALT for fort altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så kjedelig med et kranglete bekken. Får håpe sykemeldingen gjør deg godt og at det ikke blir noe verre.

Det er sikkert lurt å få tatt en ordentlig prat med barnehagen ang bitingen, så utrolig kjedelig at det har blitt slik :(

God helg til dere, håper den blir fin :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent å kommentere det nå, men bitt skal undersøkes av lege! 

Det er masse bakterier i munnen, og særlig hos barn. Det kan være aktuelt med stivkrampe! 

Jeg vet ikke om det er kritisk om det ikke er kommet en rift i huden, men tror likevel det bør konsulteres med lege. 

Jeg ble nemlig selv bitt av mini og endte opp med en stygg infeksjon som det tok lang tid å bli kvitt. Heldigvis hadde jeg blitt vaksinert mot stivkrampe de seneste år, så slapp nå det. 

 

Vi har som du kanskje skjønner også vært gjennom en bitefase. Fy fasan så vondt det gjør. Kan godt være det et er noe de har plukket opp i barnehagen, men kan også være ren frustrasjon de ikke vet å uttrykke på noen annen måte. Ikke lett altså  :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Litt sent å kommentere det nå, men bitt skal undersøkes av lege!

Det er masse bakterier i munnen, og særlig hos barn. Det kan være aktuelt med stivkrampe!

Jeg vet ikke om det er kritisk om det ikke er kommet en rift i huden, men tror likevel det bør konsulteres med lege.

Jeg ble nemlig selv bitt av mini og endte opp med en stygg infeksjon som det tok lang tid å bli kvitt. Heldigvis hadde jeg blitt vaksinert mot stivkrampe de seneste år, så slapp nå det.

Vi har som du kanskje skjønner også vært gjennom en bitefase. Fy fasan så vondt det gjør. Kan godt være det et er noe de har plukket opp i barnehagen, men kan også være ren frustrasjon de ikke vet å uttrykke på noen annen måte. Ikke lett altså :sad:

Lege osv er visst når det går hull på huden.

Nå gikk det heldigvis fint denne gangen også, men ville tatt henne til legen hvis det var gått hull på ja :)

Uff, så kjedelig at dere har biteproblemer hos dere :(

---

Ok, hvor blir tiden av?

Magen vokser i rekordfart, snuppa der inne er VELDIG aktiv og sterk og storesøster blir to år om 29 dager. Henger ikke med i svingene her jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, denne småbarnstiden bare flyr, altså!! Har dere tenkt til å gjøre noen ekstra innkjøp til lillesøster, eller har dere det meste dere trenger?

 

Til det med biting, så får jo alle barn i Norge (som følger vaksineprogrammet da, vel og merke) vaksine mot stivkrampe ved 3, 5 og 12 mnd-alder, så i utgangspunktet er det ikke så veldig farlig for barn å bli bitt (sånn selvsagt utover sjokket, eller dersom det bites så hardt at man får skader, arr osv). Men det skal jo selvsagt ikke skje likevel, og jeg er veldig enig at barnehagen må slå hardt ned på det, altså! Ville bare presisere det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett Ipanema, man får jo stivkrampe i vaksinasjonsprogrammet :)

Vi vaksinerer altså, selv om det kanskje kunne virke som vi ikke gjorde det!  :opplyser:

Men det er også veldig mange andre bakterier enn de som stivkrampe beskytter mot som kan dukke opp i en menneskemunn, så hovedregelen er å følge med på såret og hvis det blir rødt og betent etter én dag så bør man oppsøke lege :enig: Det var det som skjedde meg, dagen etter var såret både hovent og betent.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tiden går så ekstremt fort! :bond:

 

Hvordan og hva snakker dere med den kommende storesøsteren om babyen i magen? Her var jo jentungen såpass liten at hun ikke skjønte noe særlig av det, så vi øvde bare på å være forsiktig ved kosing på ting :fnise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, denne småbarnstiden bare flyr, altså!! Har dere tenkt til å gjøre noen ekstra innkjøp til lillesøster, eller har dere det meste dere trenger?

 

Til det med biting, så får jo alle barn i Norge (som følger vaksineprogrammet da, vel og merke) vaksine mot stivkrampe ved 3, 5 og 12 mnd-alder, så i utgangspunktet er det ikke så veldig farlig for barn å bli bitt (sånn selvsagt utover sjokket, eller dersom det bites så hardt at man får skader, arr osv). Men det skal jo selvsagt ikke skje likevel, og jeg er veldig enig at barnehagen må slå hardt ned på det, altså! Ville bare presisere det :)

Ja, det er helt skummelt hvor fort tiden kan gå. Før jeg fikk barn og folk sa at "jo bare vent til du får barn, da går tiden fort da", så tenkte jeg bare at herregud, hvor mye fortere kan den liksom gå. Veeel, de hadde helt rett :fnise: 

Vi har vel mer eller mindre alt vi trenger. Har kjøpt noen plagg i de aller minste str brukt også har vi kjøpt en ny tripp trapp med nyfødt sete. Vi følte ikke vi trengte det sist, men føler vi trenger det denne gangen.

Føles nesten litt kjipt å ikke trenge noe, for det er jo så kos å handle til disse søte små. Men med tanke på at mannen har mistet jobben pga oljekrisen og at jeg ikke vet om jeg har noe å komme tilbake til etter permisjon så er jeg VELDIG glad vi har alt og slipper å bruke penger på nytt babyutstyr :)

 

Storesøster har vi kjøpt juniorseng til ( :grine:  :grine: ) fordi tanken er at lillesøster skal få hennes sprinkelseng fremfor å kjøpe en ny sprinkelseng for at storesøster kort tid etterpå vil trenge en stor seng uansett. Selv om jeg kjenner at det ble litt tidligere med stor seng enn jeg hadde sett for meg i hodet mitt. Lille jenta mi :hjerte:

 

Og takk for påminnelse om vaksinasjonsprogrammets stivkramper, hadde jeg ikke i tankene en gang. :)

 

Tiden går så ekstremt fort! :bond:

 

Hvordan og hva snakker dere med den kommende storesøsteren om babyen i magen? Her var jo jentungen såpass liten at hun ikke skjønte noe særlig av det, så vi øvde bare på å være forsiktig ved kosing på ting :fnise.

Ja, det er helt latterlig. :)

 

Hun er jo ikke helt to år enda, så hvor mye hun egentlig får tatt innover seg vet jeg ikke. Men vi prøver liksom å si at mamma har baby i magen som snart skal komme og bo med oss og at hun da skal bli storesøster og hjelpe med diverse osv. Hun ELSKER jo dukkevognen sin og styre med stakkars Julius som pent må finne seg i allskens håndtering ( :fnise: ) så håper jo det skal gå fint. Vi hadde besøk av en gutt på rett over året her om dagen og hun styrte sånn med han, gav han vann, smokk osv :ler: Herlige lille jenta :hjerte:

 

Hvor gammel var din S når T ble født? Husker virkelig ikkeee :sjenert:

 

------

Fått en liten pøbel da. Når vi skulle hente S i bhagen på mandag så var de ute og lekte. Før hun så oss drev hun og dyttet en annen jente 3 (!!!) ganger mens hun forsøkte å reise seg stakkars. Bølleunge. Så kom pedleder bort og sa at hun hadde holdt på sånn hele dagen. I går hadde hun visst bare gått etter de små barna og hun hadde seff sjekket om det stod noen voksne rundt først :sjenert: BØLLE!!

Hun VET jo at det ikke er lov for hun går jo bort og sier unnskyld med kos og blås med en gang. Men liksom. Slutt opp  :fnise:

 

Ellers var jeg hos JM på mandag, alt ser fint ut med Lille. Lå heldigvis mer normalt med magemålet også denne gangen, men hun søkte om ny UL fordet. Så håper vi får :) Lillesøster er forresten helt vanvittig sterk. Blir helt skremt. Hun står jo ut alle veien og sparker og bokser som en galning. Lurer på om det bare er mer tydelig denne gangen fordi morkaka ikke ligger foran eller om hun blir enda villere enn storesøster. Isåfall har vi et par tøffe år foran oss  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nå helst flinke storesøsken, heldigvis! Her går det veldig i bølger, hun kommer løpende med smokken hans når han gråter, men har også slengt igjen dører på fingrene hans, selv etter at hun fem minutter før har vært sååååå flink til å passe på at det ikke skjer... Småsøsken blir heldigvis robuste! :ler:

 

S var 15 måneder da T ble født :jepp: Er du gal, forventer ikke at folk skal huske på sånt! :ler:

 

Unger er rare, plutselig begynner de med bølling, og like fort går det over! Men av og til hadde det vært fryktelig deilig om de bare... Kuttet ut med sånt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nå helst flinke storesøsken, heldigvis! Her går det veldig i bølger, hun kommer løpende med smokken hans når han gråter, men har også slengt igjen dører på fingrene hans, selv etter at hun fem minutter før har vært sååååå flink til å passe på at det ikke skjer... Småsøsken blir heldigvis robuste! :ler:

S var 15 måneder da T ble født :jepp: Er du gal, forventer ikke at folk skal huske på sånt! :ler:

Unger er rare, plutselig begynner de med bølling, og like fort går det over! Men av og til hadde det vært fryktelig deilig om de bare... Kuttet ut med sånt! :ler:

Heldigvis. Haha, pøbel :fnise: De er nå skjønne da :)

Var så tette dine ja. S er jo rundt 27 mnd når lillesøster kommer. Er så spent på hvordan dette blir :fnise:

Ja, de sier det bare er en fase nesten alle går gjennom. Men kjente jo jeg ble sånn "åneeeei, min unge er pøbelen" og ikke "har noen vært slem med henne i dag" sånn som det har vært en stund nå. Ting snur fort :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...