Gå til innhold

Mirabella og Robban


Mirabella

Anbefalte innlegg

Nå uttaler jeg meg som jusstudent, og jeg er MEGET skeptisk til at anonyme kan opptre som profesjonelle eksperter innen slike fagfelt uten at det foreligger nærmere opplysninger om vedkommende.

Jeg stiller meg også meget skeptisk utifra den holdningen jeg selv har blitt møtt med av både Robban og andre her inne!

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

:o :o :o Robban har nå skrevet tålmodig med respekt og høflighet hele tiden han Mirabella!....

Må ha madrass under stolen, for jeg detter av rett som det er her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente det fantes TO Mirabellaer..Noe så frekt å antyde noe slikt - og så av en "ekspert" da....

Ellers ler jeg også godt - OGSÅ AV MEG SELV!

:ler::hoho::ler::hoho::ler::hoho:

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirabella, helt ærlig, - tror du virkelig folk tar kg eller livet noe særlig seriøst?

Trokke det nemlig.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være en idè med et slikt forum, men det bør neppe åpnes uten at det utkrystalliseres gode rutiner for å kvalitetssikre det i så stort monn som mulig.

På mange måter kan nok det forhold som skapes mellom de som skriver innlegg i et slikt forum og selve forumet og forumets øvrige bidragsytere ses på som forholdet som er mellom behandler og klient, selv om forumet som sådan gjerne ikke har en "behandler". Et forhold som er preget av åpenhet og tillit. Samtidig så er det nok også slik at anonymiteten her inne borger for en langt større åpenhet enn det som kan tenkes å eksistere i et ansikt til ansikt-forhold. I dette ligger det masse godt potensiale, men det er mange farer også forbundet med det.

Så om man bestemmer seg for å åpne et slikt forum, kan det kanskje være en idè å rådføre seg med en psykolog eller noe slikt først.

Et forslag i så måte kan jo være å henvende seg til et av de Universitetene i Norge som utdanner psykologer (f.eks i Trondheim) for å høre om noen av hovedfagstudentene der kunne tenke seg å lage et prosjekt av det.....om de går med på det, så skal en vite at de på sitt hold er kvalitetssikret med at de også mottar veiledning.

Et annet forslag er at man søker staten om bistand til å få tak i en psykolog. Jeg har riktignok ikke en formulering på en slik søknad i hodet, men det er jo et faktum at det er svært mange aktive brukere av KG, og hvis man greier å finne en måte å synliggjøre mentalhygienisk effekt eller noe i den duren......så kanskje det kan tenkes at man kan få statsstøtte........

jeg aner ikke.....jeg bare tenker høyt.

Uansett....kravene til moderator i et eventuelt slikt forum....er VELDIG høye.......

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente det fantes TO Mirabellaer..Noe så frekt å antyde noe slikt - og så av en "ekspert" da....

Mirabella

Hei Mirabella!

Jeg lurer bare på om de er en å samme person som skriver innlegge under navnet Mirabella, ettersom de virker som om denne personen kommer med doble budskap, det kan hende at jeg tar feil her. Men ibland så skjønner jeg ikke hav du vil komme frem til, sorry om du føler deg støtt, men du må ikke ta dette personlig, eller? Mirabella du får gjerne komme med dine argument og synspunkter det er bare bra å sunt, men du må også tåle å få motargument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Robban.

Det du skriver her kunne du ha forklart da jeg svarte deg. Du kom da ikke med noe motargument. Det virker nemlig på meg som om du er "bestekompis" med alle som er ukritiske og som støtter deg. Men om man er litt kritisk og kanskje ser verden på en annen måte så opptrer du på en annen måte..Måten du skrev at det var to Mirabellaer på; altså at du tilsynelatende mente at jeg hadde to personligheter, var skrevet på en liten "profesjonell" måte...Når du går inn som som en "ekspert", ressursperson på dette område(vold/psykopati) så bør du kunne opptre saklig og nøktern i alle sammenhenger. Jeg mener ærlig talt at det kan se ut som om du ikke behersker det å være "rådgiver", noe du selv har utpekt deg som. Jeg mener ikke å kritisere deg personlig, og du gir mange gode råd. Men det går altså på måten du har opptrådt. Det kan godt være at jeg tar feil i min vurdering, og andre har sikkert et annet syn. Jeg kan ta kritikk om jeg er litt krass. Men jeg er dessverre meget skeptisk til at man oppretter et slikt forum uten at dette er" kvalitetssikret" på noen som helst måte. Kanskje er din oppfatning at det bare skal være "uformelt", men jeg er likevel skeptisk.

Tusenfryd:

Dette gjaldt nok ikke at jeg ikke var pålogget, men at det så ut som om jeg hadde to helt ulike meninger i ett innlegg.

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg også meget skeptisk utifra den holdningen jeg selv har blitt møtt med av både Robban og andre her inne!

Mirabella

Helt enig med Tusenfryd, hvorfor logger du deg ikke in Mirabella?

Det er greit at du stiller deg skeptisk til meg og alle andre som ikke deler din tankegang i forumet. Skjønner også at du føler deg tråket på etter reaksjonen din. Jeg synes vi skal være saklige her og unnlate oss diverse personangrep. Husk på en ting Mirabella det er du selv som oppfatter og tolker tingen her. Så vidt jeg kan se så har jeg ikke kommet med påstand som antyder at du lider av personlighetsklyvning, det har du gjort selv. Jeg lurer bare på om de finnes 2 stk Mirabella som benytter seg av dette forumet, hvordan du tolker dette må bli opp til deg!!!

Om du tar deg tid og leser igjennom alle innleggene så vil du se at jeg ikke avkrefter at det finnes psykopater som er voldelige i et forhold, for det finns det. Men at man diagnostiserer voldelige utøvere som psykopater eller at vold er likt psykopati er ikke holdbart. Og det er det som er kjernen i innlegget mit. Det jeg skriver om er det forsket på, og de meste er dokumentert og brukes i studier, avhandlinger å i rapporter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Tusenfryd, hvorfor logger du deg ikke in Mirabella?

Det er greit at du stiller deg skeptisk til meg og alle andre som ikke deler din tankegang i forumet. Skjønner også at du føler deg tråket på etter reaksjonen din. Jeg synes vi skal være saklige her og unnlate oss diverse personangrep. Husk på en ting Mirabella det er du selv som oppfatter og tolker tingen her. Så vidt jeg kan se så har jeg ikke kommet med påstand som antyder at du lider av personlighetsklyvning, det har du gjort selv. Jeg lurer bare på om de finnes 2 stk Mirabella som benytter seg av dette forumet, hvordan du tolker dette må bli opp til deg!!!

Om du tar deg tid og leser igjennom alle innleggene så vil du se at jeg ikke avkrefter at det finnes psykopater som er voldelige i et forhold, for det finns det. Men at man diagnostiserer voldelige utøvere som psykopater eller at vold er likt psykopati er ikke holdbart. Og det er det som er kjernen i innlegget mit. Det jeg skriver om er det forsket på, og de meste er dokumentert og brukes i studier, avhandlinger å i rapporter.

For å unngå misforståelser:

1.For det første når du her henviser til Tusenfryd; er du da SÅ sikker på at du har forstått henne riktig? Skrev hun sitt svar basert på at hun trodde du ikke forstod at Mirabella både var pålogget og ikke logget? Du har da aldri spurt meg om dette når jeg har skrevet innlegg til deg. Du skrev at det var to Mirabellaer da jeg kom med to tilsynelatende personligheter i et innlegg. Ikke pga at jeg ikke var pålogget. Dette er nok et svakhetstegn sett fra min side. De som "støtter" deg er du så postive til.

2. Jeg stiller meg ikke generelt skeptisk til ALLE som har en annen oppfatning enn meg. Jeg har f.eks ikke noe imot Waco....Da er det verre med de som vil kue og hindre andre i å komme med sine meninger.

MEN: jeg stiller meg meget skeptisk til en som opptrer som "ekspert". Uten at vi vet hvem du er,Robban!

Dette har ingenting med at jeg betviler at du sikkert kan mye om det du skriver, men du skal som sagt også opotre på en måte som inngir tillit til alle. Ihverfall når du faktisk selv opptrer som rådgiver. Også de som DU ikke forstår. Det er du som opptrer som "eksperten", det er du som skal være seriøs mot alle. Etter min mening er det i det hele tatt svært uheldig å bare antyde at det er noe "galt" med noen. Jeg spurte deg om HVOR jeg kunne finne ut av om jeg var "psykopat". Da kom du med DIN tolkning og stikkordsmesige forklaring. (Jeg forstår at dette var en måte for deg å forklare at dette var det nesten umulig å kunne svare på) Men du bør nok lese mine spørsmål litt mere nøye. Ja, det er kanskje jeg som oppfatter deg galt, eller jeg som mistolker andres respons mot meg. Men denne holdningen må jeg likevel få lov til å ha, spesielt når ingen her vet hvem du er. Om jeg skal ta deg seriøst burde du ha opgitt både navn og yrke!! Og dette må kunne dokumenteres. Det er svært uheldig å opptre som en slags "psykolog" uten å være det.

En annen ting jeg også har lyst til å si; er at det selvsagt ikke gjør noe om folk er skeptiske til meg heller. Men det er en forskjell på å bli mistrodd for sitt liv og det å bli stilt kritiske spørmål i forhold til sin opptreden("jobb") her.

3. Min kritikk går ikke på ditt forskningsmateriale eller hva du måtte ha av kunnskap. Jeg kan jo uansett ikke vite om du siterer sant eller ei, men det høres jo fornuftig ut. Min kritikk går på når du opptrer som rådgiver.

Dessuten stiller jeg meg tvilende til at du så lett kan fortelle andre hva slag type mann de evetuelt måtte ha i hus. Selv om jeg vel heller ikke tror at alle voldelige menn er psykopater.

Mirabella

PS: Husk at dette går på deg som rådgiver, ikke hva du måtte ha av kunnskap eller erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delt tråden og flyttet deres personlige meldinger til hverandre inn hit hvor de hører hjemme. De er ingen vits å fortsette diskusjonen der, som egentlig begynte med en forespørsel til Gry.

Mitt eget innlegg som det er henvist til flere steder i tråden, fikk jeg ikke med i flyttingen, beklager så mye. Jeg legger det derfor inn her, slik at det ikke henger helt i løse luften

Tusenfryd - moderator

Kort innspill her - jeg skal ikke uttale meg om hvor mage Mirabellaer det finnes, men dette er et godt eksempel på fordelene med å registrere seg - og alltid være innlogget når man skriver noe.

Hvis man er det, vil en som ikke er registrert kunne bruke navnet ditt, men alle vil vite forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella

De innlegg som har vært skrevne under navnet Mirabella har gjort at jeg lurer på om de er du som skriver dem. De finnes en Mirabella som er innlogget som Mirabella å så finnes det en som går under Gjest men som også kaller seg for Mirabella. Er det en å samme Mirabella, er det du!!!

De særtrekkene jeg postet vedrørende en psykopat, er ikke basert på minne egne studier av en psykopat. Disse trekkene er påvist hos psykopater og har blitt studert av forskere og psykologer. Disse trekkene er basert på profesjonelle studier som er utført av profesjonelle fagfolk.

Det er leit at du oppfater meg som om jeg bare støtter de som er enige med meg, dette er langt fra sanningen Mirabella. Det jeg vil belyse og det som er hensikten med innlegget er å gi familievold et ansikt, et navn. Jeg har lagt merke til at det er en del kvinner på KG som har vært utsatte eller er utsatte for vold. Hvordan kan jeg hjelpe disse kvinnene, mennene og barna til å få et bedre liv? Dette kan jeg gjøre gjennom å gi råd, kunnskap som er basert på minne erfaringer og mit arbeid innen dette området familevold og aggresjon.

Derfor er det også viktig at jeg stiller kritiske spørsmål, dette gjør jeg ikke for å avise påstanden. Jeg må gjøre dette for å ta rede på om den påstanden er berettiget eller ei. Anledningen til dette er at jeg ikke ønsker å skrive eller komme med utspill som kanskje er basert på uriktige grunner.

Jeg mistrur ikke disse kvinnene på noen måte, men jeg lurer fælt på hva er det som gir dem grunnen til å tru at mannen er psykopat, har vi fakta her som styrker dette, eller er det en spekulasjon som gir opphav til denne diagnosen. Dette må gjøres får at man skal kartlegge problemet og behovet, hva kan gjøres, hva med kvinnens sikkerhet å barnas, hvordan angriper vi mannens problem, hvilken hjelp bør kvinnen ha osv. Her er det mange faktorer man må ta hensyn til og da er det viktig å ha klart for seg hva man går i møtte og hvordan løse dette med minst vold eller ubehag, for alle parter, med kvinnen å barna i fokus.

De jeg vil få frem er at den volden som utøves i så mange hjem, går det an å gjøre noe med, det går faktisk å hjelpe disse familiene til et bedre liv sammen eller uten voldsutøveren. Derfor er det meget viktig at vi ikke forknipper vold med psykopati, for vi er la enige i at hjelpe en psykopat er bortkastede ressurser.

En kvinne som elsker mannen og familien sin lurer på hvordan hun kan få hjelp med den volden hun lever i, hun søker informasjon, råd og kanskje håp om at ting går å forendre til det bedre. Da synes jeg ikke det er greit at man kategoriserer den voldelige som psykopat, for da er det ikke mye håp å hente om at familien kan reddes. Dette kan gi alvorlige konsekvenser for denne familien.

Ja det finnes mange familier der ute som lider hver dag, kvinner, menn og barn lider hver dag, faktum er at de fleste som påfører andre denne lidelse ikke er psykisk syke, og de går å hjelpe. Kan vi hjelpe en av disse, ja da hjelper vi kvinnen, mannen og barnet til et bedre å tryggere liv. Om dette inkluderer som familie eller ei er ikke det sentrale spørsmålet her.

Det jeg ønsker å fokusere på er ofret, utøveren og tilskuerne, hvilke alternativ finnes det og hvordan bryte denne vonde sirkel. Vår generelle holdning kring denne problematikken er destruktiv, kanskje er det på tide å bryte dette destruktive tankemønster. Sen er det opp til hver av oss å velge side i denne debatten.

Jeg er ikke enig i at vold er likt psykopati. Det er dokumentert at 9 av 10 voldsutøvere etter behandling opphører med vold. Dette forteller meg at voldsutøveren ikke er psykopat, og om så er fallet at han er psykopat, ja da må vi revurdere vår påstand at psykopater ikke går an og hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innlegg fra Robban som krysset meg her.

Hei Mirabella

De innlegg som har vært skrevne under navnet Mirabella har gjort at jeg lurer på om de er du som skriver dem. De finnes en Mirabella som er innlogget som Mirabella å så finnes det en som går under Gjest men som også kaller seg for Mirabella. Er det en å samme Mirabella, er det du!!!

De særtrekkene jeg postet vedrørende en psykopat, er ikke basert på minne egne studier av en psykopat. Disse trekkene er påvist hos psykopater og har blitt studert av forskere og psykologer. Disse trekkene er basert på profesjonelle studier som er utført av profesjonelle fagfolk.  

Det er leit at du oppfater meg som om jeg bare støtter de som er enige med meg, dette er langt fra sanningen Mirabella. Det jeg vil belyse og det som er hensikten med innlegget er å gi familievold et ansikt, et navn. Jeg har lagt merke til at det er en del kvinner på KG som har vært utsatte eller er utsatte for vold. Hvordan kan jeg hjelpe disse kvinnene, mennene og barna til å få et bedre liv? Dette kan jeg gjøre gjennom å gi råd, kunnskap som er basert på minne erfaringer og mit arbeid innen dette området familevold og aggresjon.  

Derfor er det også viktig at jeg stiller kritiske spørsmål, dette gjør jeg ikke for å avise påstanden. Jeg må gjøre dette for å ta rede på om den påstanden er berettiget eller ei. Anledningen til dette er at jeg ikke ønsker å skrive eller komme med utspill som kanskje er basert på uriktige grunner.  

Jeg mistrur ikke disse kvinnene på noen måte, men jeg lurer fælt på hva er det som gir dem grunnen til å tru at mannen er psykopat, har vi fakta her som styrker dette, eller er det en spekulasjon som gir opphav til denne diagnosen. Dette må gjøres får at man skal kartlegge problemet og behovet, hva kan gjøres, hva med kvinnens sikkerhet å barnas, hvordan angriper vi mannens problem, hvilken hjelp bør kvinnen ha osv. Her er det mange faktorer man må ta hensyn til og da er det viktig å ha klart for seg hva man går i møtte og hvordan løse dette med minst vold eller ubehag, for alle parter, med kvinnen å barna i fokus.    

De jeg vil få frem er at den volden som utøves i så mange hjem, går det an å gjøre noe med, det går faktisk å hjelpe disse familiene til et bedre liv sammen eller uten voldsutøveren. Derfor er det meget viktig at vi ikke forknipper vold med psykopati, for vi er la enige i at hjelpe en psykopat er bortkastede ressurser.  

En kvinne som elsker mannen og familien sin lurer på hvordan hun kan få hjelp med den volden hun lever i, hun søker informasjon, råd og kanskje håp om at ting går å forendre til det bedre. Da synes jeg ikke det er greit at man kategoriserer den voldelige som psykopat, for da er det ikke mye håp å hente om at familien kan reddes. Dette kan gi alvorlige konsekvenser for denne familien.    

Ja det finnes mange familier der ute som lider hver dag, kvinner, menn og barn lider hver dag, faktum er at de fleste som påfører andre denne lidelse ikke er psykisk syke, og de går å hjelpe. Kan vi hjelpe en av disse, ja da hjelper vi kvinnen, mannen og barnet til et bedre å tryggere liv. Om dette inkluderer som familie eller ei er ikke det sentrale spørsmålet her.  

Det jeg ønsker å fokusere på er ofret, utøveren og tilskuerne, hvilke alternativ finnes det og hvordan bryte denne vonde sirkel. Vår generelle holdning kring denne problematikken er destruktiv, kanskje er det på tide å bryte dette destruktive tankemønster. Sen er det opp til hver av oss å velge side i denne debatten.  

Jeg er ikke enig i at vold er likt psykopati. Det er dokumentert at 9 av 10 voldsutøvere etter behandling opphører med vold. Dette forteller meg at voldsutøveren ikke er psykopat, og om så er fallet at han er psykopat, ja da må vi revurdere vår påstand at psykopater ikke går an og hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

En ting kan jeg si, som jeg vet med sikkerhet. ROBBAN er ingen ekspert, i den grad at han sitter bak skrivepulten.....

Hvis dere ser nærmerer på det han har skrevet, ser dere at han skriver på en måte som tyder på at han henter informasjonen fra henfter og tidsskrifter.

Er serdelses skeptisk til hans oppfordring til nytt forum. Dette bør profesjonelle ta seg av, og det vet du.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Robban.

:ler: Jeg begynte nesten å lure på om vi var blitt et par...(jfr. overskriften)

Vel. Jeg fastholder mitt. En ting er å ha masse teoretiske kunnskaper, men man blir ikke nødvendigvis noen god terapeut for det...dessverre.

Du sier man må høre på kvinner, og få fram hva som ligger bak deres historier. Jeg har forsøkt å få fram min historie, men jeg har opplevd et massivt angrep fra enkelte her..Da er det også særdeles sårt og skremmende å kunne få den oppfatningen at en også blir mistrodd av en som "opptrer" som fagkyndig på dette feltet.

Du svarer dessuten sjelden direkte på mine spørsmål. Slik det ser ut for meg bør du nok heve øye litt opp fra boka før du svarer...

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirabella

Jeg har nå lest alle innleggene på nytt og jeg er litt redd for at vi må bryte vårt forhold. :ler: Ja Mirabella, psykopater går sannsynliges ikke å hjelpe og de er manipulative og strekker seg langt for å oppnå målet sitt. Jeg trur at vi begge to er enige, men at begrepene har blitt blandet sammen.

Ja det finnes voldelige menn/kvinner som er psykopater, men 90 % av de voldelige utøverne som har blitt ferdigbehandlet etter lang tids terapi, er ikke psykopater….. er vi nå ferdige med hverandre, håper ikke det.

Hvordan du har det Mirabella de vet jeg ikke, men du forteller at du ikke har det greit i livet dit, å dette må vi ta til etterretting å ikke sette spørsmålstegn ved. Dette synes jeg er trist og leit å lese, på meg så virker det som om du er en oppegående kvinne som har mål i livet. Ikke gi slipp på dette Mirabella. :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robban.

Bare en liten presisering. Når du skriver at "du forteller at du ikke har det greit i livet ditt" så håper jeg du ikke tror at livet mitt BARE er fullt av problemer..Dette var liksom en veldig stigmatiserende uttale...

Og det å vise at man har problemer, eller synes NOE er problemfyllt, eller at man stiller kritiske spørsmål, betyr vel ikke at man ikke også har gleder her i livet...Vi er jo alle så forskjellige, og man kan ikke alltid sette opp sitt liv etter andres mal.

Jeg er faktisk ganske så fornøyd med livet..takket være at jeg fortsatt har "selvråderetten" over det.

Mirabella :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...