Gå til innhold

Heia Lea


waco

Anbefalte innlegg

Jeg har forstått det sånn at du ikke helt er enig at giddalause latsabber skal få penger for å gjøre ingenting.

I den anledning spør jeg deg; Hva tror du er lurest for en stats økonomi, å ha 100 millioner på konto eller gi dem til giddalause latsabber slik at dem får forbrukt pengene?

W

*men når misunnelsen er sterkere enn økonomien så er det vel vanskelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mente du statsøkonomi eller stats økonomi. Jeg klarte ikke helt å forstå hva du ville frem til... men nu var ikke spørsmålet til meg, så jeg skal ikke være vrang og vanskelig =)

Kid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stats økonomi, det er hvor mye staten tjener på vårt forbruk. Det som skremmer vettet av politikere, er hvis folk ikke forbruker penger. Da går økonomien i stampe.

W

ps, har lagt til "finn-kommafeil-leken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Waco.. har jeg bare to alternativer??

Helst ville jeg ha sett at pangene ble brukt til å bedre økonomien til skoler, instutisjoner for eldre og syke.

Masse steder å putte disse pengene her i landet.

Uansett ville jeg ikke gitt kakestykker til personer som ikke var med på å bake kaka... fordi de ikke gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er best at disse slampene ikke gjør noe???

For å unngå at enkelte av dem slurver med arbeidsplasser og blir kriminelle o.l., kanskje det er best at de får penger uten å gjøre noe for dem. Noen mennesker duger rett og slett ikke til annet enn ingenting, men de skal jo leve de òg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker duger rett og slett ikke til annet enn ingenting, men de skal jo leve de òg...

Det der var vel kanskje ikke helt riktig. Alle duger til noe, vennen min... men når folk har en instilling som deg, er det ikke rart de ikke føler seg velkommen noe sted. Og det er kanskje det som er feilen, eller?

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, alle duger til noe.

Mulig at noen av "latsabbene" rett og slett føler seg ubrukelige..

Derfor burde kanskje pengene brukes til å pålegge arbeidsledige kurs og praksisplasser. Jeg vet at det finnes amo-kurs, men det er ikke så stort tilbud. Og man må vel passe på, så ikke folk sverger til gratis kurs i stedet for skoler.

Men yrkesrettede kurs, som: kundeservice, salgskurs, barnahage-kurs, ekspeditørkurs osv. med medfølgende praksis på en arvbeidsplass.

Jeg har selv erfaring med såkalte "praksisplasser" der arbeidsledige blir plassert i barnehager (mitt tilfelle). Dette er gratis for bedriften og mange vil nok sette pris på å få litt hjelp.

Poenget er at folk burde tvinges ut i arbeid dersom de ikke er uføre eller har en annen god grunn for å heve trygd. Dersom de får "lønn" for å gjøre en innsats er det en helt annen sak. Både de den som er ledig og samfunnet ville tjene på dette. Kanskje de finner et yrke de trives med og kommer seg ut i arbeidslivet...

Åkai Waco.. nå vet jeg hvordan jeg ville brukt deler av pengene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kid-aaaa... det nytter ikke, jeg har prøvd, du kan jo tenke deg selv hvordan det er å diskutere med kvinner som kanskje mener at ubolige tiggerkonsumenter som bare sitter med ræva dagen lang og tigger kroner fra tilfeldige forbipasserende oppe på broa mellom byporten og oslo-city, - gjør absolutt ingenting.

Hva med alt det ubetalte gratisarbeide ikkearbeidende bedriver? Nå får jo kvinner pensjonspoeng for å "jobbe" hjemme, selv om alle veit at de bare sitter på sofaen og ser gamle opptakk av mot i brøstet mens de chatter mannsdiskriminerende på kg om kvelden.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke greit at "latsabbene" får pengene sine hvis de gjør en innsats altså?

Her sier prøver jeg å være kreativ, slik at de skal få pengene du snakker om. Og så fortsetter du bare å kritisere og kverulere. Kan du ikke være litt saklig da gutt?

Angrep er visst fortsatt det beste forsvar!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea, poenget er at du sporer så latterlig av hovedtema mitt. La meg gi deg et eksempel på forskjellen mellom om staten hadde lagt 100 millioner på høyrentekonto som gir kun 7 % rente kanskje maks, eller latt pengene blitt forbrukt, da hadde pengene sirkulert og gitt massevis av skatteinntekter og til statskassen.

Altså det er bedre å gi dem bort.

Hvilkene andre fordeler har vi ved å gi sultne mennesker mat?

- Kriminalitet, en meget viktig faktor som gla nevnte.

Du skjønner det Lea, at man må ikke sammenligne seg med hva alle andre får hele tiden, holder man på slik blir man aldri fornøyd....

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du ikke innlegget mitt eller?

Jeg lar gladelig folk få penger jeg, hvis de gjør en innsats!

De får jo den samme summen og de bruker dem sikkert på samme måte som om de fikk støtte uten å gjøre noe!

ERGO: Pengene blir ikke stående på noen høyrentekonto. Ingen trenger å bli kriminelle. Alle får pengene sine!

Alt jeg ber om er at de løfter rumpa opp fra godstolen og gåe på kurs, tar en praksisplass og gjør litt nytte for seg.

Dette krever selvsagt at vi har et tilbud til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...