Gå til innhold

Starfish


Gjest Lottemor

Anbefalte innlegg

Gjest Lottemor
Lottemor

Hvorfor mener du som du mener ang. Bergen Vest?

Jeg har bodd både i Vadmyra og i Olsvik.

Vadmyra er supert å bo i med små barn, hvertfall i vestre. Det er på langt nær slik det var for noen år siden. Det året jeg bodde der stortrivdes jeg og det var synd å flytte.

Så lenge foreldrene gir barna sine en god oppdragelse, slik at de ikke blir for mye påvirket av de få, forstyrrende elementene som er der, er det ett topp sted. Naboene er supre og det er alltid barn å være sammen med.

I Olsvik er jeg vokst opp. Flyttet derfra i tiden da det negynte å utvikle seg negativt. Men nå er det ikke mer å utsette på Olsvik enn andre steder. Jeg er der jevnlig fremdeles, pga av venner og familie.

Eneste stedet i Bergen vest som jeg vil absolutt fraråde å flytte til, er Brønndalen. Den positive utviklingen som har skjedd i resten av området ser ikke ut til å ha hendt i Brønndalen.

Det er en grunn for at poletiet patruljerer en gang i timen i Olsvik,Vestre-vadmyre ,vadmyra ,lyngfaret ,loddefjord og Brønndalen.

Sant at det er greit med små barn der ,men når de kommer opp i 5 klasse så er ikke det så veldig posetivt lengre.

nei uasett hvor flott og flink du er som foreldre så er det ikke noe lett å hindre barna fra å bli ufordragelige frekke unger når man bor på disse traktene.

Den eneste muligheten man har er å sørge for at barna ikke er med de barna som er opphavet og hvordan skal man få det til når fleste parten er noen ufordragelige drittunger.

Det verste er at de lærer det hjemme så klart så da vet jo man hvilken type mødre og fedre man møter eller nei det er vel feil....

Man møter ikke disse foreldrene for de er mer opptat av å sove etter helgens fylla kule og kaster mat til barna fra hverandan og nekter barna komme inn selv om det er storm ute .

Blir for mye bråk for en som er bak full med unger i huset!

det er sikkert masse flotte mennesker disse stedene også ,men de har vett nokk til å drive med saker sammen med barna sine slik at de ikke skal menge seg med frekke unger og foreldre.

Jeg ville aldrig ha oppdrat mitt barn i noen av de øvrig nevnte plassene,mitt barn fortjener bedre enn det !

(dette er som sakt mine meninger om de øvrige nevnte plassene )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og aldri har jeg før sett deg ta mer feil enn her. Du er ikke bosatt på stedene lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

er ikke så innmari lenge siden jeg flyttet heller da og jeg har forsatt bekjennt som bor og ikke vil bo der pga.de har fått barn.

dette er unge foreldre som selv har vokst opp i disse trakter,som ikke vil ha denne negative innvirkning hende sitt barn.

Jeg ser og jeg er ikke blåøyd og naiv,selv om det ikke er så mye bråk i gatene lenger betyr det ikke at det er et bra sted å bo.

Så er jo det forskjel på folk da kansje jeg forventer en høyere stander fra mine naboer enn hva du gjør ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg sterkt på Lottemor. Ut fra dine innlegg på KG, så tror jeg ikke din omgangskrets ligger på et høyere nivå enn min, bare en feeling.

Når det gjelder disse områdene, så skulle jeg gjerne bodd der selv. Jeg har ingen betenkeligheter med å la mine barn vokse opp der, siden jeg anser meg selv som en såpass god forelder at jeg ikke lar mine barn bli som de få, dårlige elementene som finnes der.

Du sier at politiet patruljerer hver time. Ja, det gjør de. Du har kanskje også være på infomøter med Laksevåg lensmanssdistrikt?

Er du klar over at Bergen Vest har gjennomsnittlig lavere kriminalitet enn resten av byen?

Du er vel ikke det. Det at politiet er aktiv i nærmiljøet, betyr alldeles ikke at det er et meget kriminelt belastet område, slik du ser ut til å tro.

Jeg antar at du ikke klarer å se lenger enn dine gamle fordommer og at du fremdeles vil ha samme synet på området, 50 år frem i tid, uansett hvordan det er der.

Til sammenligning bor jeg nå omringet av kakseboliger i 3-4 mill. klassen og trives på langt nær så mye som jeg gjorde da jeg bodde blant "folket"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Faktisk så har jeg hatt et sammarbeid med ploeti i laksevår både da jeg var elevrådsforman på laksevår skole og i som aktivt medlem av UMN....

jeg har derfor fått en del bekjennt på laksevår lensmannskontor.

Og du en annenting ,det er gjerne mindre åpenlys kriminalitet i laksevåg ,men da må du også ta i betrakting at Loddefjord er slått sammen med laksevåg og derfor har tallene gått ned.

Og så er det blitt mer skjult kriminalitet.

det er også like mye dop balndt unge der som før ,forskjellen er bare at de sitter hjemme med foreldrne og røyker hasj i steden for å henge ute og gjøre det.

Har en del bekjente som holdre på med ungdoms arbeid i yttre laksevåg og de ser det skulte!

Om du trives så må du bare bo der for meg,fort deg og flytt tilbake...

For mindel så er disse stedene uaktuell å oppdra mitt barn i!!!

Var der på jule besøk og det første jeg såg var en mor og en store søster som var å hentet en jente som ikke kunne vært mer en 14 som var strekt ned dopet og alkholisert.

Hvor mange andre steder er det man ser det i førjuls tiden?

Meste parten av de som når bor der er slamp og eller unge foreldre som selv er voks opp i Loddefjord og ikke har serlige krav til næmiløet som de oppdrar barna opp i ......

nei ikke noe bra miljø i det hele tatt, til og med mine brødre som er under 20 liker seg ikke der og syntes det er hovedsakelig slamp som preger gatene og sladre kjærringer som slenger dritt om deg med en gang du snur deg for å gå.....

Liker ikke det stedet,liker ikke disse menneskene som har preget og pereger gatene i Loddefjord!!!

Ta deg en tur på sommeren og lukk opp øynene og se hva som foregår.....ser så pent ut på utsiden....men når du kommer innpå det er det bare dritt omtrendt.

det er det jeg ser og tenker om disse stedene ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et problem, du ser så klart kun problemene og ingen positive sider. Du er en typisk frp stemmer som velger kun å ta fatt i det som er galt, ikke det som er positivt.

Ja, jeg er vokst opp i Bergen Vest. Nei, jeg bodde ikke der i de dårlige årene, men var en del på besøk og så klart at det var ille.

Det kan ikke sammenlignes med dagens tilstand.

Ja, det bor en del elementer der som ikke er positive, grunnet at området har vært lavpris og de med dårligere jobber/råd, har kunnet kjøpt.

Dette endrer seg nå hurtig. Med utbygginger av både aktivitetstilbud og handelsstand, kort vei til sentrum og friluftsområder og oppussing/forskjønning av området generelt, blir prisene presset i været og man får inn "bedre" elementer i nærmiljøet. Disse du snakker om, som finnes og som jeg opplever er i fåtall, vil etterhvert forsvinne eller hvertfall bli mer usynlig i bildet.

Det er ingen bydeler som har bedre fremgang enn Bergen Vest området og om du velger å lukke øynene for det, så skjlønner jeg ikke hva du ser med.

Det er to områder jeg vil råde folk å holde seg unna. Det er Brønndalen, som på et eller annet vis ser ut til ikke å ha holdt følge med den utviklingen som har vært, og det er blokkene rundt butikken i Vadmyra, der det av en eller annen grunn bor flere, som du kaller dem, slamper.

Bergen Vest er et område i vekst og utvikling og klart et område å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunhilde

EGENTLIG burde jeg sikkert "blande meg utenom" denne diskusjonen, men ETT er helt klart (som jeg ser det), en bydel vil aldri bli et OK sted å bo hvis de skikkelige menneskene holder seg borte av frykt for de uskikkelige...

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...