Gå til innhold

Noen som har operert ut visdomstenner?


Catgirl

Anbefalte innlegg

Om det gjelder angst, så dra til et tannlegesenter der de har lystgass.

Fått narkose i fjor, jeg lever jo enda. Ble ikke så dårlig, men holdt bare på å besvime da jeg gikk opp etterpå, men mista mye blod da så tror det var det.

Moren min har alvorlig tannlege angst, og hun fikk narkose for borring av tenner til og med....Hun lever hun og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men tror tannlegen mente at narkose ikke var nødvendig, så tviler...Det er en privatklinikk. Må jo sikkert operere på sykehuset eller noe for å få narkose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har operert ut alle 4, jeg. Gikk relativt greit, men var litt stress i dagene etterpå med spising og sånt. Viktig å ikke få mat i "hullet"/såret, noe som er ganske lett for at skjer dersom det er nede du opererer. Er mindre vondt å operere ut visdomstennene oppe, da disse ikke har like stor rot. Skal ikke lyge, det er ganske ubehagelig å ligge i stolen og se tannlegen komme med knipetang=S, men dersom du får nok bedøvelse (noe jeg ikke fikk første gangen), kjenner du ingenting av smerter under operasjonen. Det som kan være litt ubehagelig dog, er trykket som du kjenner når tannlegen skal få ut tannen, siden de ofte sitter ganske godt fast, kan dette være litt av et prosjekt. Etter operasjonen hadde jeg ganske lite følelse i i munnen, kinnet og tungen, men etter ca. 2-3 timer var det normalt igjen, men da kjente jeg også smertene mye bedre. Er vanlig at det blør endel og at du har litt verk og smerter de første dagene. Lurt å holde seg litt i ro og slappe maks av, og spise noe som kan tygges enkelt (suppe, grøt, bolle osv). Tror jeg var vekke fra jobb rundt 1-2 dager. Er greit å få det unnagjort, så er du ferdig med det! :) Dersom du lurer på noe, får du bare spørre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for det!

Er det ikke slitsomt å ligge der med munnen åpen under inngrepet? Kan det vare lenge? Over 1 time? Om man skal trekke 2 samme dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da må du på sykehus.

Men tror tannlegen mente at narkose ikke var nødvendig, så tviler...Det er en privatklinikk. Må jo sikkert operere på sykehuset eller noe for å få narkose?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hvorfor i allverden vil noen ha narkose for dette?

Vet du bivirkningene og risikoen på narkose egentlig? Du kan faktisk dø av det. Du blir dårlig i mange timer etterpå.

Er det ikke bedre å være så pass tøff og gjøre dette i full fart og bli ferdig med det enn å risikere å være dårlig lenge etterpå?

Les om narkose på nettet, vær så snill.

Vet dette er flere år siden.. Men jeg har hatt narkose 7 ganger og jeg lever enda. Heller aldri blitt dårlig av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har operert ut alle 4. Den første var jeg våken, men det var en helt forferdelig opplevelse da jeg ikke egentlig klarer å være hos tannlegen. De 3 andre tok jeg samtidig under sedasjon. Man trenger IKKE være på sykehus for å få sedasjon. Tannlegen leier inn anestesilege og samler opp pasientene som vil ha sedasjon der jeg gjorde det. Det er dessverre veldig dyrt, men også verdt det for min del. I ettertid så jeg veldig ut som et hamster i 3-4 dager etter jeg hadde operert de ut, men var ikke særlig vondt. Tok bare litt svake smertestillende og var forsiktig med det jeg spiste den første uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

Vet dette er flere år siden.. Men jeg har hatt narkose 7 ganger og jeg lever enda. Heller aldri blitt dårlig av det.

Jeg har hatt det 10 ganger, men fortsatt i live.

Naboen hadde aldri operert før, han døde pga komplikasjoner under narkose (var ukomplisert operasjon). Så man vet aldri hva som kan skje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere visdomstenner enn vanlig (5+), og fordi at jeg har hypermobile ledd, så måtte jeg bli sterkt bedøvet og bruke sterke smertestillende piller lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere visdomstenner enn vanlig (5+), og fordi at jeg har hypermobile ledd, så måtte jeg bli sterkt bedøvet og bruke sterke smertestillende piller lenger.

påvirker hypermobilitet bedøvelse og tilhelning i kjeven ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påvirker hypermobilitet bedøvelse og tilhelning i kjeven ?

Jeg har i hvertfall hørt at hypermobilitet kan gjøre til at man må ha sterkere smertestillende enn folk som ikke har dette. Jeg må ofte ty til mange og flere sterke piller og lignende hvis jeg er syk. Må også alltid ha bedøvelse hvis tannlegen skal borte i tennene mine. >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...