Gå til innhold

Anne B. Ragde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke bøker har du lest av henne, hva handlet de om (ikke røp for mye) og hva likte du med dem?

Mens jeg venter på et annet program, har jeg "Brenner & bøkene"-reprisen i bakgrunnen her, selv om jeg har sett det før.

Morsommere å se det nå, for Anne snakker så fort at jeg fikk ikke med meg alt hun sa første gangen jeg så programmet.

For en energi og utstråling hun har! Jeg smiler bare av å se henne..



Anonymous poster hash: c7231...192
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist leste er, jeg har et teppe i tusen farger. Den forteller litt om Anne B. Ragdes oppvekst og liv, hvordan moren har hatt det tidlig i livet og de siste årene hun levde.

Ellers tror jeg jeg har lest det meste av det hun har skrevet, eller lest og lest hører på lydbøker fra nlb.no.

Anonymous poster hash: 2d1c2...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest "jeg har et teppe i tusen farger". En fantastisk og samtidig hjerteskjærende bok om livsglede og alderdom. Hun skriver i boken om morens plutselige innfall og at hun snakker veldig mye, uten å virke å innse at hun har arvet mye av denne oppførselen selv. Alltid artig å se intervju med henne for hun fyrer løs og prater i vei!

Har også lest "la meg ligge i grønne enger", "berlinerpoplene" og "eremittkrepsene". Jeg kommer fra gård og Ragde greier å beskrive helt utrolig bra hvordan stemningen på en gammel familegård kan være. Er fortsatt imponert over hvordan hun fikk til akkurat det, for hun er ikke født og oppvokst på gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte hennes erotiske roman En kald dag i helvete veldig godt! Jeg syns hun er helt rå på miljøskildringer og det å skape stemning og atmosfære i bøkene sine. Jeg likte også den festlige romanen Dr. Zellwegers gave så de to anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arsenikktårnet. Meget godt skrevet og helt forferdelig bok. Måtte lese enkelte avsnitt med øynene igjen... God og grusom.

Har også lest trilogien (Berlinerpoplene osv) og likte den gode, liker skildringene og skrivemåten. Men den gjorde ikke like mye inntrykk.

Anonymous poster hash: 3e9e4...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Som yngre leste jeg en serie hun skrev om en familie som hadde en boxer. Hovedpersonene var familiens datter og søskenbarnet hennes som hadde problemer og måtte bo hos de. Husker at de bøkene satte sine spor hos meg iallefall :) Husker riktignok ikke hva de het, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...