Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oi, nå har jeg vært skikkelig sliten noen dager! Ammer jo døgnet rundt. Hvertfall om kvelden. Er 10 min stopp så er det på puppen igjen. Økedøgn liksom... ØKEUKE!!

I starten gikk nettene så fint, hun sovnet i sengen sin, var effektiv om nattmåltidene og vi våknet om morgenen begge to, klar for en ny dag. Nå får vi henne ikke til å sove i sengen sin lengre. Hun avslører oss som regel om vi tar helle oppi sengen sin når hun har sovnet ved puppen. Så i natt skjedde det som ikke skulle skje.. vi sovnet begge to under amming. Da hun våknet igjen gapte hun bare og var rett på spising igjen. Barnefaren hadde henne litt på brystkassen før han skulle på jobb, og jenta sov som en stein. Så da han la henne i senga for han skulle på jobb, da våknet hun igjen. Så da jente var alene sov vi begge i storesengen. Og har sovet mer denne natten enn jeg har gjort på lenge.. men det var ikke denne måten det skulle skje på! :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke ha så høye krav til "hvordan" søvn skjer, så lenge man får sove - fortsatt veldig nytt for dere begge ennå :ler:

Hvor gammel er hun nå? (stemmer for ny ticker! :lur: )

Her hadde vi også øke-uke når han var ca 3 uker.... ;)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke ha så høye krav til "hvordan" søvn skjer, så lenge man får sove - fortsatt veldig nytt for dere begge ennå :ler:

Hvor gammel er hun nå? (stemmer for ny ticker! :lur: )

Her hadde vi også øke-uke når han var ca 3 uker.... ;)

Ja, all søvn er gull verdt uansett hvordan den skjer! :fnise:

Hun er tre uker idag. Tiden går så fort! :rodmer:

Skal ordne med ny ticker, men må visst gjøre det når jeg har litt bedre tid.. vi hat tross alt øke-uke! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: jeg elsker å lese andres fødselshistorier om dagen :rodmer: Utrolig spennende å lese din :kgbaby: Høres ut som du var kjempe flink og kom deg igjennom kjempe fint :5:

Kos deg masse med ditt lille nurk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også driver og finner ut av dette med soving for tiden. Har litt det samme problemet som deg, at hun helst vil sove hos meg, og da helst på puppen, og kan godt våkne igjen når vi legger henne i sengen (selvom det har gått bedre et par netter nå). Jeg er også mest interessert i at hun sover i sin egen seng så mye som mulig, og ikke bruker meg som smokk. Så vi har derfor begynt å introdusere ordentlig smokk nå (sugeteknikken hennes er kjempebra så jeg er ikke så redd for sugeforvirring). Foreløpig ser det egentlig ganske lovende ut. Har fått henne til å roe seg og sovne 2 ganger ved hjelp av smokken (dog kun på dagtid så langt). Skal rapportere etterhvert hvis det blir suksess :)

Kos dere masse videre! Det er herlig med en liten tulle, eller hva? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: jeg elsker å lese andres fødselshistorier om dagen :rodmer: Utrolig spennende å lese din :kgbaby: Høres ut som du var kjempe flink og kom deg igjennom kjempe fint :5:

Kos deg masse med ditt lille nurk :hjerte:

Tusen takk! :)

Nå er det ikke lenge til du også har ditt lille nurk i armene! :rodmer:

Vi også driver og finner ut av dette med soving for tiden. Har litt det samme problemet som deg, at hun helst vil sove hos meg, og da helst på puppen, og kan godt våkne igjen når vi legger henne i sengen (selvom det har gått bedre et par netter nå). Jeg er også mest interessert i at hun sover i sin egen seng så mye som mulig, og ikke bruker meg som smokk. Så vi har derfor begynt å introdusere ordentlig smokk nå (sugeteknikken hennes er kjempebra så jeg er ikke så redd for sugeforvirring). Foreløpig ser det egentlig ganske lovende ut. Har fått henne til å roe seg og sovne 2 ganger ved hjelp av smokken (dog kun på dagtid så langt). Skal rapportere etterhvert hvis det blir suksess :)

Kos dere masse videre! Det er herlig med en liten tulle, eller hva? :rodmer:

Jo, det er en aldeles nydelig tilværelse med en liten tulle i hus! :rodmer:

Vi har funnet frem smokken vi også etter klarsignal fra helsesøster etter fin vektøkning. Men smokken har ikke blitt helt godtatt enda hos vesla. Spytter den bare ut igjen. Hun har vel funnet ut at det bare er lureri, kommer ikke noe ut av den plastikkdingsen alikevel! :gjeiper: men kunne absolutt ha ønsket at hun tok den nå, tror nattpausene kunne ha blitt noe kortere da! :)

Men alikevel, vi hadde en super natt i natt, hun la seg til å sove ca halv ett, mat halv fire og halv sju. Da sløvet vi i sengen til vi stod opp ca halv ni. Deilig å ta tatt igjen litt søvn, har vært mye mer opplagt idag! Håper på den kommende natten blir like bra! :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, idag er det 4 uker siden vesla ble født! :rodmer:

Tiden går utrolig fort. Og hun vokser! :) Nå har til og med noen av bodyene i str 50 begynt å stramme litt. Johoo! :fnise:

Nettene går veldig bra for tiden, hun legger seg til igjen i egen seng etter å ha fått mat. Som regel sovner hun hos meg, men hun fortsetter å sove i egen seng. Og min søvn blir så mye bedre og blir langt mer opplagt om dagen! :) Men må ærlig si jeg ikke helt husker hva som skjer om natten. I går kveld satt jeg med henne i sengen og hun holdt på å sovne og jeg sovnet. :sovne: Så kom sambo og skulle legge seg og sa han kunne ha henne til hun sovnet. Verdens beste sambo! :rodmer: så hva som skjedde frem til kl fire da jeg fant henne i sin egen seng og hun ville ha mat, det vet jeg ikke! :fnise:

Ellers er mine såre brystvorter uutholdelig for tiden. Enkelte kvelder skal hun bare ammes, og det virker som når det begynner å minke på melken eller at brystet ikke er så stinn, så begynner hun å herje med det. Vrir og tar hodet bak med brystet i munnen. Vooondt.. Så i går var vi hos legen som tok en titt på vesla og fant ut der var litt soppinfeksjon.. så håper det vil ta bort litt av smertene hvertfall! :lete:

Selv om dagene går i ett, og jeg vet egentlig ikke helt hvilken dag det er så skal det bli godt med helg og ha sambo litt hjemme. Han er så flink og koser seg sånn med vesla. Så har jeg et lite håp om å få gjort litt husarbeid.. henger laaangt etter! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7Grattis med 4 uker! :bursdag::nigo:

Trøst deg med at brystvortene vanligvis er ferdig herdet rundt 7-8 uker :ler: Og husk å putte finger inn i munnen hennes når du kobler av - vakum-draiing er drepen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det der med at hun drar hodet bakover med brystet i munnen. Det er ikke så godt, nei! :gjeiper: Leste forresten på ammehjelpen.no at det er vanlig og riktig at de spiser oftere på kvelden. Er noe med at melken er fetere, men i mindre mengder. De skal på en måte spise seg opp for natten sto det der. Hos oss virker det i hvertfall slik, for hun har ganske ok soveperioder på nettene. Kan sove opptil fire timer i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som vi er mange som har fått sopp den første tiden... Smører du brystvortene med canesten? Jeg syntes det hjalp veldig fort. :)

Ellers virker det som dere har det like topp som oss :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7Grattis med 4 uker! :bursdag::nigo:

Trøst deg med at brystvortene vanligvis er ferdig herdet rundt 7-8 uker :ler: Og husk å putte finger inn i munnen hennes når du kobler av - vakum-draiing er drepen :ler:

oi, 7-8 uker? Har noen uker igjen da. grøss! :ler:

vakum-draiing prøver vi for alt i verden å unngå. Er vooondt! :fnise:

Kjenner til det der med at hun drar hodet bakover med brystet i munnen. Det er ikke så godt, nei! :gjeiper: Leste forresten på ammehjelpen.no at det er vanlig og riktig at de spiser oftere på kvelden. Er noe med at melken er fetere, men i mindre mengder. De skal på en måte spise seg opp for natten sto det der. Hos oss virker det i hvertfall slik, for hun har ganske ok soveperioder på nettene. Kan sove opptil fire timer i strekk.

Nå som vi slipper å vekke vesla hver tredje time har vi også fått soveperioder opp mot fire timer. Luksus!! :sovne::jepp: Hvert minutt med søvn teller nå for tiden! :)

Er visst helt vanlig med masse amming om kvelden. Som du sier er melken fetere da. Men som helsesørter sa skal ikke kveldsammingen vare fra kl 17-24 som den har gjort her. :fnise: med unntak av økedøgnene da.. :) Når vesla henger på i ett strekk får ikke melken tatt seg opp i de forskjellige fasene. Og hun bruker meg vel mer som smokk og kos enn mat. Har fått en lengre avhandling om dette på helsestasjonen :)

Virker som vi er mange som har fått sopp den første tiden... Smører du brystvortene med canesten? Jeg syntes det hjalp veldig fort. :)

Ellers virker det som dere har det like topp som oss :rodmer:

har ikke smurt brystvortene med canesten nei. Jeg tror det er blanding mellom litt sopp og såre brystvorter. Har noen kremer i skuffen for såre brystvorter, men har ikke brukt det enda. Er det helt heldig å blande det og soppgreiene? Kanskje det ikke har noe å si?

Vi skulle bare behandle vesla mot sopp, fikk ikke noe til meg.

Men ellers har vi det helt topp ja! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke smurt brystvortene med canesten nei. Jeg tror det er blanding mellom litt sopp og såre brystvorter. Har noen kremer i skuffen for såre brystvorter, men har ikke brukt det enda. Er det helt heldig å blande det og soppgreiene? Kanskje det ikke har noe å si?

Vi skulle bare behandle vesla mot sopp, fikk ikke noe til meg.

Men ellers har vi det helt topp ja! :kgbaby:

Det er viktig å behandle brystvortene også, så rart at du ikke fikk noe av legen! :klo: Men har hørt at mange leger ikke har helt peiling på amming... Ville begynt med canesten så fort som mulig, det er nok soppen som gjør brystvortene såre.

Så bra at dere koser dere ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er viktig å behandle brystvortene også, så rart at du ikke fikk noe av legen! :klo: Men har hørt at mange leger ikke har helt peiling på amming... Ville begynt med canesten så fort som mulig, det er nok soppen som gjør brystvortene såre.

Så bra at dere koser dere ellers :)

Er den reseptfri på apoteket?

Syntes også det var rart.. hvertfall siden jeg spurte etter noe å behandle brystvortene med.

Har nå fått sår på den brystvorten som i utgangspunktet ikke var vond.. så nå er begge vonde... :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært til seks ukers kontroll. Jenta mi er blitt stor! :rodmer: Hun er nesten 4 kg nå. Sååå stolt! :)

Så var det den soppen ja.. brystvortene mine mine er bedre nå, men vi fikk mer medisin hos legen idag. Jenta mi har bare litt trøske i munnen nå. Legen hadde skrevet ut en krem til meg som var gått ut, så skal bruke canesten til vi får noe annen beskjed.

Vi (eller jeg..) sliter litt om ettermiddagen/kvelden for da skal jenta helst ammes hele tiden. Er bla derfor jeg er så sår. Så vi øver og øver med smokk. Men hun syntes ikke det er noe stas. Har prøvd med utallige forskjellige sorter. Så nå har vi maaange smokker her! :fnise:

Akuratt nå sover hun faktisk, men duppene på denne tiden av døgnet varer som regel i ca 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...