Gå til innhold

For oss rundt 100!


LilleMy84

Anbefalte innlegg

Jeg syns 1200-1400 høres veldig lite ut. Husk at kroppen har en basalforbrenning, det er det du trenger bare for å eksistere i 24t. Det er ikke sunt å spise for lite, da vil du kunne oppleve at kroppen tviholder på vekten du har også. :)

Jeg må bare skryte, jeg var først på treningssenteret og trente 4x15min (mølle, ellipse, sykkel, roing), og så gikk jeg hjem via fjellet jeg bor ved. Det ble til sammen 2t10min og 1016kcal :D :trene:

Høres kanskje litt lite ut ja, men føler jeg spiser godt selvom. God frokost, lunsj, middag med enten biff, fisk eller kylling og kvelds :) Blir litt mer noen dager, men har ikke lyst å presse i meg mer mat når jeg føler meg mett :)

Bra jobbet med trening i dag da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plass til en til?:).

Var 96 for noen uker siden, men veier nå 94,ettellerannet. Er 170 høy, og tror 70 er vekt jeg kan være helt fornøyd med. Men først og fremst en stram kropp.

Jeg var slank og flott for mange år siden, men begynte å legge på meg etter jeg traff mannen(klisje i know). Vi ble gravide, og jeg gikk faktisk ikke opp under graviditeten(dårlig matlyst/skrekk for stor unge).

Etter at jenta var ute var vi en del på sykehuset med henne, og i den perioden gikk jeg ned en del, men har nå i løpet av 2 år gått opp mye i vekt.

Vil så gjerne kjenne på det å være fornøyd med kroppen igjenn, og aller helst være i god form før et eventuelt nytt svangerskap.

Litt usikker på hvordan jeg skal gripe dette ann, men tror ikke lavkarbo eller slikt er noe for meg.

Sliter med dårlig viljestyrke, og et enormt søtsug.

Så det var meg.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med ja! :D håper jeg klarer å bruke tråden til motivasjon :)

Jeg veide 115-117 kg, og gikk ned til 101! :D men så stod det stille, og jeg veier ca 103 nå. Målet er 80-85 kg, for former skal jeg ha! ;) vil sette meg delmål, og satser på 5 kg om gangen for å ikke miste motivasjonen helt om det går sakte. Er 178 høy, og har former på de rette stedene og vel fordelt, så jeg ønsker bare å krympe litt jevnt over og fremdeles beholde formene mine :jepp:

Ønsker aller mest å komme i bedre form!

Ønsker også å få til en greie vi brukte i barndommen, sånn type "godteristopp", for å holde meg unna sjokoladen ;) lettere om vi er fler, noen interesserte? :)

Etterpå skal jeg se om jeg får kjøpt meg badevekt! :)

Lykke til alle sammen! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått kjøpt meg vekt! ;)

Skal prøve å huske å ha med meg skrittelleren på jobb (innen helse) fremover, for å få litt oversikt over hvor mye jeg egentlig går i løpet av et skift.

Vil også innføre daglige gåturer, men tror det er et hardt mål til å starte med. Sliter med sosial angst, så noen dager kommer jeg bare ikke til å få det til.

Har kjøpt både vekt og sjokolade idag :sjenert:

Men skal prøve å legge vekk sjokolade/snacks, eventuelt holde det til litt kos i helgen.

Slenger meg på veiedag på mandager jeg også tror jeg! Starter førstkommende :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått kjøpt meg vekt! ;)

Skal prøve å huske å ha med meg skrittelleren på jobb (innen helse) fremover, for å få litt oversikt over hvor mye jeg egentlig går i løpet av et skift.

Vil også innføre daglige gåturer, men tror det er et hardt mål til å starte med. Sliter med sosial angst, så noen dager kommer jeg bare ikke til å få det til.

Har kjøpt både vekt og sjokolade idag :sjenert:

Men skal prøve å legge vekk sjokolade/snacks, eventuelt holde det til litt kos i helgen.

Slenger meg på veiedag på mandager jeg også tror jeg! Starter førstkommende :jepp:

Jeg er med på godteristoppen!! :)

Skal også kjøpe meg skritteller for å sjekke hvor mye jeg egentlig går! Spennende:)

Hvis du har et stort behov for søtt så anbefaler jeg lett kesam vanilje med jordbær og smuldra gjende kjeks!

Veldig kos ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på godteristoppen!! :)

Skal også kjøpe meg skritteller for å sjekke hvor mye jeg egentlig går! Spennende:)

Hvis du har et stort behov for søtt så anbefaler jeg lett kesam vanilje med jordbær og smuldra gjende kjeks!

Veldig kos ;)

Så bra! :jepp:

Hva med å starte stoppen på mandag? Så har jeg mulighet til å ta farvel med sjokoladen min også, hehe :P

Hva skal inngå i godteristoppen? Hva er lov, hva er ikke lov osv. :)

Takk for tips! Jeg har generelt vært veldig skeptisk til sånt som cottage cheese og kesam, men dette hørtes litt ostekake-aktig ut, så det kan jeg prøve :jepp:

Jeg har bestemt meg for tur i kveld, så nå skal jeg finne skrittelleren i skuffen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med på stoppen, for min del er det brus og potetgull som skal kuttes. Er ikke så glad i sjokolade og annet søtt godteri, men cola og potetgull tar knekken på viljestyrken :snurt: Ikke så heldig kombinert med god helgemat, da forsvinner underskuddet fort gitt :fnise:

Start på mandag synes jeg høres fint ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er nok sjokolade og cola den store kvisa her i gården! Og Burn!....Jeg savner Burnen miiin!! :(

Og snurringser... Herregud!!

Uff nei!! Vekk med alt sammen!

Kort fortalt.. Min "Godtestoppliste" består av sjokolade,cola,Burn og snurringser!

Smågodt liker jeg ikke..! Er igrunn fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser vel egentlig ikke mye sjokolade selv, men er blitt hekta på en nå :O Så sjokolade skal nok gå greit ganske raskt :) Ellers er det potetgull som sitter dypest her også :P

Ja, dette skal vi få til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg slenger meg på godtestopp jeg og. Spiser alt for mye snacks, både søtt og salt. Er en sucker for is og søtt snop, så det blir det værste å kutte.

Men som noen andre nevnte her er mager vaniljekesam faktisk ikke så verst å ha over oppkuttet frukt eller bær. Så det kan man spise litt av om godtesuget blir for stort :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre :D skal teste det i morgen! :)

Fant skrittelleren og gikk en halvannen times tur faktisk! Masse opp og ned, og både asfalt, grusvei, skogsvei og stier. Fornøyd med over 5000 skritt bare på den turen :) bare bli flinkere til å følge litt med nå, så håper jeg at jeg etterhvert kan få til ca de anbefalte 10 000 om dagen! :)

Motivasjonen er tilstede igjen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen!

GUD hvor lummert det er idag!

Har akkurat kommet hjem fra en 3-timers trilletur! Føles som det dobbelte pga været! Svetten rennet!! :-P

Har forbrent ca.700 kcal på den turen!

Så nå sover minimann og mor skal nå spise lunsj bestående av salat og kyllingvinger! Og vann ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uanonymbruker

Bare piper innom for å heie:) Veide selv 115 kg for tre år siden, er nede i 60 nå. Stå på :D

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare piper innom for å heie:) Veide selv 115 kg for tre år siden, er nede i 60 nå. Stå på :D

Say whaat?!?! :-O

Hvordan klarte du det? Det er jo helt fantastisk!

Gratulerer så kjempemasse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Say whaat?!?! :-O

Hvordan klarte du det? Det er jo helt fantastisk!

Gratulerer så kjempemasse!!

Jeg spiste mindre og sunnere og trente mere.

Var legen som gav meg sparket i baken for hun sa at jo yngre du er når du mister vekten jo større er sjansen for at huden din vil trekke seg tilbake og ikke bli hengete. Da var jeg 23 og begynte å føle at jeg dro litt på åra så da var det best bare å sette igang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiste mindre og sunnere og trente mere.

Var legen som gav meg sparket i baken for hun sa at jo yngre du er når du mister vekten jo større er sjansen for at huden din vil trekke seg tilbake og ikke bli hengete. Da var jeg 23 og begynte å føle at jeg dro litt på åra så da var det best bare å sette igang :fnise:

Det er sant!:)

Du har gjort en super jobb da!!:-D

Hva føler du er det beste med å ha gått ned så mye?

Hvor høy er du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Det er sant!:)

Du har gjort en super jobb da!!:-D

Hva føler du er det beste med å ha gått ned så mye?

Hvor høy er du forresten?

Jeg er 173 :)

Hmm, det beste med å ha gått ned så mye er at jeg slipper å hele tiden tenke på helsen, fundere på hvor lenge det er til det er min tur til å få diabetes eller ødelagte knær eller hjertesykdommer.

Og så er det veldig gøy å kjøpe klær igjen, og å kunne spise på cafe uten å føle seg overvåket av mennesker som ikke syns du burde spise is fordi du er så feit. Og så er det deilig å ikke bli såret av stygge kommentarer fra ignorante mennesker som prøver å trykke deg ned :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...