Gå til innhold

Vil psykolog hjelpe med tanker rundt seksuelt overgrep?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Kjæresten min gjorde en stor feil, og "forgrep seg" på meg. Hadde vi ikke vært kjærester hadde det vært "alvorlig" nok til å politianmeldes, men ettersom vi er kjærester er det en gråsone. Kjæresten min visste ikke bedre og ville bare gjøre noe koselig for meg.

I ettertid har sexlivet dabbet av, sitter på en måte med senvirkninger av dette. Forholdet vårt er fantastisk på alle andre måter.

Er det mulig å gå til psykolog og kanskje få orden på de tankene jeg har i hode angående å ha sex med henne igjen? Er det slik psykolog hjelper med?



Anonymous poster hash: b68df...580
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, en psykolog vil nok kunne hjelpe deg på veien. Kan også hende at det vil være aktuelt med en sexolog. Så lenge du er motivert for å få det bedre, og vil jobbe med det, så er du allerede på god vei. Lykke til!



Anonymous poster hash: 99a48...8b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mye du sliter med det i etterkant. En offentlig psykolog er der for å hjelpe de som sliter i hverdagen og som har alvorlige problemer de ikke klarer løse selv. Hvor du ligger i forhold til det er det du selv som vet best.

Slik du beskriver her er det kanskje et bedre valg med sexolog. Men kanskje du underdriver litt hvor mye psykiske vansker dette har gitt deg?



Anonymous poster hash: 1fc36...bd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mye du sliter med det i etterkant. En offentlig psykolog er der for å hjelpe de som sliter i hverdagen og som har alvorlige problemer de ikke klarer løse selv. Hvor du ligger i forhold til det er det du selv som vet best.

Slik du beskriver her er det kanskje et bedre valg med sexolog. Men kanskje du underdriver litt hvor mye psykiske vansker dette har gitt deg?

Anonymous poster hash: 1fc36...bd2

Det påvirker ikke min hverdag. Bare intime relasjoner med kjæresten. Jeg er ikke trygg på å være intim med henne.

Jeg har også "tvunget" meg selv gjennom intimitet, fordi jeg føler det ikke har vært sosialt akseptabelt å si/gjøre noe annet. Nå sitter de følelsene, langt inni meg, og jeg tør ikke ha intimitet med kjæresten min, med mindre jeg har den fulle å hele kontrollen (BDSM lignende).

Anonymous poster hash: b68df...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det påvirker ikke min hverdag. Bare intime relasjoner med kjæresten. Jeg er ikke trygg på å være intim med henne.

Jeg har også "tvunget" meg selv gjennom intimitet, fordi jeg føler det ikke har vært sosialt akseptabelt å si/gjøre noe annet. Nå sitter de følelsene, langt inni meg, og jeg tør ikke ha intimitet med kjæresten min, med mindre jeg har den fulle å hele kontrollen (BDSM lignende).

Anonymous poster hash: b68df...580

Skal du forsone deg med dama di så tror jeg du må ta opp problemstillingen med henne.

Hvordan skal en psykolog som ikke var tilstede kunne forsone dere?

Siden du er redd henne må du behandle angsten din med å ha gjengjeldelsessex hvor du har kommandoen. Da forsvinner marerittene og de vonde tankene.

Eller er det noe annet du kunne tenke deg for å behandle traumen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du forsone deg med dama di så tror jeg du må ta opp problemstillingen med henne.

Hvordan skal en psykolog som ikke var tilstede kunne forsone dere?

Siden du er redd henne må du behandle angsten din med å ha gjengjeldelsessex hvor du har kommandoen. Da forsvinner marerittene og de vonde tankene.

Eller er det noe annet du kunne tenke deg for å behandle traumen?

Vi har hatt det. Og vi har snakket masse om det. Hun er redd hun aldri får ta initiativ til sex mer. Fordi det er da jeg mister kontrollen. Hun forteller meg at uansett hvor mye hun liker å ha røff sex der jeg har makten, klarer hun ikke å forsone seg med at hun ikke kan ta initiativ til rolig fin sex, den type vi har hatt masse før.

Jeg klarer bare ikke å gi slipp på de vonde tankene. Og ofte så har jeg så lyst å straffe henne for dette.

Anonymous poster hash: b68df...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at hun forgrep seg på deg ved å ta initiativ til sex?



Anonymous poster hash: a6b86...b70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at hun forgrep seg på deg ved å ta initiativ til sex?

Anonymous poster hash: a6b86...b70

Det er hennes versjon. Han opplevde initiativet som overgrep. Og det er offeret vi skal lytte til. Overgriperen er en kriminell som fortjener streng straff og forakt fra alle og hele samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at hun forgrep seg på deg ved å ta initiativ til sex?

Anonymous poster hash: a6b86...b70

Det er hennes versjon. Han opplevde initiativet som overgrep. Og det er offeret vi skal lytte til. Overgriperen er en kriminell som fortjener streng straff og forakt fra alle og hele samfunnet.

Det har vært en annen situasjon, der jeg mener hun forgrep seg. Hun unnskyldte seg, og mente bare godt, og har aldri opplevd noen som ikke satt pris på det hun gjorde. Hun har aldri gjort noe lignende etterpå, da jeg sa at jeg ikke likte det slik. Problemet er vel at det sitter så mye dypere for en eller annen grunn.

Anonymous poster hash: b68df...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hva er det hun har gjort? Litt vanskelig å forstå når du er så vag.



Anonymous poster hash: a6b86...b70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hva er det hun har gjort? Litt vanskelig å forstå når du er så vag.

Anonymous poster hash: a6b86...b70

Hun begynte å gi meg en BJ mens jeg sov.

Anonymous poster hash: b68df...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så kommer ikke du til å bli prioritert til samtalebehandling innenfor det offentlige(DPS;VOP) etc.Så enten for du oppsøke sexolog,eller privat praktiserende psykolog.



Anonymous poster hash: 05dec...3d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør anmelde henne for å få tatt en ordentlig oppgjør...



Anonymous poster hash: ae5cd...c9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du er sint på henne og føler trang til hevn så tror jeg det er best å avslutte forholdet før det eskalerer. Dersom du begynner å bli mistenksom ovenfor kvinner generelt, så burde du oppsøke psykolog, for da har dette her gått mer innpå deg enn du gir uttrykk for.



Anonymous poster hash: 1fc36...bd2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Limeprime

Svaret er ja, en psykolog kan hjelpe deg, eventuell en sexolog. Du kan rådføre deg med en lege til å begynne med, så vil han/hun henvise deg til den behandleren som passer deg best. Psykologer er flinke til å sette ord på følelser du selv ikke greier å forklare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har lyst til å straffe henne betyr at du sliter med dette. Det er helt forståelig og greit, men du bør gjøre noe med situasjonen; slå opp med henne og søk psykolog for å få hjelp med traumene.



Anonymous poster hash: 5c53f...5bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...