Gå til innhold

Momseguri vol.3


Momseguri

Anbefalte innlegg

Hei, så koselig! Velkommen :nigo:

Jeg har vært på ferie! Vi tok oss rett og slett en liten langhelg i Stavanger :skya:

Utrolig deilig faktisk, og det føles som om jeg har vært borte i 10 dager, ikke bare 4. Med ferie følger både god mat og drikke, så helt sunt var det nok ikke. Meeeen, vi gikk opp på Preikestolen! Det syns ihvertfall jeg var en ganske slitsom tur (det er BRATT opp dit), og jeg kjenner det godt i bena fremdeles. Nå skal jeg prøve å komme i sunnhetsmodus igjen, men jeg tror kanskje jeg bytter dagens joggetur med morgendagens yoga for jeg er sliten i bena ass :fnise:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så var det dette med å komme i gang igjen da. Dørstokkmilen er laaaaang i dag :sur: Har tenkt at jeg må komme meg ut for å jogge i hele dag, men jeg har så lite lyst! Vil aller helst lage meg en svær porsjon mac and cheese til middag og tilbringe hele kvelden foran tv`en :glare: blææææh .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ta på deg skoa og komme deg ut! Det er langt i fra ille når du først kommer i gang, det er bare lysta før man kommer ut som er ille. Kjenner til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort! Takk for oppmuntringen :blomst:

Jeg syns det var kjipt mens det holdt på, men jeg er faktisk ganske fornøyd nå etterpå :danse:

(Jeg gir meg nemlig litt for ofte fordi jeg har vondt i viljen :plystre: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det på samme måte i starten, men det blir bedre etterhvert. Før du vet ordet av det så er du ute å løper av egen fri vilje fordi du kjedet deg i sofaen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk dradd meg ut på joggetur i går også, selv om jeg hadde mest lyst til å ligge på sofaen og sove :rolleyes:

Jeg følger jo dette programmet (Couch to 5 Km) og er i uke 3 nå. Men i går klarte jeg selfvølgelig å bomme, og valgte dag 2 i uke 4. Ikke rart jeg syns det var så jævelig tungt :fnise: Jeg skjønte det jo ikke selv før siste intervall, men da hadde jeg jo holdt ut såpass lenge at jeg presset meg gjennom det også :trene:

I dag reiser jeg på hytten med familien, så det blir nok en helg med mye mat. Jeg tror kaaanskje jeg skal prøve å dytte inn litt yoga, men vi får se. Blir nok mest soling og øl :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Da fikk du deg en skikkelig økt da! Kos deg masse på hytta i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kost meg alt for mye på hytten, og har gått opp 1,5 kg :sur:

gaaaaaaaaaaaahhhhhhhh jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer, jeg blir så demotivert av å aldri gå ned! Nå er jeg nesten 88 kg (!!!) mens jeg bare så vidt var ned i 85 for 3 uker siden. Hvordan kan jeg stadig gå opp i vekt når jeg hele tiden føler at jeg slanker meg??

Ok. Jeg skjønner det denne helgen, det ble mye alkohol og grillmat på hytten, men ellers også. Uken før det gikk jeg opp 0,5 kg!

:murvegg: :murvegg: :murvegg: :murvegg: :murvegg: :murvegg: :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert du går opp så mye som du tror. Husk at vekta varierer veldig fra dag til dag, når på døgnet man veier seg, hva man spiste dagen før (mye ting som skaper mer vann i kroppen), og om man har mensen. Å gå opp halvannen kilo på en helg går ikke an. Tenk hvor mange smørpakker du lissom skulle ha spist da!

Og hvis du trener mye kan det jo hende at noe av fettet erstattes med muskler. Jeg har trent veldig intenst de siste ti ukene, men veier likevel det samme. Vekten er bare fordelt på en annen måte.

Hadde helt glemt at jeg fulgte med i dagboka di, det er jo så hyggelig å lese hverandres treningsdagbøker her inne, så nå skal jeg titte innom litt oftere! Du var veldig flink som hoppa fram i joggetreninga og likevel fikk det til, syns jeg! Selv om det ikke var meninga! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å heller ta mål av kroppen din, i stedet for å henge deg opp i vekta. Som Rainbow sier så varierer vekta veldig fra dag til dag, avhengig av forskjellige faktorer (alle faktorene er ikke kartlagt en gang). Fortsett treningen, fortsett med sunn mat og så vil du se resultater etterhvert!

Hvis det er noe du lurer på om du gjør feil også, så kan du jo bare spørre her så kan vi jo se om vi kan hjelpe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen dere :blomst: Føler meg litt bedre allerede!

Jeg har prøvd å tenke på hva jeg kan gjøre annerledes, så her er tre punkter jeg skal prøve på denne uken:

1: Ikke spise middag foran TV`en, men på spisebordet. Vi har bodd mange år i en bitteliten leilighet hvor vi ikke hadde annen mulighet enn å sitte i sofaen, men nå har vi jo faktisk spisebord. Men det er en vanskelig vane å bryte syns jeg, middag = netflix her i huset. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal hjelpe heller (jeg lager jo like mye mat uansett?) men alle sier det er bedre så jeg skal prøve :fnise:

2: Ikke småspise utenom måltider. Jeg vet ikke jeg, men jeg gjør kanskje dette mer enn jeg innrømmer for meg selv? Jeg spiser f.eks litt nøtter av og til, tar en liten sjokoladerute eller tar en skje med middagsrester sånn innimellom. Jeg tenker jo alltid at det ikke kan spille noen rolle :roll: Jeg gikk til innkjøp av riskaker forrige dagen for å ha som snack, men da må jeg kanskje droppe dem også?

3: Trene hardere. Dette var mest for å få en liste med tre punkter... :sjenert: Men jeg kan nok prøve å gi litt mer når jeg trener, spesiselt i forhold til yoga dagene mine. Da skal jeg jo slenge på litt armhevinger og sånn også, men det gjør jeg sjelden. Jeg syns også jeg tar det veldig rolig når jeg jogger, men jeg må nesten det for å klare å holde ut så lenge som jeg skal, så jeg vet ikke om det er så mye å gjøre der. Jeg blir jo alltid veldig sliten, selv om jeg jogger i rulatortempo.

Så da prøver jeg dette denne uken, og ser hvordan det går!

edit: jeg har jo allerede sprukket i forhold til småspisingen, spiste 4 små og en stor riskake nett nå :flau:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha riskakene som mellommåltider. En god tommelfingerregel er at man spiser tre måltider og tre mellommåltider hver dag, altså til sammen seks måltider, hvor frokosten og middagen er de største måltidene. :)

Hva forårsaker småspisingen din? Kjedsomhet? Sulten? Annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG HAR FÅTT JOBB!! :bolledeig: :bolledeig:

ÅH! Jeg har søkt og søkt i evigheter uten noenting, og nå fikk jeg napp :biggrin: Det er en butikkjobb av den litt "finere" typen (som gullsmed eller blomsterhandel) og jeg hadde veldig lyst på den, så nå er jeg dritfornøyd :nigo:

Tenker det blir bra for kroppen at jeg ikke bare sitter på ræven her hjemme hele dagen heller :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho!! Gratulerer med jobb! :danse: Søker masse selv, så vet hvordan det er å ikke få noe! Way to gooo!!

RIskaker er det ikke så mye kalorier i da!

Oj, seks måltider, Kadust. Der er jeg ikke flink, altså. Til nå har jeg spist tre, og det er hvis jeg regner proteinshaken etter treninga som et mellommåltid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED NY JOBB! Så bra :hoppendeglad:

Woho!! Gratulerer med jobb! :danse: Søker masse selv, så vet hvordan det er å ikke få noe! Way to gooo!!

RIskaker er det ikke så mye kalorier i da!

Oj, seks måltider, Kadust. Der er jeg ikke flink, altså. Til nå har jeg spist tre, og det er hvis jeg regner proteinshaken etter treninga som et mellommåltid....

Det er altfor lite, spesielt så mye som du trener :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Det gikk bra! Jeg er litt sjokkert, for jeg pleier å hate de første dagene i jobb, men nå trives jeg veldig godt :hakeslepp: / :biggrin: . De andre som jobber der er hyggelige og tålmodige med meg, kundene er ordentlige og høflige, og ah, jeg er bare dødsfornøyd! Jeg er litt redd for at dette skal gå over, og at det blir skikkelig kjipt etter hvert...Men enn så lenge koser jeg meg på jobb, for omtrent første gang i livet :danse:

På treningsfronten har det derimot ikke gått like bra. Jeg skulle ha jogget på fredag, søndag og mandag for å følge planen, men hoppet over alle øktene :rodme: Helgen utgikk fordi vi reiste litt vekk, mens gårsdagen var veldig travel og på kvelden orket jeg ikke. Men jeg tok en lang yoga-økt på søndag, så det er jo noe.

I dag skal jeg også gjøre yoga, og i morgen skal jeg jogge før jobb (har veeeldig lyst å skrive "prøve å jogge" her, men jeg skal).

Jeg må bruke svarte bukser på jobb og jeg merket rimelig raskt at de to parene jeg har er ganske trange, så jeg har til og med litt ekstra motivasjon nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...