Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Ja, får satse på at det går greit! Føltes veldig feil når det var "feil dag", :P

Fikk tatt The Challenge, men tankene var litt andre steder, og jeg syns det var voldsomt tungt. Kom da gjennom, og klarte 20 pushups på nesten hver runde. Så er jo egentlig fornøyd med akkurat det, men pullups er vanskelig, for jeg MÅ hoppe, og da vet jeg ikke hvor mye sterkere jeg kan bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var jeg ferdig med å trene til litt over ni i dag tidlig! :hoppe:

Tok Gamma Ript’t Up i dag, det er en styrkevideo med vekter. Siden jeg fant ut at de nye vektene mine på det laveste er 4 kg og ikke 3.5 tok jeg heller 1-ern og 2-ern og holdt dem sammen. Det funka i hele videoen, bortsett fra i "supermans" og "rocketmans", da måtte jeg ta vekk den tyngste.

Det er en god del planke- og pushups i den videoen, som jeg hadde fortrengt. Det gikk ikke så bra akkurat, når musklene jeg bruker i pushups kjørte seg så hardt i går. Så jeg måtte ta noen på knærne og ta noen pauser innimellom når det ble veldig mye planke, pushups, oblique-pushups osv. Men kom meg gjennom det hele og er klar for helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tidlig du var ferdig da. :hakeslepp: Hørtes veldig tungt ut, er greit det finnes mellomveier så man ikke dør under treningen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, måtte det siden jeg skulle på jobbintervju (på en jobb jeg egentlig ikke tror jeg vil ha). Tenkte det var bedre å få det ferdig enn å måtte ta det når jeg kom hjem.

I dag var det CVX fra P90X3, det var driiitslitsomt fordi vi sto opp tidlig i dag for å dra på hundeutstilling og ikke har spist så bra. Det er cardio med én manual. Brukte to kg på alle øvelsene, tre på noen. Han treneren sier at 12 lbs er absolutt maks og noe gutta kan bruke, og det er 4.5 kg.

Hoi, så sliten man kan bli i muskla. Nå har det vært styrke (men ulik type, og endel cardio involvert i tilegg i går) tre dager på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det The Warrior fra P90X3, trening som lissom er tilrettelagt for militæret, for hele kroppen, både styrke og cardio. "You can do this on a BOAT" sier gærne-Tony. Det var tungt med pushups-øvelsene, nå har jeg hatt fire dager på rad der pushups har vært involvert. Får vondt i håndleddene også. Den ene øvelsen her er blant annet etasje-pushups. Stå i planke, gå halvveis ned, gå så langt ned du klarer. Det er top floor - second floor og bottom floor, og Tony roper ut hvilken etasje du skal ta hele tiden. TUNGT! Men alt i alt en veldig bra økt, ble skikkelig svett, og klarte å gjennomføre alt.

I morra må jeg lete etter en cardio-økt som ikke har noe planke-eller pushups i seg, og det vet jeg ikke om jeg har! :P

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Er mange cardioøkter på youtube du sikkert kan prøve ut da? Jeg hadde dødd av all den pushupen, ikke kan jeg ta det så mye heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg endte med å ta Speeed 2.0, det var litt tryggere enn å ta noe helt fremmed! :P

Denne Speed-videoen går over samme lest som de andre, fort-fort repetisjoner, men ikke noe planke eller pushups, alt er stående. Første ti min ble jeg ikke svett engang, for jeg er vant til at det går fortere, men det var mer enn nok etter hvert, på en god måte!

Etterpå tok jeg fem min med Shaun T sin video, for han er tilbake med det i dag. Da ble det pokker meg litt pushups der! Men det ble veldig halvveis, siden armene mine ikke virker helt! :fnise: Tok halvparten på knærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det hvis jeg trykker der. Eller hvis jeg strekker armene veldig langt bakover mens jeg holder dem i nittigradersvinkel!

I går hadde jeg rest day!! :hakeslepp:

Skulle egentlig trene med X3, men kjæresten var ikke i form, så da utsatte vi det.

I dag trente jeg to gamma-økter back to back. Først Speed 3.0 med haugevis av burpees og superkjapt tempo, og så Extreme Circuit med vekttrening og også endel planketing. Brukte bare tokilos, men det var mange reps, så det ble tungt og slitsomt nok! Trengte små pauser innimellom, og tok meg skikkelig ut, så jeg droppa Shaun T sine workouts i dag. Får samle dem opp og da dem på slutten av uka! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Hadde visst det. Den uka hadde jeg faktisk...to! :hakeslepp:

Torsdag var jeg nemlig statist i en Ylvis-video! (Jeg er litt ganske veldig ekestremt fan av dem, så det var gøy). Kom hjem seint og orka rett og slett ikke å gå igang med trening. Egentlig syns jeg det er ganske bra at jeg greier å la være å trene når ting kommer i veien, for ellers kan det bli litt besettende, sånn som jeg var da jeg ble utbrent. At jeg bare trener når jeg egentlig ikke orker i det hele tatt. Må høre litt på kroppen også, tenker jeg.

På fredag var jeg igang igjen, og tok Gamma The Pyramid, som er med manualer og flere og flere repetisjoner. Det gikk ikke sånn kjempebra, følte jeg, greide ikke pike-upen eller pushupsene, var mer sliten enn jeg trodde. Men jeg kom meg gjennom alle de andre øvelsene uten å stoppe, men var glad det var bare en halvtime.

Lørdag var det P90X3-dag igjen. Siden vi ikke gjør det hver dag blir det kjedelig med de Dynamix-videoene, det er mest strekking og rooolige øvelser. Og nå var det Dynamix - en annen video - og Dynamix igjen. Så vi hoppa over begge de. Dermed tok vi noe nytt begge gangene! Lørdag var det en som het Isometrix, det var en slags PowerYoga, med øvelser som man skulle holde. Lenge. Det var vondt!

Søndag tok vi Accelerator, som var cardio og mye planke. Blant annet planke-sirkel, stå i planke og beveg deg rundt i en stor sirkel. Noe som var komplett umulig for to personer i en liten stue som er sperret av for å ikke bli forstyrra av vofse. Ellers var den ganske fin, men egentlig glad den ikke er så ofte.

I dag tok jeg Beta Ripped Circuit med fire-kilos-maunaler, og det gikk veldig bra. Men det var tungt med squats! Etter det tok jeg tre av Shaun T sine videoer fra forrige uke, det var bare cardio alle sammen. Litt boksing, litt hopping og litt utfall. Jeg får fremdeles ikke til løpende utfall, holder på å gå på trynet! :P

Da er det bare å få i seg noe mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det stagnert litt her. Helt ut av det blå fikk jeg nemlig plutselig jobb! Ble headhunta pga noen jeg kjente, så jeg gikk fra å ikke ha noe å drive med på mandag til å ha 100% vikariat på onsdag. Dermed har treninga vært litt mindre intens. Har trent fire dager denne uka, men det føles lite når jeg har blitt så vant til å gjøre det hver eneste dag!!

Mandag skrev jeg i forrige innlegg.

Tirsdag var det P90X3, denne gangen Pilates X, en video som naturlig nok besto av pilatesøvelser. Det kjente jeg veldig godt i magen, blant annet, men GUD SÅ KJEDELIG DET VAR!! Jeg syns virkelig ikke at yoga og pilates og alt som bare består av å bevege seg sakte er noe gøy. Men det kjentes jo, så får vel fortsette å gjøre den!

Onsdag og torsdag ble det ikke noe trening. :grine:

Gikk litt i trapper på jobb og gikk tur med hest og hund, men det er ikke det samme.

Fredag tok jeg Speed 3.0 sent på kvelden, det var DIGG! Skikkelig høyt tempo, masse burpees, mange ulike øvelser og herlig sliten etterpå.

Lørdag ble det ikke trening, for vi var på utstiling og jeg kjørte til en annen by på middag på kvelden.

Søndag (i dag) tok vi CVX fra P90X3, som er cardio med en manual i hendene, brukte to kilo hele veien. Liker den ganske godt, kjenner det godt i armene etterpå.

Må komme inn i litt rutiner, men det blir jommen meg en utfordring å få jobba, inkl reising til og fra, gi vofse det han fortjener av tur, ordne hest, slappe av OG trene, selv om øktene mine bare er en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningskalenderen min, som jeg fyller ut i ettertid, ser litt skrallere ut nå etter at jeg har fått jobb. Men fikk da hvertfall inn tre dager på rad i helga, som jeg skrev om i innlegget over. Mandag hadde jeg ikke sjans, da måtte jeg trent etter klokka 21, og da var jeg utslitt.

I går gikk vi over til Block 2 i P90X3. Det er da egentlig den andre måneden, men siden vi har gjort det fire ganger i uka har vi allerede holdt på i to. Vi hoppa elegant over de to siste dagene med yoga og dynamix-tøye-greia for det er så kjedeliiig!

Så i går var det en som het Eccentric Upper. Det var ren trening av armmuskler i en halvtime. Pullups, pushups og maunaler, masse forskjellige øvelser. Og det var lagt opp sånn at du skulle gå sakte den ene veien og fort den andre. I pullups skulle du dra deg fort opp og senke deg sakte opp, og i pushups skulle du gå sakte ned og hive deg opp. Sykt tungt, men ganske gøy! Sliter fortsatt veldig med pullups, må ta dem fra terskelen eller hoppe. Likevel er jeg sterkere enn jeg var.

Håper veldig at jeg kan få inn en liten joggetur i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir gjerne sånn når man får jobb og andre ting. Får man trent litt utover uka likevel er jo det bra og det gjør da ikke så mye om man ikke får trent hver dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har vel rett! Men det er veldig uvant, og merker det hjelper meg veldig mentalt å få trent.

I dag virker ikke armene mine i det hele tatt, jeg blir alltid støl to dager etter jeg har trent av en eller annen grunn. Så alle de pushupsa og pullupsa og manualene, alt som skulle beveges saaaakte gjør vondt i dag!

I går jogga jeg en tur for første gang på lenge. Veldig lenge. Bortsett fra en runde på mølla i sommerferien har jeg ikke jogga siden juni pga pollen. Løp rundt et vann som ligger nesten utenfor døra her, og det er vel 5 eller 5.5 km (Ipoden er alltid optimistisk og sier over seks, så jeg toner det ned litt). TEITE endomondo, som er mye mer nøyaktig, virka ikke, siden jeg (så egentlig er det jeg som er teit) tydeligvis skrudde den av etter å ha skrudd den på. Skulle gjerne hatt de talla. Men jeg løp opp en bakke som kalles "Blodbakken", og holdt godt tempo rundt hele vannet. Brukte 33 minutter. Veldig fornøyd! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl i armene etter tirsdagen, støl i leggene etter jogginga og nå støl i lårene etter gårsdagens økt. Den het Triometrics, og besto egentlig av masse ulike former for utfall og knebøy og den slags, sakte, på ett bein også videre. Tungt, skikkelig tungt. Men digg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke trening i går, yoga i dag. Yoga-økta er kjedelig og vanskelig, jeg når jo meg selv til knærne når de i videoen har bøyde albuer og ligger langs gulvet mens de holder begge hendene rundt foten.

Denne uka blir det i det minste trening fem dager (ikke man og fre), så det føles bedre enn forrige når det ble mye fri. Må vel prøve å være fornøyd med 3-5 dager i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer å skrive her når det skjer så mye annet i livet mitt.

På søndag var det P90X3 igjen (det er tirsdag, torsdag, lørdag og søndag). Den dagens økt het Eccentric Lower. Den som var Eccenntric Upper var ren trening av armene, nå var det beina som sto for tur. I begge disse har man et skjema som man fyller ut med hvor mange reps og hvor tung vekt man bruker på hver øvelse. I Lower skulle man for det meste ta ti reps, og mange av øvelsene var på ett bein, som squats. Kjempetungt.

Her er øvelsene (fant ut at det kanskje gjør denne dagboka hakket mer interessant, i alle fall bedre enn å bare lese tilfeldig navn på øvelser)

Squats – 10 reps med manualer

Lunge – 10 reps på hver side med maualer

Sumo squats – 10 reps, en manual

Weighted Pistol – 10 reps på hver side, man står på ett bein, noe man gjør mye i denne videoen.

Side Kick – 10 reps på hver side uten manualer

Front Kick – 10 reps på hver side med en manual

Albanian Squat – 10 reps på hver side.

Adductor Lunge – 10 reps på hver side med en manual

Cross Reach med en lett manual

TT Plus – dette husker jeg ikke hva er engang, nå når jeg ser lista! :fnise:

Bridge Kicks – 10 reps på hver side med en manual

Hip Flexor Splits – 10 reps. Bruker nedre del av magen og hoftene.

Calf Dog - Husker ikke hva dette er heller, siden det er noen dager siden nå!

Dette hjalp kanskje ikke så veldig, når jeg tenker meg om!

Mandag trente jeg en cardiovideo sent på kvelden, Core Speed, full fart og kjappe repetisjoner, den er fra T25.

I går var det Incinerator, som egentlig betyr noe sånt som "bruk så tunge vekter du overhodet klarer og ta ti eller uendelig antall reps før tida går ut. Da fant vi ut at vi overhodet ikke har tunge nok vekter, det tyngste vi hadde var fire kilo, og det var bare passe tungt i noen øvelser. Må enten sette dem opp til seks, eller kjøpe et sett til så vi har begge deler. Endte med at jeg holdt en haug av små manualer samtidig på noen øvelser. Det var tungt, men på enkelte ikke tungt nok. Man skal slite seg helt ut, og det gikk ikke på alle. Men var en del pushups og pullups også. Det var skjema denne gangen også, mye av det i måned to.

Håper jeg får trent senere i dag! :hoppe:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har et problem, jeg husker ikke helt når jeg har trent de ulike tingene, så OCD'en min får litt trøbbel. Forrige uke var en dårlig treningsuke. Jeg fikk bare trent fredag, lørdag og søndag. :(

10. september Trente jeg Speed 3.0 igjen, kjempetempo, merka jeg var litt sliten, husker jeg, så sakka litt akterut sammenligna med folka i videoen, men tok ikke pauser.

11. september tok jeg The Pyramid (vekter der du øker antall reps), brukte 4 kg nesten hele tiden.

Så ble det hviledager både på fredag og lørdag, før jeg tok Extreme Circuit på søndagen, vekter der også, brukte 4 og 3 om hverandre.

Mandag-onsdag forrige uke var bare styr og masse som skjedde hele tiden, hadde ikke tid til trening. Var på turer med dyra og sånt, men trening var det ikke. I tillegg ble min kjære syk, som resulterte i at all P90X3 ble utsatt til hun blir frisk igjen, og jeg måtte prøve å lage egne treningsprogram hver dag istedet for tre dager i uka.

Merker at jeg blir helt stressa når jeg ikke får trent. Blir lissom redd for at alle musklene skal forsvinne og kondisen bli borte og alt jeg har jobba for bare skal fordampe. Ser for meg at om jeg dropper treninga i en uke eller noe kommer jeg til å bli tjukk og lat og blæh igjen. Dessuten merker jeg at om jeg ikke trener et par dager fordi jeg ikke rekker, så blir terskelen høyere for å trene dagen etter der igjen. Var litt lettere når jeg hadde rutine på dagtid. Men jeg vil jo ha jobb, og jeg stortrives! Bare vanskelig å få trent nok!

Fredag tok jeg Speed 3.0 - masse burpees og cardio full fart.

Lørdag tok jeg Max Interval Sports Training fra Insanity - mange sportsøvelser, digger den! Klarte for første gang absolutt hele videoen uten en eneste pause. :trene:

Søndag tok jeg Ript Up - en gamma-video med vekter. Måtte ha pauser når det var masse planke-øvelser, ellers gikk det ganske ok.

Må finne en måte å være effektiv nok på til å få trent, tatt meg av hund, hest og samboer, hvilt og samtidig funke på jobb. Blir nok litt bedre når vi hvertfall får inn våre fire P90X3-økter i uka igjen, vanskeligere når jeg må legge opp absolutt hele uka selv istedet for to-tre dager.

Oh, og til jul kommer en ny video med Shaun T!! :hoppe: Den heter Insanity:Max30, og er Insanity i kjappversjon på en måte. Gleder meg!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg oppdatert innlegget over med treninga fra uke 37.

Denne uka har det foreløpig vært trening annenhver dag, bare. :(

Mandag trente jeg ikke, tirsdag tok jeg The Pyramid, klarte å gjøre alt med fire kg og ta i skikkelig, det føltes bra. Onsdag ble hesten min skodd og jeg rakk ikke trene. I går tok jeg Core Cardio fra Beta, som jeg hadde glemt at hadde en skikkelig lang plankegreie på slutten. Måtte nedi med knærne og ta pause innimellom der, men ga alt og var skikkelig kjørt på slutten! :trene:

I dag blir det muligens tur i skogen med vofs og kjæreste, håper å få lagt inn litt joggeintervaller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...