Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje det er fordi katter er mer renslige? De slikker og steller pelsen sin mye mer enn hunder. Våt katt lukter jo bare godt, men våt hund stinker.

Visst kan kan folk fra Sørlandet bli sinte! Jeg er selv sørlending. Likevel tror jeg det er en del kulturelle forskjeller for hvordan man viser sinne sitt. Mens nordlendinger slenger ut de verste forbannelser, vil sørlendingen si "det der liker jeg ikke".

Har liksom aldri sett enn sint sørlending og dialekta er så behagelig og høres så blid ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har liksom aldri sett enn sint sørlending og dialekta er så behagelig og høres så blid ut.

Jeg bodde i England i tre år, og de sa det samme om oss nordmenn generelt. At det ikke var mulig å høres sint ut fordi språket vårt er så boblete og "hoppende". Og vi måtte selvfølgelig demonstrere vårt beste forsøk på en nordlandsk skyllebøtte, så det er ikke kun på grunn av dialekta mi heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lukter våt hund vondt, men ikke våt katt?

Believe me, klissvåt katt kan lukte ganske jævlig det også, men jeg er helt enig i at våt hund går våt katt en lang gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i England i tre år, og de sa det samme om oss nordmenn generelt. At det ikke var mulig å høres sint ut fordi språket vårt er så boblete og "hoppende". Og vi måtte selvfølgelig demonstrere vårt beste forsøk på en nordlandsk skyllebøtte, så det er ikke kun på grunn av dialekta mi heller ;)

Gjorde de?! Det har jeg aldri hørt før! Så rart, for oss er jo sinte nordmenn helt vanlig. Ble de overbevist av skyllebøtta di da? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder: De har en av verdens mest fintfølende neser, og de driver og sniffer hverandre i rævsprekken? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder: De har en av verdens mest fintfølende neser, og de driver og sniffer hverandre i rævsprekken? :vetikke:

Har hunder rævsprekk? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, hva med rompehull?

Ja, alle hundene mine hadde rumpehull, men ingen hadde sprekk! :fnise:

Angående den sniffinga: Sånn var det med mennesker også før i tiden. Ikke slik at vi gikk rundt og luktet på hverandres rumper, altså, men kroppslukt og feromoner var noe spennende og erotisk. I dag er det om å gjøre å lukte mest mulig syntetisk, men til gjengjeld virker det som om rævslikking har blitt mer utbredt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle hundene mine hadde rumpehull, men ingen hadde sprekk! :fnise:

Angående den sniffinga: Sånn var det med mennesker også før i tiden. Ikke slik at vi gikk rundt og luktet på hverandres rumper, altså, men kroppslukt og feromoner var noe spennende og erotisk. I dag er det om å gjøre å lukte mest mulig syntetisk, men til gjengjeld virker det som om rævslikking har blitt mer utbredt.

Indeed. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er de nest øverste tastene på mac-en min skitnest? Det er jo ikke de jeg bruker mest! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I klokka mi er et en sånn liten rute hvor det står hvilken dato det er. Men hvordan vet klokka mi at vi er i august som har 31 dager og februar som har 28 dager? Og vrir den liksom bare rett over fra 28 til 1 på null komma niks når det er februar? Hva med skuddår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I klokka mi er et en sånn liten rute hvor det står hvilken dato det er. Men hvordan vet klokka mi at vi er i august som har 31 dager og februar som har 28 dager? Og vrir den liksom bare rett over fra 28 til 1 på null komma niks når det er februar? Hva med skuddår?

Da har den isåfall perpetualkalender, sier min urmakermann. Elektronikk som styrer prosessen som må programmeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hvordan skal man egentlig oppbevare denne typen lightere?

Jeg tør ikke legge den i en skuff eller et skap i tilfelle noe skulle komme borti knappen og tenne lighteren. Jeg vil heller ikke henge den på veggen fordi jeg leier boligen, og vil helst unngå å spikre i veggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...