Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kunde ser at jeg kommer kjørende på en vogn/pall. Kunden steller så sin vogn/kurv midt i veien og går for å lete etter varer på en hylle. Er det virkelig så vanskelig å sette vogna/kurvrn mer til siden? Blir bare i veien for ansatte og andre kunder. Og dette skjer OFTE.

Jobber ikke i butikk el lignende, men jeg var på Rema i går og handlet, og midt i et "veikryss" i butikken slapp ei dame handlevogna og gikk helt til andre enden av reolen for å hente noe. Jeg dyttet handlavogna hennes til siden for å komme meg forbi med vogna mi og det var idet hun snudde seg, da så hun stygt på meg. Så koselig ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunde ser at jeg kommer kjørende på en vogn/pall. Kunden steller så sin vogn/kurv midt i veien og går for å lete etter varer på en hylle. Er det virkelig så vanskelig å sette vogna/kurvrn mer til siden? Blir bare i veien for ansatte og andre kunder. Og dette skjer OFTE.

Altfor ofte! Så da står man der da..

Har noen kunder som også pakker varene sine ved siden av bankterminalen, ettersom den er ved siden av myntmaskinen. Så køen blir dobbel så lang, kunder som også skal betale med kort må vente i 2 ekstra minutter. Unødvendig! At de ikke kan gå forann båndet å ha posen på den hyllen som det er ment!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor ofte! Så da står man der da..

Har noen kunder som også pakker varene sine ved siden av bankterminalen, ettersom den er ved siden av myntmaskinen. Så køen blir dobbel så lang, kunder som også skal betale med kort må vente i 2 ekstra minutter. Unødvendig! At de ikke kan gå forann båndet å ha posen på den hyllen som det er ment!

Det der irriterer meg også!

Og folk som pakker ned varene sine veeeldiiig saaakte, når det er lang kø. Maks irriterende er det når folk bare lar varene ligge og stiller seg opp og studerer kvitteringen. Som igjen medfører at personen i kassa ikke får slått inn noen andre varer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha huff, jeg er helt elendig til å knyte på gavebånd og har aldri lært meg den der elegante teknikken så mange butikkansatte har, så jeg strever noe veldig og må snu pakken når jeg tar på bånd. Da jeg jobbet i butikk var det en del kunder som fikk helt noia av de dårlige innpakningsevnene mine og sukket tungt mens de så på. Flere av dem tilbød seg å holde fingeren på knuten på gavebåndet for å hjelpe meg... :rolleyes: Litt irriterende men i bunn og grunn litt min feil da jeg tross alt knøt båndet på en forferdelig uelegant måte.

Men det er jo raskere og det blir finere (iallefall når jeg gjør det :fnise: ) hvis jeg snur pakken. For da slipper jeg å gjette hvordan båndet ligger på andre siden, og jeg får full kontroll over sløyfa :ler: Det er uansett mongoirriterende med kunder som blander seg inn når man pakker gavene for dem!!!!!! :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timber

Akkurat fått en real kjefterunde fra en person. Det morsomme er jo at han stod og løy til meg og påstod at person A hadde gitt han en motstridende beskjed enn meg. Lurer på hva som gjør at voksne folk står og lyver på den måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor ofte! Så da står man der da..

Har noen kunder som også pakker varene sine ved siden av bankterminalen, ettersom den er ved siden av myntmaskinen. Så køen blir dobbel så lang, kunder som også skal betale med kort må vente i 2 ekstra minutter. Unødvendig! At de ikke kan gå forann båndet å ha posen på den hyllen som det er ment!

Eller de som griper etter varene sine når jeg kjører dem ned båndet, mens de holder på å betale. Hallooo, det er en grunn til at jeg sender colaflaska, sukkerertene og druene dine nedover, det tar sykt lang tid om alle skal ha varene sine ved bankterminalen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag var det en eldre dame + mindre eldre datter som handlet i kasa mi. Og eldre dame var SÅ TREG på å pakke varene, jeg ekspederte liksom 3 kunder før "det" skjedde: en kunde med mye varer kom, og jeg måtte sende de nedover samme avlukke som eldre dame sine varer. Gjorde så godt jeg kunne å ekspedere alle raskt og ordentlig, men likevel ble noen av varene "farlig nær" hverandre.

Altså, de fleste vet vel selv hva det er de handler, og pakker ikke blinde, selv om varene ligger 10 cm unna forrige kundes varer? Uansett, eldre dame sier til mindre eldre datter, akkurat høyt nok til at jeg hører det "Det er så dumt når DE skal blande varene!".

HALLO.

Jeg ble så sint inni meg. Fristet så sykt å bare "SÅ IKKE VÆR SÅ TREG DA, DA BLIR ALLE FORNØYD!". Jeg kan jo f... ikke sette hele køen på vent?!

Lang dag...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at ikke alle har hatt muligheten til å lære seg engelsk så man forstår og blir forstått, men gud hvor irriterende det er noen ganger. De snakket på noe gebrokkent engelsk, min engelsk er ganske god, og jeg snakket enkelt og tydelig så de skulle forstå... Men skriver det meste på norsk.

Det var to kunder, turister. Aner ikke hvor de var fra, men jeg gjetter india eller noe rundt der. (de så ut som typisk indere hvertfall :P) Dama: Er det ost i paninien?

Meg: Ja, det er ost og kjøtt.

Dama: Hva slags type kjøtt?

Meg: Vi har kylling, salami og skinke.

Dama: Har dere med tomat?

Meg: Nei, bare kjøtt.

Mannen (som er med hu): Hva slags type kjøtt er det?

Meg: Kylling, salami og skinke.....

Mannen: Hva er skinke? (ham)

Meg: I'ts porkmeat...

Mannen: what?

Meg: Swine... (fyren ser like dumt på meg) Pig...?? fortsetter jeg..

Ok, så fikk de med seg det. Så spør dama hva en calzone er for noe.

Meg: Det er innbakt pizza.

Dama: Hva er det i de?

Meg: Vi har med kylling eller med skinke.

Dama tenker seg litt om. Før hun bestiller en panini med tomat.

Meg: Vi har ikke panini med tomat..... Kun kjøtt.

Dama: Hva slags kjøtt er det da?

Fy faen!!! :P

Jeg gjentar igjen hva slags kjøtt vi har, og hun bestemmer seg endelig for å ta en med kylling, og en calzone med kylling.

Så skal de ha burger.

Meg: Hvor store burgere vil dere ha? 150g, 190g, 300g?

De skjønner jo selvfølgelig ikke en dritt, så jeg peker på skiltet og forklarer for dem hva de kan velge mellom og hva som er hva....

Så bestemmer de seg endelig til slutt, og skal ha en barneburger, en 150g og en 190g.

Jeg skriver det ned på lappen, (så jeg husker alt) og når jeg er ferdig kikker mannen på lappen min og sier at det er feil, de skal ha tre stk 190g.

Jeg spør så; dere skal ha en panini med kylling, en calzone med kylling og tre stk 190g burgere?

Nei, de skulle ha en barneburger, en 150g og en 190g.....

Meg: Ja, men da er denne bestillingen riktig, sier jeg og peker på lappen min.

Endelig var alt greit!!! De sto dritlenge og skjønte sikkert ikke en dritt av noen ting, og jeg skjønte knapt de heller :P De lagde dritlang kø også! Var mer prat enn det jeg har skrevet her, for jeg husker ikke alt. Og innimellom diskuterte de ett eller annet på indisk (eller noe) seg imellom også... hadde gooood tid!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg om da jeg var på en matbutikk på bygda og en haug av kinesiske turister sto foran meg og skulle betale.

En kinesisk mann betalte i euro og fikk igjen i norske kroner. Han forsto absolutt ingenting og snakket til kassedama på kinesisk (som selvfølgelig ikke forsto det). Hun var forresten litt tafatt, det virket som hun hadde problemer med å fortelle hvorfor han fikk tilbake i norske kroner.

Heldigvis kan jeg litt kinesisk (bodd i Kina ett år), så jeg prøvde å forklare han på mandarin hva som var feil. Da så han bare på meg og svarte "Du snakker ikke mandarin, du bare mobber språket!!" Jaja, tenkte jeg og prøvde å fortelle hele følget hans på engelsk.

Ingen forsto noe, men til slutt godtok de at situasjonen ikke kunne bli løst. Burde vært pålagt å lære lett engelsk spør du meg :laugh:

Endret av Rægs
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Kjære kunde. Ja, du ja, som satte fra deg en plastpose med tomme glassflasker uten pant på gulvet foran luka for nettopp glassflasker. Takk for at du forplantet latskapen videre, slik at det ellers trivelige pantehjørnet etter kun kort tid på denne varme sommerdagen så ut som et jævla vorspiel. Takk! *åååh, der har noen satt igjen glassflaskene sine OG posene sine, da gidder ikke vi heller stappe de inn i luka for poser/glassflasker, wiiih*

Endret av bustyvel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der irriterer meg også!

Og folk som pakker ned varene sine veeeldiiig saaakte, når det er lang kø. Maks irriterende er det når folk bare lar varene ligge og stiller seg opp og studerer kvitteringen. Som igjen medfører at personen i kassa ikke får slått inn noen andre varer.

aah, de kundene altså! Har faktisk hendt at en kunde hadde handlet, tatt med kvittering, og kommet ned igjen noen timer senere for å spørre om en pris... Skjønner det er snakk om prinsipper altså, men å komme undøvendig ned for å spørre, jaja!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en ganske morsom episode forrige uke.

Jeg sto med en kunde i min egen butikk og denne kunden ble bare surere og surere pga de små guttene som løp fram og tilbake i butikkene. Så sier kunden "Vent her, jeg skal bare gi en beskjed til foreldrene til disse guttene!"

*snip*

Så kommer han inn til meg og gliser stort "Nå, hvor var vi? :) " Da lo jeg godt.

Vet du, jeg elsker sånne kunder som sier akkurat det vi tenker til andre kunder som er kjipe. <3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nettopp begynt å selge BBQ-burgere.

Kom ei eldre dame innom: "Jeg skal ha en sånn be be ku burger!" (altså hun stavet de tre bokstavene istedet for å si barbecue)

hahaha jeg måtte holde meg for å ikke le. Var bare søtt da ^^

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp begynt å selge BBQ-burgere.

Kom ei eldre dame innom: "Jeg skal ha en sånn be be ku burger!" (altså hun stavet de tre bokstavene istedet for å si barbecue)

hahaha jeg måtte holde meg for å ikke le. Var bare søtt da ^^

Minner meg om når bestemor forteller at hun har sett på "Max Gyver" (med 100% norsk uttale - gyver, ikke gaiver) Da har hun sett på MacGyver for de som ikke skjønte det ;) Skal sies at hun snart er 90 år da. Og veldig snill :) Endret av MarenogAron
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp begynt å selge BBQ-burgere.

Kom ei eldre dame innom: "Jeg skal ha en sånn be be ku burger!" (altså hun stavet de tre bokstavene istedet for å si barbecue)

hahaha jeg måtte holde meg for å ikke le. Var bare søtt da ^^

De kundene har vi også :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har nettopp begynt å selge BBQ-burgere.

Kom ei eldre dame innom: "Jeg skal ha en sånn be be ku burger!" (altså hun stavet de tre bokstavene istedet for å si barbecue)

hahaha jeg måtte holde meg for å ikke le. Var bare søtt da ^^

Det er faktisk ganske vanlig i utlandet å uttale det sånn, forutsatt at hun sier "bibikju", og ikke norsk "bebeku", da...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på cafe.

På morningen har kun to personer satt seg ned (en kvinne og hennes far), den ene drikker kaffe og den andre en brus.

Det kommer en ny kunde som kjøper to kaffe.

Han går bort til de to kundene som allerede sitter ned, hvor kvinnen utbryter: "men pappa skulle jo ha påfyll", de diskuterer seg i mellom men ettersom jeg er opptatt med en ny kunde får jeg ikke med meg hva de sier.

Kvinnen kommer tilbake til disken og sier "vi skulle ha en påfyll", hvor jeg sier:"I stedet for den kaffe koppen han kjøpte eller en ekstra?"

Hun: Ikke i stedet jeg vil ha pengene tilbake (veldig sint)

Jeg: Åja, okei :-) jeg var ikke klar over at dere var her sammen.

Hun: Ja, du har jo så jævelig mange kunder, at det er vel kjeeeeempe vanskelig å holde styr på!! (mens hun himler med øynene og puster tungt)

Jeg: (måpte i noen sekunder først) ee.. det synes jeg var litt frekt sagt av deg.

Hun: Haaha, ble du fornærmet nå (mens hun så stygt på meg)

:glare:

Hvordan skal jeg vite når det kommer en ny kunde, hvor han skal sitte? Og at han skal ha noe annet enn det han ber om??

Tror jeg ikke har opplevd noen være så uprovosert sinna før, har jobbet deltid på denne cafen i årevis, og får ofte ros på god kundebehandling.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på cafe.

På morningen har kun to personer satt seg ned (en kvinne og hennes far), den ene drikker kaffe og den andre en brus.

Det kommer en ny kunde som kjøper to kaffe.

Han går bort til de to kundene som allerede sitter ned, hvor kvinnen utbryter: "men pappa skulle jo ha påfyll", de diskuterer seg i mellom men ettersom jeg er opptatt med en ny kunde får jeg ikke med meg hva de sier.

Kvinnen kommer tilbake til disken og sier "vi skulle ha en påfyll", hvor jeg sier:"I stedet for den kaffe koppen han kjøpte eller en ekstra?"

Hun: Ikke i stedet jeg vil ha pengene tilbake (veldig sint)

Jeg: Åja, okei :-) jeg var ikke klar over at dere var her sammen.

Hun: Ja, du har jo så jævelig mange kunder, at det er vel kjeeeeempe vanskelig å holde styr på!! (mens hun himler med øynene og puster tungt)

Jeg: (måpte i noen sekunder først) ee.. det synes jeg var litt frekt sagt av deg.

Hun: Haaha, ble du fornærmet nå (mens hun så stygt på meg)

:glare:

Hvordan skal jeg vite når det kommer en ny kunde, hvor han skal sitte? Og at han skal ha noe annet enn det han ber om??

Tror jeg ikke har opplevd noen være så uprovosert sinna før, har jobbet deltid på denne cafen i årevis, og får ofte ros på god kundebehandling.

Så frekt!!! Er det mulig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frekt!!! Er det mulig?!

Ja, det er helt utrolig hvordan enkelte tillater seg å snakke til andre mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...