Gå til innhold

Baneheia-saken, usensurert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan si at du tror at han er skyldig, men du kan ikke si at han ER SKYLDIG, som blir en faktasetning.

Alt er basert på Jan helge andersen sine ord om hva som skjedde, etter at han ble bustet pga. dna bevis. Det har ikke slått deg at han gjorde dette for å slippe billigere unna? Det er mye i tvil, og var det ikke FBI, eller et eller annet som også hadde uttalt seg om saken, at det var mye som skurret?

Han fortjener en sjanse i retten, for det er faktisk ikke første gangen man er blitt uskyldig dømt her i Norge, og sikkert ikke siste gangen heller.

Han har da hatt flere sjanser i retten. Gjentatte.

Endret av Iah
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom Jan Helge Andersen har tilstått begge drapene er vel akkurat det spørsmålet en ikke sak...

men jeg er enig med alle de som mener at det er greit å la Viggo Kristiansen sitte. Han er tross alt ganske ekkel.

Forresten, Jan Helge Andersen er vel løslatt nå, er han ikke ? Kanskje like grei å låse ytterdøra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo.

Kan du lime inn link fra siden du kommer innpå? Her laster det i en evighet, men ingenting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Kan du lime inn link fra siden du kommer innpå? Her laster det i en evighet, men ingenting skjer.

Det er den samme linken, tar bare litt tid før siden dukker opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk mortem, spørs om jeg faktisk vil lese, men titter litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok rundt 10 min, men nå kom det opp.

Fy faen.................. det er som fra en horribel skrekkfilm. Stakkars, stakkars småjenter..........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har da hatt flere sjanser i retten. Gjentatte.

Men nå er det slik at mange nek av dommere og aktorer her i Norge ikke VIL innrømme feil, eller så er det dem ikke villige til å se på ting på nytt. Det her er ikke nytt, hvor mye tror du for eks fritz moen måtte gjennom?

Du skal ikke ha så stor tillit til vår juridiske system, for det stinker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, Jan Helge Andersen er vel løslatt nå, er han ikke ? Kanskje like grei å låse ytterdøra :)

Tror det.. For en del år siden gikk han visstnok tur i området hvor drapene skjedde - om han da var på perm eller løslatt vet jeg ikke, mem men... Sånn er Norge... Slik jeg har forstått det var Viggo masterminden bak handlingene, der hvor Viggo var diltet Jan Helge etter. Og det var sistnevnte som til slutt fortalte hva som skjedde, og det har vel kommet fram, i forbindelse med Viggos ankesak, at Viggo VET hva han har gjort i følge Jan Helge, selv om han spiller så uskyldig oppe i det hele.

Er fra samme by og husker denne saken veldig godt. Gikk i prallellklasse med han ene på videregående. Er helt sikker på at rette personer ble dømt. Spørsmålet er jo om straffen er passende, de har tross alt tatt livene fra to unge jenter på en helt grusom måte.. To uskyldige små jenter med en hel fremtid foran seg. Tragisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det.. For en del år siden gikk han visstnok tur i området hvor drapene skjedde - om han da var på perm eller løslatt vet jeg ikke, mem men... Sånn er Norge... Slik jeg har forstått det var Viggo masterminden bak handlingene, der hvor Viggo var diltet Jan Helge etter. Og det var sistnevnte som til slutt fortalte hva som skjedde, og det har vel kommet fram, i forbindelse med Viggos ankesak, at Viggo VET hva han har gjort i følge Jan Helge, selv om han spiller så uskyldig oppe i det hele.

Er fra samme by og husker denne saken veldig godt. Gikk i prallellklasse med han ene på videregående. Er helt sikker på at rette personer ble dømt. Spørsmålet er jo om straffen er passende, de har tross alt tatt livene fra to unge jenter på en helt grusom måte.. To uskyldige små jenter med en hel fremtid foran seg. Tragisk.

Riktig, Viggo vet hva han har gjort, men om det er å begå et drap er en annen sak. At folk kan være så blinde at dem tror på en ustabil person som Jan Helge Andersen, som ikke hadde noe valg enn å tilstå ETTER AT DET BLE FUNNET DNA BEVIS! Og det lønner seg ALLTID å angi en elle flere, for mildere straff. Det å tilstå drapet hjelper noe, men man viser mer "godvilje" ved å gi aktoratet mer ammo.

Det er faktisk ikke 100% sikkert at han er skyldig.Jeg sier ikke at han er uskyldig, men ikke at han er skyldig heller, for det er mye ved saken som ikke stemmer, og Jan Helge Andersen er ikke så troverdig spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det.. For en del år siden gikk han visstnok tur i området hvor drapene skjedde - om han da var på perm eller løslatt vet jeg ikke, mem men... Sånn er Norge... Slik jeg har forstått det var Viggo masterminden bak handlingene, der hvor Viggo var diltet Jan Helge etter. Og det var sistnevnte som til slutt fortalte hva som skjedde, og det har vel kommet fram, i forbindelse med Viggos ankesak, at Viggo VET hva han har gjort i følge Jan Helge, selv om han spiller så uskyldig oppe i det hele.

Er fra samme by og husker denne saken veldig godt. Gikk i prallellklasse med han ene på videregående. Er helt sikker på at rette personer ble dømt. Spørsmålet er jo om straffen er passende, de har tross alt tatt livene fra to unge jenter på en helt grusom måte.. To uskyldige små jenter med en hel fremtid foran seg. Tragisk.

Riktig, Viggo vet hva han har gjort, men om det er å begå et drap er en annen sak. At folk kan være så blinde at dem tror på en ustabil person som Jan Helge Andersen, som ikke hadde noe valg enn å tilstå ETTER AT DET BLE FUNNET DNA BEVIS! Og det lønner seg ALLTID å angi en elle flere, for mildere straff. Det å tilstå drapet hjelper noe, men man viser mer "godvilje" ved å gi aktoratet mer ammo.

Det er faktisk ikke 100% sikkert at han er skyldig.Jeg sier ikke at han er uskyldig, men ikke at han er skyldig heller, for det er mye ved saken som ikke stemmer, og Jan Helge Andersen er ikke så troverdig spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge den domsavsigelsen har jo Viggo utført (og innrømmet) andre overgrep tidligere, og da er det like greit at han sitter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forøvrig ikke klar over at Jan Helge allerede var ute. Var ikke det lovlig tidlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var forøvrig ikke klar over at Jan Helge allerede var ute. Var ikke det lovlig tidlig da?

Jeg TROR det var meningen at han skulle slippes i 2013 eller noe slikt. Det er jo normen at de slippes på prøve før hele straffen er sonet. Jeg for min del mener at han burde sittet på forvaring, han også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR det var meningen at han skulle slippes i 2013 eller noe slikt. Det er jo normen at de slippes på prøve før hele straffen er sonet. Jeg for min del mener at han burde sittet på forvaring, han også.

Du har helt rett, jeg googlet litt og fant ut at han slettes ikke er prøveløslatt, men har permisjon hver femte helg. Han kan tidligst prøveløslates i 2013.

Helt enig i at også han burde sittet på forvaring - greit at han hjalp etterforskningen ved å fortelle alt han gjorde, men jeg kan ikke se at han skal være en mindre trussel enn Kristiansen ute i det virkelige liv etter endt dom allikevel. Han slipper ikke i nærheten av ungene mine ihvertfall.

Endret av Vibi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naive delfin, han reddet seg selv å trekke inn kameraten sin. Han er kanskje ikke den smarteste personen, men han vet at ved å trekke inn andre så slipper han billigere unna selv, noe han gjorde.

Hvem andre enn Viggo kunne han trekke inn? Viggo var hans eneste venn, derfor ble det viggo. At folk ikke klarer å se at denne saken stinker lang vei er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...