Gå til innhold

Svare på kontakt fra mannens elskerinne?


Gjest Gjest_Usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
"Koner": Jeg synes det er direkte arrogant av dere å innta den posisjonen at dere er hans store kjærlighet mens dette andre mennesket bare er et symptom på et eller annet.

Det handler ikke om mannens behov for spenning eller whatever. At så egoistiske og innerst inne utspekulerte menn satser på det forholdet med dama som er lettest å beholde og som ikke bare kjøper hans forklaringer, men også hjelper han med å finne nye, er jo ikke så rart.

APplaus til dette innlegget. Gid koner kunne ta det til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annemor30
Jeg har vært der du er, og kan forstå hva du sier. Jeg lurte også veldig på om jeg burde ta kontakt eller ikke. Først så torde jeg ikke. Men jeg tenkte så mye på dette over tid at det ble slitsomt for meg.

Også min mann hadde innrømmet utroskapen, og han lovet at det var over. Jeg fikk vite det gjennom bekjente at han hadde vært sammen med en kollega.

Selv om han sa det var over, kunne jeg ikke helt vite. Så jeg sendte en sms til hun det gjaldt, sa kort hvem jeg var (det visste hun jo selvsagt), og lurte på om det var greit at jeg ringte henne opp. Hun svarte tilbake flere timer senere, og sa ja til det.

Jeg ringte henne opp (føltes rart men også riktig), og sa som sant var at mannen hadde fortalt om forholdet deres, og at det nå var over. "Er det over", spurte jeg henne. Hun bekreftet også at det var over, og vi snakket ikke så mye mer..men hun var åpen for å svare og vi avsluttet greit og kort, om enn noe ampert fra min side. Klart ikke å være hyggelig mot en som hadde tatt mannen min.

Jeg stoler ikke helt på de ennå, da de fortsatt er kolleger. Og mannen og jeg har det vel ikke helt ideelt. Så det er vanskelig.

Er vel mannen som har gjort noe han ikke burde? han som er i et forhold... riktig nok kunne nok damen valgt å ikke gitt etter for sine følelser men slik jeg forstår så har elskerinnen vært singel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine, 47
Er vel mannen som har gjort noe han ikke burde? han som er i et forhold... riktig nok kunne nok damen valgt å ikke gitt etter for sine følelser men slik jeg forstår så har elskerinnen vært singel..

Jo, sant nok, hun er singel. Men føler hun har skylda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest til trine 47
Selv om han sa det var over, kunne jeg ikke helt vite.

Jeg ringte henne opp (føltes rart men også riktig), og sa som sant var at mannen hadde fortalt om forholdet deres, og at det nå var over. "Er det over", spurte jeg henne. Hun bekreftet også at det var over,

Jeg stoler ikke helt på de ennå, da de fortsatt er kolleger. Og mannen og jeg har det vel ikke helt ideelt. Så det er vanskelig.

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Hadde jeg lukket øynene, så hadde jeg blitt bedratt ennå. Jeg gikk i dybden (det tok tid å få frem hele sannheten - 6 mndr....!) og fann ut at det ikke var avsluttet fra min partners side. Jeg vil våge å påstå at du MÅ bli mer modig og tørre å gå i dybden før du får et skikkelig svar på om det er over eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine, 47
Jeg har vært i samme situasjon som deg. Hadde jeg lukket øynene, så hadde jeg blitt bedratt ennå. Jeg gikk i dybden (det tok tid å få frem hele sannheten - 6 mndr....!) og fann ut at det ikke var avsluttet fra min partners side. Jeg vil våge å påstå at du MÅ bli mer modig og tørre å gå i dybden før du får et skikkelig svar på om det er over eller ei.

Takk for det!

Men vil jo egentlig ikke skilles...visst er mannen kjedelig, men vi bør være et par livet ut. Vi har jo barna som har flyttet ut. Hva skal jeg gjøre alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
"Koner": Jeg synes det er direkte arrogant av dere å innta den posisjonen at dere er hans store kjærlighet mens dette andre mennesket bare er et symptom på et eller annet.

Det handler ikke om mannens behov for spenning eller whatever. At så egoistiske og innerst inne utspekulerte menn satser på det forholdet med dama som er lettest å beholde og som ikke bare kjøper hans forklaringer, men også hjelper han med å finne nye, er jo ikke så rart.

Har opplevd dette og i vårt tilfelle var jeg "kona", selv om vi var langt fra gift og egentlig ikke hadde vært sammen så veldig lenge. Ingen barn, ingen felles forpliktelser som hus osv.

Jeg var den som var vanskeligst å beholde. Jeg ville ikke mer, og lot han gå. Han tryglet og ba, og til slutt gikk jeg med på å prøve på en hel mengde (mer eller mindre urimelige) betingelser fra min side. Hun andre derimot, ville gjerne beholde han, og stilte ingen betingelse i det hele tatt. Hun var ikke engang sur på han, for hun visste jo om meg. Dette sa hun rett ut til meg, at hun gjerne ville ha han for enhver pris. Han valgte likevel meg som tydelig ville bli et meget vanskelig forhold i begynnelsen. (Noe som egentlig gjorde at jeg fikk veldig tro på forholdet vårt videre, og hans følelser for meg.)

Så i denne situasjonen var jeg hans kjærlighet, mens hun andre faktisk var et symptom på noe.

Men dette varierer vel i hert enkelt tilfelle vil jeg tro. Som du sier så kan det faktisk hende at det ikke er kona som er den store kjærligheten. Men du får ikke med i innlegget ditt at i noen tilfeller så kan det faktisk hende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Utro menn forteller konene at de ikke har noe på gang og så sier de til elskerinnen på jobb at han vil gå i fra konen, men han vil aldri gjøre det. Menn blir til siste slutt. Så slapp av, koner. Menna blir. Uansett hvor dårlige dere har det! Er det ikke fantastisk?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utro menn forteller konene at de ikke har noe på gang og så sier de til elskerinnen på jobb at han vil gå i fra konen, men han vil aldri gjøre det. Menn blir til siste slutt. Så slapp av, koner. Menna blir. Uansett hvor dårlige dere har det! Er det ikke fantastisk?

:)

Tydelig det er endel forsmådde elskerinner her på forumet om dagen. Hvorfor ikke få seg en singel mann man kan ha for seg selv i stedet for å være bitre over at den gifte mannen ikke valgte dere?

Get real, de mennene som ønsker det, forlater faktisk konene sine for den andre kvinnen. Gjør de ikke det, er det fordi elskerinnen ikke er bra nok. Sorry!

Til trådstarter: Har vært i situasjonen, og valgte å spørre ut elskerinnen om endel forhold jeg var i tvil om mannen hadde vært ærlig om. Elskerinnen var først litt uvillig, men etterhvert virket det som hun ønsket å bruke dette som sin botsøvelse, for det viste seg at hun hadde veldig dårlig samvittighet for å holde på med en hun hele tiden visste hadde både kone og barn. Hun har fisket flere ganger etter en slags tilgivelse fra meg. Det kommer hun ikke til å få. Det gjør heller ikke mannen, som snart er en eks-mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queen B

Ville aldri falt meg i å ringe kona til min elsker! Da lurer jeg virkelig på hva den reelle motivasjonen for de (sannsynligvis forsmådde) elskerinnene egentlig er..

Mest hevn, tenker jeg.

Selv om vi har avsluttet forholdet i all venskapelighet, har jeg aldri hatt noe interesse å ringe henne. Det kan han være bombetrygg på at jeg aldri gjør heller. Hva faen skulle det eventuelt være godt for??!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queen C

Enig med Queen B over.

Hva godt kommer det ut av å kontakte kona! Kontakter kona til min elsker meg kommer jeg også til å blånekte hvis mannen ikke har sagt det er greit at jeg kan si noe. Min lojalitet går til den jeg har hatt ett forhold til, om jeg blir dumpet eller ei.

Det blir eventuelt hans valg om han bringer det inn i forholdet til kona og ikke mitt.

Og nei, jeg har ikke en slik "oss kvinner imellom" solidaritet. Da hadde jeg i utgangspunktet holdt meg unna elskeren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest til trådstarter

Du vil neppe få sannheten fra elskerinnen på enkelte spørsmål.

- De fleste som er utro, snakker stygt om partneren sin (for å rettferdiggjøre utroskapen "partneren min kritiserer meg, partneren min vil ikke ha sex, partneren min maser om sex og jeg er så drittlei det, partneren min er usikker på om h*n vil fortsette forholdet, partneren min er sjalu, partneren min ditt og datt).

- Hvis du var elskerinnen og den bedratte spurte deg om mannen/kona hadde sagt noe negativt om den bedratte, hadde du sagt ja da? mest sannsynlig ikke....

Alt omkring utroskap er råttent. Jeg ville bare møtt kvinnen hvis jeg VISSTE at jeg hadde fått noe ut av det. Bildet av elsker/elskerinne kan forfølge deg lenge........................................ :-/////////

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest til trine 47
Takk for det!

Men vil jo egentlig ikke skilles...visst er mannen kjedelig, men vi bør være et par livet ut. Vi har jo barna som har flyttet ut. Hva skal jeg gjøre alene.

Hva du skal gjøre alene? Alene skal du se din egen verdi og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har opplevd dette og i vårt tilfelle var jeg "kona", selv om vi var langt fra gift og egentlig ikke hadde vært sammen så veldig lenge. Ingen barn, ingen felles forpliktelser som hus osv.

Jeg var den som var vanskeligst å beholde. Jeg ville ikke mer, og lot han gå. Han tryglet og ba, og til slutt gikk jeg med på å prøve på en hel mengde (mer eller mindre urimelige) betingelser fra min side. Hun andre derimot, ville gjerne beholde han, og stilte ingen betingelse i det hele tatt. Hun var ikke engang sur på han, for hun visste jo om meg. Dette sa hun rett ut til meg, at hun gjerne ville ha han for enhver pris. Han valgte likevel meg som tydelig ville bli et meget vanskelig forhold i begynnelsen. (Noe som egentlig gjorde at jeg fikk veldig tro på forholdet vårt videre, og hans følelser for meg.)

Så i denne situasjonen var jeg hans kjærlighet, mens hun andre faktisk var et symptom på noe.

Men dette varierer vel i hert enkelt tilfelle vil jeg tro. Som du sier så kan det faktisk hende at det ikke er kona som er den store kjærligheten. Men du får ikke med i innlegget ditt at i noen tilfeller så kan det faktisk hende!!

hvilke betingelser hadde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Get real, de mennene som ønsker det, forlater faktisk konene sine for den andre kvinnen. Gjør de ikke det, er det fordi elskerinnen ikke er bra nok. Sorry!

Så er ingen av dem bra nok for den gifte utro mannen da?

Konen kan jo ikke være bra nok, når mannen søker seg ut til en elskerinne.

Og elskerinnen som vil noe mer kan jo ikke være bra nok hun heller, i og med at mannen ikke forlater konen.

Mannen blir vinneren, kvinnene taperne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allison
Og nei, jeg har ikke en slik "oss kvinner imellom" solidaritet. Da hadde jeg i utgangspunktet holdt meg unna elskeren min.

Jeg ville ikke ha stolt på dette argumentet...for hvis du sier nei, vil den utro mannen bare finne en ny elskerinne, som vil si ja. Så det er alltid en som sier ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Karin_*

Har god erfaring med å ringe opp elskerinnen! Kan være godt å få det unnagjort og avsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det!

Men vil jo egentlig ikke skilles...visst er mannen kjedelig, men vi bør være et par livet ut. Vi har jo barna som har flyttet ut. Hva skal jeg gjøre alene.

Hva du skal gjøre alene? Alene skal du se din egen verdi og styrke.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann_32

Min kones elsker har ønsket kontakt for å 'gjøre opp'. Hva hans motiver er må fuglene vite, men jeg kommer til å gjøre det. Begge er gift og har barn og han er sikkert redd om jeg vil si noe til hans kone.

For min del er det jo ikke først og fremst han jeg er sint på og skuffet over, men min kone. Håpet mitt er er at vi begge(alle) skal få noe ut av dette. Ved å godta ønsket hans om å snakke ut føler jeg at jeg er storsinnet og akkurat nå er det viktig for meg.

Så får vi se om det fungerer like godt i praksis som jeg håper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Min kones elsker har ønsket kontakt for å 'gjøre opp'. Hva hans motiver er må fuglene vite, men jeg kommer til å gjøre det. Begge er gift og har barn og han er sikkert redd om jeg vil si noe til hans kone.

For min del er det jo ikke først og fremst han jeg er sint på og skuffet over, men min kone. Håpet mitt er er at vi begge(alle) skal få noe ut av dette. Ved å godta ønsket hans om å snakke ut føler jeg at jeg er storsinnet og akkurat nå er det viktig for meg.

Så får vi se om det fungerer like godt i praksis som jeg håper...

jeg var storsinnet da jeg møtte min eks elsker (etter mitt ønske) og storsinnet er noe jeg har angret mest på (men så ville ikke elskeren be om tilgivelse eller noe som helst heller, tvertimot fikk jeg høre hvor deilig de hadde hatt det sammen osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så er ingen av dem bra nok for den gifte utro mannen da?

Konen kan jo ikke være bra nok, når mannen søker seg ut til en elskerinne.

Og elskerinnen som vil noe mer kan jo ikke være bra nok hun heller, i og med at mannen ikke forlater konen.

Mannen blir vinneren, kvinnene taperne.

Jeg tror, og understreker tror, at den utro oppdager at det er veldig lett å være spennende og fantastisk noen timer i uken.

Men etter hvert som elskeren/elskerinnen begynner å vise sitt sanne ansikt, rutiner og selvfølgeligheter begynner å komme inn i det forholdet også, ser den utro at elskeren/elskerinnen ikke er mer fantastisk og spennende enn det han/hun allerede har hjemme...

Dermed går han/hun videre for å finne den spenningen og bekreftelsen han ønsker utenfor ekteskapet.

Så du kan jo si det slik at ingen vil være god nok i lengden for den som søker spenning og bekreftelse utenfor ekteskapet.

Spenningen avtar, rutiner sniker seg inn, forelskelsen går over, og hvis det ikke ligger mer bak enn spenningssøken og en forelskelse bak forholdet, vil det gå i oppløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...