Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Tabatha!

Egentlig bare annet ord for korte intervalløkter. Løpe som om man har fanden i hælene i 20 sekunder, hvile i 10 sekunder. Gjenta til man har hatt fanden i hælene 10 ganger :ler: . Med 4 min moderat jogging før og etter.

Men tabathabegrepet brukes også om andre høyintensitetsintervaller (jumping jacks, burpees osv. ) Tungt som fy, men skal være svært effektivt påstås det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rydding av skuffer og skap ja... Det har jeg ihvertfall gjort grundig i det siste. Mye har gått til loppemarked og mye har gått i søpla. Veldig greit å flytte. Da får man ihvertfall ryddet skikkelig. :jepp:

Håper du får en finfin helg, Cata. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmpf... Har for en gangs skyld vært på seriøs shopping. Dvs. det falt helt i fisk. Sykkelhanskene mine begynner å bli heller kalde når jeg sykler til jobb, hvilket ikke er så rart siden det er slike hansker uten fingre. Ergo stakk jeg innom sporten og skulle kjøpe nye. Joda, de hadde noen helt greie hansker med skikkelige fingre....som ble alt for lange??? Til dame å være så har jeg ganske store hender så det forbauset meg faktisk, men medium ble i lengste laget. Nesten en cm løs fingertupp på hansken forekommer meg å være litt upraktisk når jeg skal bremse og gire...

Så det ser ut til at det blir retur til netthandel.... Small hadde de nemlig ikke.

Velvel, fikk stukket innom klesbutikk og kjøpt ny nattskjorte. Oppdaget her om dagen at den ene av dem jeg har har noen solide hull ved halslinningen og der går grensen for å utnytte klær til det siste selv for meg. Utvasket går (i allfall til hjemmebruk), hullete er fy!

For øvrig : god helg til deg også Sauen, og til alle andre som stikker innom. Nå skal jeg ha middag om ikke så lenge og så skal jeg slappe av lenge og vel i helga. Har vært to strie uker og det blir ikke mye mindre travelt i ukene som kommer så her må man rehabilitere seg når man får en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabataha! Så du er ikke bare begynt å trene, men er blitt en skikkelig hardcore fitnessgudinne? :5:

Låter veldig greit. Hat en forkjærlighet for korte intensive bursts, men tar den mye mer piano når pulsen skal ned igjen.

Kos deg i helga. Nyt det mens du kan. Jeg skal kave og styre på. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Det med fitnesgudinne må jeg notere så jeg husker det...

Ånei du, alt som har med sport og fitness å gjøre er meget moderat her i heimen, men fikk anbefalt tabatha på treningssenteret og da følger jeg pliktskyldig opp. Er det effektivt og går fort over så er jeg med!

Det er ikke såååå gøy å trene akkurat.

Men jeg har lagt det inn på listen over "må gjøre" ting, for selv om jeg ikke liker selve treningen så er jeg fan av å føle meg i normalt fysisk form som jeg gjør nå, sammenliknet med den sofapoteten (overkokt sådan) som befant seg her for 2 år siden.

Jeg kan sagtens ofre et par timer i uken for den gode saks skyld.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens utfordring: Finne seg en ca. 10 km lang løype og jogge-gå distansen. Tror kanskje den runden jeg har tenkt på nå blir litt kortere, men tar med Endomondo så jeg finner ut hvor langt det egentlig er, så får jeg justere ved senere anledninger. Kommer ikke til å legge opp til å jogge hele nå, men veksling mellom gå og jogge skal jeg fint klare.

Har så sabla lyst til å fullføre et 10 km løp til neste år, og siden jeg ikke er av det lettrente slaget så må jeg begynne i god tid... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urk... For første gang har jeg lyst til å bruke spysmileyen. Jeg har hatt fårikål til middag, og bare...blæ... Jeg tror ikke det teknisk sett var noe galt med kjøttet men det både luktet og smakte skikkelig strams sau.

"Herra'n va' gammalgammalsau, ja"

Håper jeg. La meg si det slik: det blir ikke restemat i morgen.

Derimot ble det mest kål og potet på meg nå. Tok ikke sjansen på for mye av den sauen der. Nesten så jeg kunne blitt vegetarianer :fnise: .

Men forhåpentlig går det fredelig gjennom systemet, så får jeg prøve igjen om et par uker. Fårikål er nemlig en av favorittene her i gården, så det er ikke slik at jeg ikke kan lage det heller.

..............

Har for øvrig tatt en stoooor beslutning i dag :ler: . Jeg går, eller snarere løper, for et milløp til neste år. Prøvde meg så smått i dag og klokket inn 8 km på en time, men da gikk jeg en del av veien altså. Med vilje. Jeg ville kjenne hvordan beina og pusten reagerer på lange strekninger. Så langt har jeg jo ikke vært over 5 km.

Det gikk veldig greit faktisk. Var langt over halvveis før jeg kjente at både beina og pusten fikk det litt tungt, men på ingen måte krise da heller. Kunne fint fullført en mil egentlig, men runden jeg hadde lagt opp til viste seg å være litt i korteste laget så da ble det som det ble. Med noe mer løpstrening og hvis beina holder så vil jeg tro jeg kan klare det på 1:15 eller kanskje enda litt kjappere. Mer enn godt nok for meg, utfordringen er å fullføre og helst ikke bli sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Kami....hvis jobben tillater det så skal jeg gjøre et nytt forsøk på spinning i morgen. Må være blitt gal!!!

Jeg tror korrekt betegnelse skal være: spinnvill. :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, kult. Hvilket løp har du tenkt å være med på?

Det var knallgøy å være med på 10 kilometersløp, selv om jeg ikke var helt godt nok trent til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, kult. Hvilket løp har du tenkt å være med på?

Det var knallgøy å være med på 10 kilometersløp, selv om jeg ikke var helt godt nok trent til det :P

Jeg tar sikte på et lokalt løp, og så har jeg visst nettopp lovt noen i vektklubben å stille i Oslo Maraton (10 km altså, ikke full maraton ;) ) hvis beina tillater det og det ikke jobben roter det til. :nigo:

Straffen for å være stor i kjeften kommer vel på vårparten når jeg begynner å skjønne hva det var jeg sa.

I dag har jeg for øvrig bevist at jeg er sprø. Etter gårsdagens utskeielse burde jeg jo tatt det med ro i dag, i stedet gikk jeg på en spinningtime etter jobb. Det skulle tatt seg ut for to år siden. Får ta det med ro i morgen i stedet. Skulle hatt en hjemmekveld uten program, for jeg må få bakt noe brød snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ouch, det hørtes ekstremt kjedelig ut.

Det var kanskje ikke nå jeg skulle skrive noe om at jeg har vært på jakt etter sykkelsko :ler: ? Jakter på et par som ikke er überdyre, for jeg ser for meg at hvis jeg kan bedrive spinning om vinteren så kanskje jeg tør prøve med sykkelsko på utesykkelen til våren. Har hørt at det er lett å tryne med beina låst fast, så jeg er mer enn bare litt skeptisk....

Men på spinningsykkel er det håp om overlevelse, og innejoggeskoene mine, gode som de er, egner seg dårlig for sykkel. Alt for myk såle.

Men jakten er så langt ikke kronet med hell. Finner ikke størrelse som passer. Enten er de for små, eller så er de for store. Jeg må ha en midt i mellom fot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For øvrig - jeg har jubileum i dag. Som et hint: se på datoen i dagboka.... ;) . Det føles bittelitt vemodig, men etter 10 år sammenhengende så har jeg bestemt meg for å sette strek for denne boka. Det er ingen dramatiske grunner til det, jeg synes rett og slett 10 år er en OK lengde. Lurer på om ikke dette er en av KG's eldste sammenhengende dagbøker? :klo:

Men for all del, jeg kommer til å skrible videre, jeg. Jeg åpner rett og slett en ny :ler: .

Cata's dager - vol 2.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...