Gå til innhold

Jobbintervju - hvordan gikk det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen gang vært på et jobbintervju og følt at det gikk kjempebra men ikke fått jobben/gått videre til andreintervju?

Eller omvendt: Vært i et jobbintervju du følte gikk skikkelig dårlig, men endt opp med jobben?

Spør fordi jeg var på intervju på fredag, og følte det gikk skikkelig bra! Skulle egentlig vare 30 minutt (det var så lang tid de hadde booket møterommet), men vi endte opp med å prate i over 1 time. Jeg er egentlig litt sjenert, men vi (jeg og to fra jobben som intervjuet) pratet utrolig bra sammen, og endte opp med flere interessante diskusjoner. Tiden fløy, og det føltes mer som en samtale med venner (uten at det var upassende, men praten gikk så fint). Nå er jobben og arbeidsplassen virkelig min drømmejobb og noe jeg kan mye om, så det var kanskje også derfor det var så lett å prate om.

Nå er jeg litt der at jeg kommer til å bli veldig skuffet om jeg ikke får jobben! Så vil gjerne høre litt fra andre som har vært på intervju der de hadde en skikkelig god følelse (typ.. Jeg er 99% sikker på at jobben blir min!) og hvordan det gikk etterpå ifht. å få jobben.

Anonymous poster hash: 1fdad...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i samme situasjon. Har aldri fått en jobb når jeg har følt at det har gått dårlig, eller jo men det var som ringevikar så ikke en fast stilling og problemet var ikke meg. Problemet var en veldig rar sjef som spurte rare spørsmål, og om ikke hadde fortalt meg at dette var et jobbintervju. Hun ringte meg (fått nr via et vikarskjema som jeg sendte til kommunen) og spurte om jeg kunne jobbe der neste dag og komme i dag (altså den dagen hun ringte meg) og få kontrakten. Når jeg kom så sa hun at hun måtte intervjue meg og se an om de ville bruke meg, hun hadde to andre hun skulle intervjue og. Og det var kun henne og meg til stede, så ikke sånn som intervju skal være. Dette var en kommunal stilling! Men ja jeg fikk jobben, men trivdes ikke både pga denne rare sjefen og noen rare kolleger, tror dette var en arbeidsplass for folk som er rare og ikke kan jobben sin :fnise:

En gang følte jeg at det gikk strålende, ble nr to til å få jobben og nr en takket ja. Så fikk ikke den. Ellers har jeg alltid pleid å føle at det gikk greit og fikk jobben en gang. Men jeg var på intervju i forrige uke og jeg syntes at det gikk veldig bra, vi pratet i nesten 1,5 time og stemningen var veldig bra. Mye humor men også prat om det man skulle prate om. Følte og for aller første gang at de prøvde å bli kjent med MEG, og ikke kun om jeg har peiling på jobben. De spurte hva mannen min jobber med, hva sønnen min heter og hvilken barnehage han går i, osv. Slike ting har jeg aldri blitt spurt om på et jobbintervju, det har bare vært overfladiske intervju syns jeg, og med de standardspørsmålene. Jeg ble ikke spurt om negative og positive sider. Dette er drømmejobben min og, og jeg følte og at vi pratet sammen som venner eller kolleger, uten at det ble feil. Vi pratet og en del faglig men det ble ikke tørt og kjedelig som det ofte kan bli på intervju, og heller ikke sånn at de bare fikk klisjeer ut av meg, noe jeg i blant sliter med å komme med og at de som intervjuer liksom drar frem klisjeene som om at det er det de faktisk vil høre selv om det sikkert er motsatt.

Er veldig spent! Håper vi begge fikk jobbene :)



Anonymous poster hash: 87337...d12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på masse intervjuer i det siste:

Jobb1: (treningssenter) var på 1. Gangsintervju i 1,5 t, følte det gikk kjempebra! Ble innkalt til 2. Gangsintervju (også i 1,5 t). Følte det også gikk bra. Ble så innkalt til 3. Gangsintervju i sånn 2 t. Endte med at jeg ikke fikk jobben, selvom jeh var en sterk kandidat som de sa..

Jobb2: (dagligvare) følte det gikk kjempebra. Fikk ikke jobben, men ble tilbudt en annen stilling innenfor bedriften. Takket nei.

Jobb3: (dagligvare igjen) følte det ikke gikk bra. Stilte mye spørsmål jeg ikke var forberedt på. Fikk ikke jobben.

Jobb4: (resturant) var gruppeintervju som jeg overhodet ikke var innstilt på. Gikk dårlig, fikk ikke jobben.

Jobb5: (treningssenter) også gruppeintervju jeg ikke var innstilt på. Var 90 stk der, og man skulle forklare foran alle hvorfor man skulle få jobben. Syns det var ubehagelig og vanskelig.. Syns det var merkelig måte å gjøre det på, uten å fortelle det i forveien. Fikk ikke jobben.

Jobb6: var på 3 intervjuer, og følte det gikk bra. Sjefen virket også svært positiv, og følte egentlig jeg var sikret jobb. Hun ringte aldri tilbake etter 3. Intervjuet, selvom hun sa hun skulle. Jeg ringte til slutt og spurte om hvor langt i prosessen hun hadde kommet. Hun sa "har ansatt noen andre, lykke til videre med søkingen" og slang på røret. Drittkjærring. Like greit å ikke jobbe for henne.

Jobb7: (dagligvare igjen) følte intervjuet gikk greit, og hadde en god tone med intervjuer. Fikk ikke jobben jeg hadde søkt på, men tilbudt en annen stilling i bedriften. Takket ja! Nå i ettertid er jeg glad jeg ikke fikk den jeg hadde søkt på, da det ser skikkelig dritt ut :)

Anonymous poster hash: fc081...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon. Har aldri fått en jobb når jeg har følt at det har gått dårlig, eller jo men det var som ringevikar så ikke en fast stilling og problemet var ikke meg. Problemet var en veldig rar sjef som spurte rare spørsmål, og om ikke hadde fortalt meg at dette var et jobbintervju. Hun ringte meg (fått nr via et vikarskjema som jeg sendte til kommunen) og spurte om jeg kunne jobbe der neste dag og komme i dag (altså den dagen hun ringte meg) og få kontrakten. Når jeg kom så sa hun at hun måtte intervjue meg og se an om de ville bruke meg, hun hadde to andre hun skulle intervjue og. Og det var kun henne og meg til stede, så ikke sånn som intervju skal være. Dette var en kommunal stilling! Men ja jeg fikk jobben, men trivdes ikke både pga denne rare sjefen og noen rare kolleger, tror dette var en arbeidsplass for folk som er rare og ikke kan jobben sin :fnise:

En gang følte jeg at det gikk strålende, ble nr to til å få jobben og nr en takket ja. Så fikk ikke den. Ellers har jeg alltid pleid å føle at det gikk greit og fikk jobben en gang. Men jeg var på intervju i forrige uke og jeg syntes at det gikk veldig bra, vi pratet i nesten 1,5 time og stemningen var veldig bra. Mye humor men også prat om det man skulle prate om. Følte og for aller første gang at de prøvde å bli kjent med MEG, og ikke kun om jeg har peiling på jobben. De spurte hva mannen min jobber med, hva sønnen min heter og hvilken barnehage han går i, osv. Slike ting har jeg aldri blitt spurt om på et jobbintervju, det har bare vært overfladiske intervju syns jeg, og med de standardspørsmålene. Jeg ble ikke spurt om negative og positive sider. Dette er drømmejobben min og, og jeg følte og at vi pratet sammen som venner eller kolleger, uten at det ble feil. Vi pratet og en del faglig men det ble ikke tørt og kjedelig som det ofte kan bli på intervju, og heller ikke sånn at de bare fikk klisjeer ut av meg, noe jeg i blant sliter med å komme med og at de som intervjuer liksom drar frem klisjeene som om at det er det de faktisk vil høre selv om det sikkert er motsatt.

Er veldig spent! Håper vi begge fikk jobbene :)

Anonymous poster hash: 87337...d12

Ja, sånn var mitt intervju også! Masse humor, og de stilte ingen av de klisje spørsmålene! Vi kom rett og slett veldig godt overens, og de sa at det var veldig viktig når de ansetter. De har tidligere hatt litt problem med arbeidsmiljøet fordi de ikke har forstått viktigheten av at de ansatte kommuniserer godt. Så det var veldig interessant! Nå har jeg de arbeidserfaringene og utdannelsen de er på utikk etter, så det er jo også bra!

Jeg klarer nesten ikke tenke på noe annet, har så vannvittig lyst på jobben! Hehe :)

Har vært på intervju før der jeg følte det gikk skikkelig bra men jeg ikke fikk jobben, er vel derfor jeg er så usikker nå også :P men følte ikke det gikk såå bra som det faktisk gikk på fredag, men nesten. Da var jeg også helt sikker på å få jobben, men endte opp som tredje kandidat, der nr to takket ja til jobben.

Har også hatt intervju jeg følte ikke gikk så bra, men der jeg fikk jobben. Ene var deltidsjobb mens jeg studerte. Følte jeg svarte nølende og at spm var vanskelige, så følte jeg ble satt ut hele tiden. Men fikk jobben og sjefen sa han stilte umulige spm for å sette meg ut siden de kan få en del rare henvendelser (kundeservice) og han ville se hvordan jeg reagerte og svarte.

Jeg krysser fingrene for oss begge :)

TS

Anonymous poster hash: 1fdad...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på masse intervjuer i det siste:

Jobb1: (treningssenter) var på 1. Gangsintervju i 1,5 t, følte det gikk kjempebra! Ble innkalt til 2. Gangsintervju (også i 1,5 t). Følte det også gikk bra. Ble så innkalt til 3. Gangsintervju i sånn 2 t. Endte med at jeg ikke fikk jobben, selvom jeh var en sterk kandidat som de sa..

Jobb2: (dagligvare) følte det gikk kjempebra. Fikk ikke jobben, men ble tilbudt en annen stilling innenfor bedriften. Takket nei.

Jobb3: (dagligvare igjen) følte det ikke gikk bra. Stilte mye spørsmål jeg ikke var forberedt på. Fikk ikke jobben.

Jobb4: (resturant) var gruppeintervju som jeg overhodet ikke var innstilt på. Gikk dårlig, fikk ikke jobben.

Jobb5: (treningssenter) også gruppeintervju jeg ikke var innstilt på. Var 90 stk der, og man skulle forklare foran alle hvorfor man skulle få jobben. Syns det var ubehagelig og vanskelig.. Syns det var merkelig måte å gjøre det på, uten å fortelle det i forveien. Fikk ikke jobben.

Jobb6: var på 3 intervjuer, og følte det gikk bra. Sjefen virket også svært positiv, og følte egentlig jeg var sikret jobb. Hun ringte aldri tilbake etter 3. Intervjuet, selvom hun sa hun skulle. Jeg ringte til slutt og spurte om hvor langt i prosessen hun hadde kommet. Hun sa "har ansatt noen andre, lykke til videre med søkingen" og slang på røret. Drittkjærring. Like greit å ikke jobbe for henne.

Jobb7: (dagligvare igjen) følte intervjuet gikk greit, og hadde en god tone med intervjuer. Fikk ikke jobben jeg hadde søkt på, men tilbudt en annen stilling i bedriften. Takket ja! Nå i ettertid er jeg glad jeg ikke fikk den jeg hadde søkt på, da det ser skikkelig dritt ut :)

Anonymous poster hash: fc081...b79

Wow, jeg er helt sjokkert! 90 stk på gruppeintervju?! Det hadde jeg aldri taklet! Jeg blir litt sjokkert! Har aldri vært på gruppeintervju, takk og lov :)

Har opplevd før at intervju gikk ganske bra, fått beskjed om at de ringer neste ute "senest fredag, før lunsj en gang" - for så å ikke få noe telefon! Og at man må ringe maaange ganger uken etter der igjen før de tok telefonen og liksom bli overrasket over at jeg ringer, eventuelt late som de ikke aner hvem jeg er. Skjønner ikke at folk kan være så frekke! De kaster jo faktisk bort tiden vår, mye bedre å heller si "du er nok ikke den vi trenger her hos oss, men vi ønsker deg lykke til!". Men det tørr de vel ikke :P

Tusen takk for et langt og utfyllende svar i alle fall! Med så mange ulike intervjuer! Du må jo være helproff på intervjusettingen - kan man sette det opp på CV? Det burde man :)

TS

Anonymous poster hash: 1fdad...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt veldig få jobber, og har fått napp hver gang, bortsett fra sist gang. Etter endt intervju gikk jeg ut med blandede følelser, følte ikke at jeg hadde fått sagt alt jeg ville si, og tenkte at det nok var sterkere kandidater enn meg som var inne til intervju også.

Halvannen uke senere fikk jeg telefon fra dem, om at jeg dessverre ikke ble ansatt denne gangen. Uheldigvis for meg var det en intern ansatt som sto foran meg i "køen", og hadde det ikke vært for denne, ville de ansatt meg under intervjuet om de hadde kunnet. Ble oppfordret på det sterkeste til å søke igjen dersom det åpnet seg andre stillinger på samme sted, da jeg var den sterkeste kandidaten "utenfra".

Ergo gikk det veldig bra til tross for hva jeg følte seg, selv om jeg ikke fikk jobben.



Anonymous poster hash: e94fc...027
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for et langt og utfyllende svar i alle fall! Med så mange ulike intervjuer! Du må jo være helproff på intervjusettingen - kan man sette det opp på CV? Det burde man :)

TSAnonymous poster hash: 1fdad...dac

Søkte jobb i samme treningsenterkjede som jobb1 senere, hadde lyst til å oppgi at jeg hadde vært på 3 intervjuer på det og det stedet, og eventuelt bruke sjefen der som "referanse", men droppet det..

Anonymous poster hash: fc081...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte på en jobb jeg aldri trodde jeg var aktuell for, men som jeg likevel hadde lyst på. Ble innkalt til intervju noen uker senere. Det gikk bra, hadde en god følelse under og etter intervjuet, selv om jeg startet litt klønete og snublet på "fortell litt om deg selv"-delen, av alle ting :fnise: Venter i spenning på det som skal skje videre! Er med videre som en av tre kandidater, så krysser fingrene!



Anonymous poster hash: 11936...a5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke jobben :( pokker også!

Men de var veldig hyggelige, og sa at de rett og slett fikk inn en bedre kvalifisert søker med mer erfaring enn meg. Og det er jo fair.

Blir så glad når de faktisk ringer og sier i fra at man ikke får jobben - stort pluss i boka!

TS

Anonymous poster hash: 1fdad...dac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gruppeintervju for første gang i morgen. Gruer meg litt - spesielt siden jeg har veldig liten erfaring med jobbintervjuer generelt. Alltid bare fått jobbene jeg har hatt uten ordentlig intervju (da jeg har vært eneste kandidat begge gangene uten utlyst stilling)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har søkt mye og merker at det er mange søkere. Har ikke hatt problemer med å få jobb før men nå er det utfordrende. Men plutselig så ringte en dame fra en nettside jeg hadde registrert meg på og mente hun hadde den perfekte jobben for meg som da er vikariat :) var på intervju hos henne og det var rett og slett koselig, og skal på møte med firmaet i morgen, går det bra så har jeg jobb fra neste uke :)

Anonymous poster hash: 17123...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min jobb driver jeg en del med rekruttering, og hos oss er det alltid sånn at vi intervjuer langt flere enn vi skal ansette. Mange er flinke, gjør det bra på intervjuer og får gode referanser; ofte har vi et luksusproblem når vi skal velge ut den ene som skal få stillingen, og det er mange forhold som må veies opp mot hverandre. Mange sitter igjen med spørsmål som "hva gjorde jeg feil på intervjuet" eller lignende, men det er mange som ikke gjør noe spesielt feil, man var bare ikke den beste kandidaten, eller akkurat den vi så etter. Får man ikke jobben så får man heller tenke at man faktisk var blant de som ble plukket ut til intervju, man var en av de interessante kandidatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...