Gå til innhold

Cabin Crew


Bee21

Anbefalte innlegg

Wonders, gjelder dette SAS eller et annet flyselskap?

Krysopras, er kjempe ivrig på å en slik jobb! Godt det er fler enn meg som sitter å krysser alt man har :) Når sendte du inn søknaden?

Sas og Norwegian

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har kommet videre til 2.gangs intervju :D Jeg aner ikke om det er flere 1.gangs intervju igjen. Men vi får jo håpe det? :D

Er litt spent på hva slags spørsmål man får på et 2.gangs intervju.

Sikkert de vanlige intervjuspørsmålene: Hvorfor bør vi ansette akkurat deg? Dine sterke og svake sider? Kanskje blir du bedt om å lese en tekst på engelsk, hvis ikke språkkunnskapene blei testa i førstegangsintervjuet.

Blei intervjuet avholdt i Oslo, forresten?

Så kjekt å høre at du var kommet videre, du får ha masse lykke til i neste runde og! Fortell gjerne hvordan det gikk. Tvi tvi! 8-)

Endret av Krysopras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert de vanlige intervjuspørsmålene: Hvorfor bør vi ansette akkurat deg? Dine sterke og svake sider? Kanskje blir du bedt om å lese en tekst på engelsk, hvis ikke språkkunnskapene blei testa i førstegangsintervjuet.

Blei intervjuet avholdt i Oslo, forresten?

Så kjekt å høre at du var kommet videre, du får ha masse lykke til i neste runde og! Fortell gjerne hvordan det gikk. Tvi tvi! 8-)

Alt det skjedde 1. gangs intervjuet :) Ja, intervjuet var ved Gardermoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Håper det gikk bra med deg, Bee21. Hvordan var intervjuene? Var det forresten heltid eller deltid du søkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra med deg, Bee21. Hvordan var intervjuene? Var det forresten heltid eller deltid du søkte på?

Jeg har hatt 2 gangs intervju nå. Så vet ikke helt hvordan det gikk. Sitter ikke med noen som helst følelse - som forrige intervju. Jeg har søkt på begge deler, men virker som det er mest deltid som blir tilbydd, men det er helt ok for meg :) Intervjuene er ikke helt ferdig enda, om jeg skulle gå videre så blir det et 3. intervju og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg, det var en omstendig prosess de har! 8-)

Endret av Krysopras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fy søren, det er sikkert og visst. Så vi får bare krysse fingrene. Man får svar denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på intervju hos Widerøe. De kjørte tre tester over nettet som man måtte bestå i tur og orden for å kunne bli innkalt på intervju. Ca 1 av 4 som kom til intervju gikk videre til kurs. Det var bare ett intervju. Først i en gruppe på 8, så en og en. Intervjuet bestod også av et par tester. Blant annet ble vi testet i språk. Folkene der var veldig hyggelige. Widerøe stiller de strengeste kravene til cabin crew av alle flyselskapene. De vil bare ha de aller beste. De er ofte alene på jobb sidene flyene er så små, og da nytter det ikke å være usikker. Widerøe har fokus på sikkerhet, sikkerhet og sikkerhet (og service), og ikke på salg av taxfreevarer. Hvis man vil ha jobb der lønner det seg å ha jobbet som cabin crew i et annet flyselskap tidligere.

Lønna som cabin crew er ganske dårlig. Jobber man i SAS eller Widerøe og er glad i å reise kan man spare mye på å bruke billettene de ansatte får der. Norwegian, TUIfly, Thomas Cook osv har også ansattegoder, men ikke på langt nær så gode ordninger som SAS/Widerøe.

Anonym poster: 48005bf60ec3520dee0b2abbb5143246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har hatt 2 gangs intervju nå. Så vet ikke helt hvordan det gikk. Sitter ikke med noen som helst følelse - som forrige intervju. Jeg har søkt på begge deler, men virker som det er mest deltid som blir tilbydd, men det er helt ok for meg :) Intervjuene er ikke helt ferdig enda, om jeg skulle gå videre så blir det et 3. intervju og.

Hei! Oppdaget denne tråden først nå i dag! Hva gikk 2.gangs møtet ut på? Var det bare ett individuelt intervju? Og har du fått svar til 3. runde nå eller?

Mange spørsmål her nå, men ble så nysgjerrig ;-)

Anonym poster: c16013df27df3816e0a7b6d1b15f5ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var et litt lengre intervju, fordelt på et intervju hver hos disse to damene, men var mye repetisjon av 1.runde. Ikke noe å være redd for. Skal du på 2. gangs intervju nå snart?

Ja, jeg har fått kursplass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var et litt lengre intervju, fordelt på et intervju hver hos disse to damene, men var mye repetisjon av 1.runde. Ikke noe å være redd for. Skal du på 2. gangs intervju nå snart?

Ja, jeg har fått kursplass! :)

Jepp, er innkalt til 2.gangsintervju nå til uken.

Men må du ikke innom steg 3 og 4? har du fått vite at du har kursplass allerede nå?

Og har du tatt Berlitz-test og legesjekk? :)

Anonym poster: c16013df27df3816e0a7b6d1b15f5ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bare opp til steg 3. Berlitz test må du ha tatt innen steg 2, så den er tatt.

Ja man får vite det etter steg 3 eventuelt om man får kursplass. Det har allerede startet et kurs nå 2. april. Legesjekk tas etter steg 3, så det har jeg fortsatt til gode å ta.

Det går sikkert bra til uken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare opp til steg 3. Berlitz test må du ha tatt innen steg 2, så den er tatt.

Ja man får vite det etter steg 3 eventuelt om man får kursplass. Det har allerede startet et kurs nå 2. april. Legesjekk tas etter steg 3, så det har jeg fortsatt til gode å ta.

Det går sikkert bra til uken! :)

Allright! Men er det mulig å ta Berlitz-testen på nett? Eller over telefon? Litt tungvint hvis man må troppe opp i Oslo hvis man egentlig ikke bor der ;)

Anonym poster: c16013df27df3816e0a7b6d1b15f5ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, desverre. Du må møte fysisk opp med gyldig legitimasjon for å utføre Berlitz testen, så ingen kan utgi seg for å være deg og dermed "hjelpe" deg. Men det finnes og et Berlitz kontor i Stavanger hvis det er nærmere :) Kanskje du kan prøve å få testen samme dag som du skal på intervju?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg har kommet videre til 2.gangs intervju :D Jeg aner ikke om det er flere 1.gangs intervju igjen. Men vi får jo håpe det? :D

Er litt spent på hva slags spørsmål man får på et 2.gangs intervju.

Gratulerer! :D Nå sitter jeg selv og venter på svar om jeg har kommet videre til 2. gangs-intervju! Var på første intervju for 2 dager siden. Hvor lang tid tok det før du fikk svar? Og hva gikk intervju nr. 2 ut på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei!

Henter opp denne tråden, da jeg har gått videre i rekruteringsprosessen til SAS.

Jeg må i kveld ta engelsk språktest online, så sende resultatet mitt til SAS før jeg får vite om jeg kan bli med på intervju.

Er det noen som vet hva jeg kan forvente meg videre? Ser det er flere runder intervjuer osv, kursstart er første uken i januar.



Anonymous poster hash: 1dc13...123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan 2. gangsintervju fungerer til en slik type stilling?

Hvordan var 1.gangsintervjuet? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har søkt på SAS sin ledig stilling som cabin crew nå: har dere blitt innkalt til intervju? Jeg har ikke blitt innkalt enda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...