Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Håper du har hatt en fin dåpsdag blomst12! :)

Vi har det bare bra! Lillegutt har begynt å smile og respondere og vi koser oss sammen :) mor planlegger dåp i disse dager også, så tiden flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg koser meg skikkelig for tiden! Minsten er elleve uker, smiler, babler og ligger lenge på magen og følger med! Har begynt å strekke seg mot ting og digger storesøster, selv om hun fort blir litt voldsom.

Hsn begynner å få skikkelig rytme også, to-tre dupper på dagtid, sovner rundt 18-19 etter kveldsstell og flaske, og så sover han til rundt 07. Fryktelig bortskjemt med enkle unger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også bra. Hun blir 4 mnd på søndag. Skal feire med en skje grøt!

Ellers griper hun bra, begynt så smått og le. Vi koser oss glugg alle tre. Litt stabeist som vet hva hun vil. Liker ikke ligge i vogn, skal jo opp å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle :)

Lenge siden jeg har kikket inn her. Godt å høre at det går bra! Vi koser oss også masse om dagen :hjerte: Lillesøster er en kjempeblid unge, kvikk og sterk, og har blitt bestis med storesøster (og det er heldigvis gjensidig ;) ). Fortsatt stor og storspist, og vil ha mat to ganger om natta. Blir 4 mnd på mandag.

Vi hadde heller ikke spesielt suksess med vogna i starten, men så byttet jeg til sportsvogn (som kan legges flatt etter hun har sovnet) og vips var vogna kjempepopulær :) Hun er også en nysgjerrigper som helst vil opp og se.

Nå gleder vi oss til vår første reise med alle 4, og turen går til London på fredag. Kjempespent! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heisann! Vi var på helsestasjonen i går og veide lillegutt og han har flatet litt ut på vektskalaen i tillegg til at han vil ha melk oftere enn tidligere. Lurer litt på å spe på med grøt, selv om helsesøster sa at hun ville jeg skulle fullamme og at vekten var ingenting å bry seg med. Når begynte dere å gi annet enn melk? Og hva begynte dere å gi? Han er 4 mnd.

Endret av purreløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte med smaksprøve fra fire mnd! Nå er hun rett over 5 mnd og gir grøt fast på kvelden og nettopp begynt med et lite måltid på dagen også. Ammer først men føler jeg har lite melk. Derfor jeg gir ekstra mat. Følg din egen magefølelse. Er jo ikke farlig og begynne med litt grøt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med smaksprøve fra fire mnd! Nå er hun rett over 5 mnd og gir grøt fast på kvelden og nettopp begynt med et lite måltid på dagen også. Ammer først men føler jeg har lite melk. Derfor jeg gir ekstra mat. Følg din egen magefølelse. Er jo ikke farlig og begynne med litt grøt :)

Takk for svar! Diskuterte det med hs og hun la veldig vekt på å fullamme iallfall en måned til og da blir en så usikker.. men ikke mer usikker enn at jeg begynte med grøt for to dager siden 😄 så da var vi i gang med det også. Utrolig så fort disse små vokser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Diskuterte det med hs og hun la veldig vekt på å fullamme iallfall en måned til og da blir en så usikker.. men ikke mer usikker enn at jeg begynte med grøt for to dager siden så da var vi i gang med det også. Utrolig så fort disse små vokser!

Helsesøstrene gir så ulike svar. Her var hun så fornøyd med at jeg hadde begynt og gi mat. Likte han grøt?

Store ja! Her er M 6 mnd rett over jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøstrene gir så ulike svar. Her var hun så fornøyd med at jeg hadde begynt og gi mat. Likte han grøt?

Store ja! Her er M 6 mnd rett over jul.

Etter 4 dager med grøt går ca 50 % inn og 50 % ut igjen. Men det er skikkelig stas! Kanskje mest for mor 😁

6 mnd! Husker jeg tenkte at det kom til å gå sakte i permisjonstiden den første uken alene med J, men etter det har tiden flydd. Merkelig å tenke på at jeg har vært hjemme i 5 mnd allerede. Og at det snart er jul! Noen andre som romantiserer bilde av julaften nå når de har fått små? Jeg innbiller meg at det ikke blir gråting eller nattevåk akkurat den dagen. DER tar jeg nok grundig feil 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det en av dere som har lagt meg til på instagram? Må bare spørre :ler:

Jula har gått kjempebra så langt! Minsten fikk masse fine klær, hurra for det! Så slipper han alle de rosa klærne fra storesøster :fnise:

Grøten har blitt glemt litt bort i det siste, må komme i gang med den igjen!

Hvordan går det med søvn hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn her er dritt! Litt sutring men mest kaving og korte soveøkter. Hun har vært slik siden hun var 3 mnd. Sliten og lei nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4 dager med grøt går ca 50 % inn og 50 % ut igjen. Men det er skikkelig stas! Kanskje mest for mor 😁

6 mnd! Husker jeg tenkte at det kom til å gå sakte i permisjonstiden den første uken alene med J, men etter det har tiden flydd. Merkelig å tenke på at jeg har vært hjemme i 5 mnd allerede. Og at det snart er jul! Noen andre som romantiserer bilde av julaften nå når de har fått små? Jeg innbiller meg at det ikke blir gråting eller nattevåk akkurat den dagen. DER tar jeg nok grundig feil 😂

Hehe her var hun våken hele kvelden. Prøvde og legge henne. Blid og fornøyd da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blomst12.

Gav du babyen først grøt om dagen før du endrer til kveldn? :)

Hei alle sammen.

Jeg har en rolig, glad jente på 4 måneder idag. Hun sover hele natta siden fødsel - måtte vekke henne ofte om natta for å amme men så snakket jeg med søvneksperten en gang på babykafe, og hun sa at det er bar å la henne sove hele natta om hun er fornøyd og legger godt på seg. Ja, så lot jeg henne sove hele natta.

Jeg vet jeg er heldig! :D

Hun pleide å sove ca 12-01 men legger seg tidligere for hver gang - så for tiden ca 21....Idag la hun seg 20 ca....Blir spennende å se fremover :)

Ellers har begynt å gi grøt - hun liker grøt og søtpotet. Hun kastet opp nesten gulrotmos :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt nytt år, alle flotte mammaer! Hvordan går det med dere?

Har ikke vært her på en stund, da jeg har brukt hvert minutt jeg har hatt til overs, til å hvile! ;) jenta mi var veldig urolig de første månedene, og sleit mye med luft i magen. Det ble litt bedre med minifom, og når hun var tre-fire mnd gikk alt mye bedre :D

Nå har jeg ei blid og aktiv frøken, som snart er et halvt år! Hvor blir tiden av?

Her spises det grøt til kvelds, og litt frukt og grønnsaker på dagen. Begynte med grøt ved 4mnd, og gav litt på dagen først (kjempe lurt, siden første smaksprøve endte med vond mage og høy skriking) og gikk over til kvelden når magen var vant til det.

Hun legger seg mellom 18 og 19 (gjort siden 3mnd) og sover til 7-8 :D kjempe fornøyd med det! Våkner til mat tidene enda (selv om vi har slutta med nattmat) men da holder det med å få smokken :)

Nå de siste nettene og dagene har hun sovet veldig dårlig, og griner en del, så lurer på om det kanskje er tenner på veg.. Noen andre som har fått/får tenner?

Endret av missHeidiM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Her er hun straks 6,5 mnd! Helt utrolig hvor fort det går. Går veldig greit her, foruten nattesøvnen som har vært dritt. Begynner og bli vant til det, og mannen er stor hjelp som står opp med henne før han går på jobb, OG i helgene :) legger seg ca 19, kan da sove i noen timer. Ellers spiser hun frokost middag og kvelds.:) er veldig aktiv på gulvet, ruller og kommer seg frem. Ingen kryping enda. Og ingen tenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, min er jo så utrolig mye mindre enn alle andres! :fnise:

Hun ble 4 mnd rett etter nyttår. Har vært mye bra, og endel dårlig. Ammingen har gått som en lek hele veien. Var mye trøbbel med magevondt og gråting til å begynne med. Ikke helt kolikknivå, men ikke så langt unna. Nå er fortsatt magen litt dust, men det har blitt mye bedre. Søvnen har fungert ganske greit fra dag én, vi har kunnet legge henne i egen seng og hun sovnet av seg selv. En periode sov hun 8-9 timer i strekk. Så plutselig vil hun verken sovne selv eller sove noe særlig lenge av gangen. Begynte vel da magen begynte å bli bedre. Hun har vekk en balanse hun skal opprettholde, kan ikke bli for enkel og grei :ler:

Vi har såvidt begynt med fast føde! Har prøvd potet, søtpotet og pære. Pære er definitivt favoritten. Til helga tenkte jeg vi skulle prøve oss på grøt. :)

Ellers har jeg prøvd meg på å være syk for første gang etter at vi fikk barn. Har lungebetennelse nå, og det er ikke bare-bare, altså. Selv med en mann som stiller opp som en helt. Savner litt de dagene hvor man bare kunne trekke dyna over hodet og sperre resten av verden uten i en uke, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er første tanna gjennom :-D og vi har vannkopper! Det går litt utover nattesøvnen, men da sover vi lenge på morgenen istede ;-)

Lungebetennelse høres ikke no særlig ut.. Hvertfall ikke med små barn, men det er jo da man merker hvor godt det er å være to! God bedring! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med alle? :)

Minsten blir seks måneder i morgen, og begynner å bli mobil! :bond:

Har et par ganger kommet seg litt forover med en merkelig rulleåling, og ellers går det bakover og mye frustrasjon :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fint med M. Hun var 7 mnd forrige mandag! Hun står og gynger på alle fire, kråler langs gulvet og setter seg snart opp!

Søvn er et annet kapittel. Fra 3 mnds alder har hun ikke sove så godt. Flytta henne inn på eget rom for noen uker siden, men hjalp ikke nevneverdig. Men men det går seg nok til!

Jeg er gravid igjen visst! Termin i oktober. Foreløpig ingen symptomer, men håper det kommer noen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...