Gå til innhold

Kristne organisasjoner sier tanker om sex er urene.


Tøytigern

Anbefalte innlegg

Store, norske kristne organisasjoner har begynt å gi unge mennesker veiledning i hvordan de ikke skal tenke "urene tanker" og ha sexfantasier. Dette får støtte fra et medisinsk fagråd.

Med andre ord bifalles fundamentalistisk, religiøs hjernevask, utvikling av nevroser i forbindelse med normal sexdrift og forstyrret psykologisk utvikling.

Hva tenker KG-folket om dette?

http://www.nrk.no/ytring/tanketeknikker-mot-urene-tanker-1.11822394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi

Store, norske kristne organisasjoner har begynt å gi unge mennesker veiledning i hvordan de ikke skal tenke "urene tanker" og ha sexfantasier. Dette får støtte fra et medisinsk fagråd.

Med andre ord bifalles fundamentalistisk, religiøs hjernevask, utvikling av nevroser i forbindelse med normal sexdrift og forstyrret psykologisk utvikling.

Hva tenker KG-folket om dette?

http://www.nrk.no/ytring/tanketeknikker-mot-urene-tanker-1.11822394

Jeg tenker det at vi mennesker er seksuelle vesener.

Tanker om nakne kropper og sex er helt naturlig.

Urene tanker, samt onani er skadelig?? - For noe tull!

Snakk om å få et fælt gufs fra fortiden....brrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på de ungdommene som skriver inn og som får disse svarene. Håper ungdommene er mer oppegående enn disse fagfolkene som svarer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La alle seksuelle tanker fly bort på en sky til du blir gift, ja.. Skal man le eller gråte, egentlig? Og oppfordre til å avstå fra onani til man bli gift? Stakkars, kristne ungdommer som hører på dette tullet, og får det for seg at onani og seksuelle tanker er noe syndig.



Anonymous poster hash: 74445...4b5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er bra at folk er forskjellig. Respekterer dem veldig for deres styrke, jeg :)



Anonymous poster hash: 099e9...49d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er bra at folk er forskjellig. Respekterer dem veldig for deres styrke, jeg :)

Anonymous poster hash: 099e9...49d

Folk er forskjellige ja. Og det er flott det. Her er det folk som tar på seg en autoritetskappe og forteller unge mennesker hva som er rett og galt. Man får unge mennesker til å tro at det å ha seksuelle tanker, det å onanere eller å være homofil er galt, syndig, noe man skal legge bort ved å tenke på noe annet (la tankene fly bort med en sky). Er det noe man skal kunne respektere? Hva da med de unge menneskene som får problemer når de merker at det ikke er så enkelt å la disse tankene fly bort med en sky? Her kan man nok potensielt skape problemer for en rekke unge mennesker som i bunn og grunn er friske og normale.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige ja. Og det er flott det. Her er det folk som tar på seg en autoritetskappe og forteller unge mennesker hva som er rett og galt. Man får unge mennesker til å tro at det å ha seksuelle tanker, det å onanere eller å være homofil er galt, syndig, noe man skal legge bort ved å tenke på noe annet (la tankene fly bort med en sky). Er det noe man skal kunne respektere? Hva da med de unge menneskene som får problemer når de merker at det ikke er så enkelt å la disse tankene fly bort med en sky? Her kan man nok potensielt skape problemer for en rekke unge mennesker som i bunn og grunn er friske og normale.

Heheheheh ja

Anonymous poster hash: 099e9...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Syns det er bra at folk er forskjellig. Respekterer dem veldig for deres styrke, jeg :)

Anonymous poster hash: 099e9...49d

Kan du gjøre rede for innlegget ditt?

Hvilken styrke er det snakk om her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige ja. Og det er flott det. Her er det folk som tar på seg en autoritetskappe og forteller unge mennesker hva som er rett og galt. Man får unge mennesker til å tro at det å ha seksuelle tanker, det å onanere eller å være homofil er galt, syndig, noe man skal legge bort ved å tenke på noe annet (la tankene fly bort med en sky). Er det noe man skal kunne respektere? Hva da med de unge menneskene som får problemer når de merker at det ikke er så enkelt å la disse tankene fly bort med en sky? Her kan man nok potensielt skape problemer for en rekke unge mennesker som i bunn og grunn er friske og normale.

For et fantastisk skrevet innlegg, du fikk meg til å endre mening totalt. Ufattelig bra. Stakkars unge mennesker.

Anonymous poster hash: 099e9...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onani er energikrevende og hemmer gutter i forelskelse og til å finne seg ei kvinne. Det er muligens slik at onanering gjør at det danner seg færre hormon. Som da er min erfaring. Kan forstå godt at en før ikke ville at noen skulle ha sex før ekteskapet, fordi en ikke ville vondt mot barn. Det samme kan man for øvrig si i dag, det er mange som vokser opp under ustabile og dårlige forhold. Når det gjelder dårlige tanker, er det ofte fordi det sier noe om sjelen din i følge bibelen. Du er skyldig i å være en dårlig sjel når du tenker lystig.



Anonymous poster hash: 91cf5...09a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onani er energikrevende og hemmer gutter i forelskelse og til å finne seg ei kvinne. Det er muligens slik at onanering gjør at det danner seg færre hormon. Som da er min erfaring. Kan forstå godt at en før ikke ville at noen skulle ha sex før ekteskapet, fordi en ikke ville vondt mot barn. Det samme kan man for øvrig si i dag, det er mange som vokser opp under ustabile og dårlige forhold. Når det gjelder dårlige tanker, er det ofte fordi det sier noe om sjelen din i følge bibelen. Du er skyldig i å være en dårlig sjel når du tenker lystig.

Anonymous poster hash: 91cf5...09a

Jeg gikk en tur på stien. Fullfør selv. Kom tilbake når du har noe som helst som understøtter teorien din.

Anonymous poster hash: 79b4d...300

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi

Onani er energikrevende og hemmer gutter i forelskelse og til å finne seg ei kvinne. Det er muligens slik at onanering gjør at det danner seg færre hormon. Som da er min erfaring. Kan forstå godt at en før ikke ville at noen skulle ha sex før ekteskapet, fordi en ikke ville vondt mot barn. Det samme kan man for øvrig si i dag, det er mange som vokser opp under ustabile og dårlige forhold. Når det gjelder dårlige tanker, er det ofte fordi det sier noe om sjelen din i følge bibelen. Du er skyldig i å være en dårlig sjel når du tenker lystig. Anonymous poster hash: 91cf5...09a

Hva var det jeg leste nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Onani er energikrevende og hemmer gutter i forelskelse og til å finne seg ei kvinne. Det er muligens slik at onanering gjør at det danner seg færre hormon. Som da er min erfaring. Kan forstå godt at en før ikke ville at noen skulle ha sex før ekteskapet, fordi en ikke ville vondt mot barn. Det samme kan man for øvrig si i dag, det er mange som vokser opp under ustabile og dårlige forhold. Når det gjelder dårlige tanker, er det ofte fordi det sier noe om sjelen din i følge bibelen. Du er skyldig i å være en dårlig sjel når du tenker lystig.

Anonymous poster hash: 91cf5...09a

En mann som får utløsning 3+ dager i uka(enten ved onanering eller sex) har noe som 60-80% mindre sjanse for å utvikle prostata kreft.

Så ronking og lyst redder liv...

Det er også stress dempende og vi som lever i et stressfylt samfunn er nok det også bra å avstresse nå og da. Dette gjelder også kvinner, de kan jo ikke få prostatakreft, men de kan få stressrelaterte plager, så onanering og orgasme for de vil også være bra helsemessig.

Og jeg tror ikke du skal bruke bibelen som en moralsk bok når det kommer til sex moral og kjærlighets moral.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onani er energikrevende og hemmer gutter i forelskelse og til å finne seg ei kvinne. Det er muligens slik at onanering gjør at det danner seg færre hormon. Som da er min erfaring. Kan forstå godt at en før ikke ville at noen skulle ha sex før ekteskapet, fordi en ikke ville vondt mot barn. Det samme kan man for øvrig si i dag, det er mange som vokser opp under ustabile og dårlige forhold. Når det gjelder dårlige tanker, er det ofte fordi det sier noe om sjelen din i følge bibelen. Du er skyldig i å være en dårlig sjel når du tenker lystig.

Anonymous poster hash: 91cf5...09a

Tatt i betraktning at praktisk talt alle gutter og menn onanerer (noe som er det entydige resultatet av alle undersøkelser om seksualvaner) så finner jeg påstanden noe merkelig. Hva er grunnlaget for å hevde dette? Siden det ikke finnes særlig mange menn som ikke onanerer, mener jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Store, norske kristne organisasjoner har begynt å gi unge mennesker veiledning i hvordan de ikke skal tenke "urene tanker" og ha sexfantasier. Dette får støtte fra et medisinsk fagråd.

Med andre ord bifalles fundamentalistisk, religiøs hjernevask, utvikling av nevroser i forbindelse med normal sexdrift og forstyrret psykologisk utvikling.

Hva tenker KG-folket om dette?

http://www.nrk.no/ytring/tanketeknikker-mot-urene-tanker-1.11822394

Det er like effektivt som å be folk ikke tenke på ordet elefant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg tror iallefall man er på bærtur hvis man skal gjøre som det sies over her og bruke Bibelen som rettesnor for seksualmoral. I den boka er det blant annet ok å få ordna seg med å ta livet av mannen til ei lekker snelle man får se naken mens hun bader, for så å kose seg med henne selv... (Kong David.)

Det er også ok å ha sex med egne døtre i fylla og få barn med dem. (Lot.)

Eller så kan man jo også gå rundt i sju år og være gift med ei dame, mens man egentlig lengter etter å gifte seg med søstra hennes i tillegg, noe den nåværende kona er klar over at du har planer om. (Jacob.)

Og hvis en dame ikke får barn, kan hun bare skaffe mannen sin en slave å få barn med og påstå at ungen er sin, etterpå. (Rakel.)

Så dersom de vil benytte seg av Bibelen for å få bukt med "urene tanker" og innføre kjekk og grei moral, opplever jeg at de har svært lite å bidra med når det kommer til sunne tanker, reflekterte avgjørelser og gode forhold.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...