Gå til innhold

2 typer single mennesker


heiduderborte

Anbefalte innlegg

Gjest Cartman

ey, ikke noe glad kristent glis her i gården, er hardbarket ateist ;)

Sa ikke livet generelt var en dans, bare at singeltilværelsen ikke var så plagsom. Forskjell på det altså.

Jeg tenker at fleste synes singeltilværelsen er okey, da man har større frihet. Samtidig "mangler" det noe i livet. Altså det er noe "plagsomt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at fleste synes singeltilværelsen er okey, da man har større frihet. Samtidig "mangler" det noe i livet. Altså det er noe "plagsomt".

Vet mange virkelig savner noen å være, nærmest er avhengige av å være i et forhold, eller er redd for å være/bli værende aleine over lengre perioder/resten av livet. Jeg var aldri slik. Hadde alltid den innstillingen at skulle jeg være med noen så fikk han nærmest snuble inn over dørstokken. Jeg var lite interessert i å ute å aktivt leite. Selv etter jeg ble langt mer åpen for muligheten for å møte noen var jeg ikke så gira på å skulle dele huset og hundene f.eks. med en eventuell kjæreste.

Ikke misforstå, den "singel egoismen" forsvant som dugg for sola når Mr.Right så og si snubla over dørstokken her og jeg er ekstremt glad for at han tok kontakt og fant meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Vet mange virkelig savner noen å være, nærmest er avhengige av å være i et forhold, eller er redd for å være/bli værende aleine over lengre perioder/resten av livet. Jeg var aldri slik. Hadde alltid den innstillingen at skulle jeg være med noen så fikk han nærmest snuble inn over dørstokken. Jeg var lite interessert i å ute å aktivt leite. Selv etter jeg ble langt mer åpen for muligheten for å møte noen var jeg ikke så gira på å skulle dele huset og hundene f.eks. med en eventuell kjæreste.

Ikke misforstå, den "singel egoismen" forsvant som dugg for sola når Mr.Right så og si snubla over dørstokken her og jeg er ekstremt glad for at han tok kontakt og fant meg!

Den innstillinga har jeg også. 99% av tiden nyter jeg singeltilværelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å klage over å være singel, kan heller nyte det mens det varer, plutselig står typen på døra og da er det hele slutt haha.

Er jo masse fordeler:

Man får bedre tid til venner og trening. Kan feste og flørte uten at man trenger å tenke noe særlig. Gå på date. Møte nye mennesker. Reise spontant og kose seg!

Det eneste jeg "mangler" er en type som kunne vært her hver søndag og sett film og vært fyllesyk med meg :) Ellers er egentlig singeltilværelsen ganske så artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mange som er på jakt på motivasjon gjør en stor feil.

Altså, det å jakte på motivasjon er veldig bra i utgangspunktet, men jeg tror at mange faller i fellen og tror at motivasjon kommer til å funke nesten som et fysisk dytt mot målet. At bare det å lese noen kloke ord, høre om noen gode historier skal være nok til å forandre livet sitt.

Det tror jeg ikke noe på.

Jeg tror at mye av motivasjon kommer av kun deg selv. Klart at du må startet et sted!

Men mens du leser om motivasjon, så har andre allerede gått ut døra og begynt å jogge.

Mens du lyttet til historier, så har andre allerede gått ned halvt kg.

slutt å vent på det rette øyeblikket eller den riktige følelsen.

sett deg ned og vær realistisk. Hva klarer du? hva har du tid til? hva har du råd til?

sett sammen en timeplan og KOM DEG UT DØRA!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta deg sammen selv. Skift sko, ta på deg treningstøy. (Evt. gå å kjøp nytt treningstøy av og til. Det gjør jeg, det hjelper for motivasjonen).

Du må gjøre det. Har du tid så gjør det nå! Gå en tur, trenger ikke svette 2L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at mange som er på jakt på motivasjon gjør en stor feil.

Altså, det å jakte på motivasjon er veldig bra i utgangspunktet, men jeg tror at mange faller i fellen og tror at motivasjon kommer til å funke nesten som et fysisk dytt mot målet. At bare det å lese noen kloke ord, høre om noen gode historier skal være nok til å forandre livet sitt.

Det tror jeg ikke noe på.

Jeg tror at mye av motivasjon kommer av kun deg selv. Klart at du må startet et sted!

Men mens du leser om motivasjon, så har andre allerede gått ut døra og begynt å jogge.

Mens du lyttet til historier, så har andre allerede gått ned halvt kg.

slutt å vent på det rette øyeblikket eller den riktige følelsen.

sett deg ned og vær realistisk. Hva klarer du? hva har du tid til? hva har du råd til?

sett sammen en timeplan og KOM DEG UT DØRA!

Dette. Og ikke minst - vis tålmodighet.

Veldig mange mennesker får ikke det de vil ut av livet fordi de alltid trenger umiddelbar tilfredsstillelse og ikke klarer å vente på noe som helst. Det meste tar tid - enten det er å danne nye vennskap, finne den rette mannen, ta en utdannelse, gå ned i vekt.

Ting tar tid, og derfor er det desto viktigere at man begynner med det man vil, for man har ikke evigheter.

Anonymous poster hash: 49546...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singellivet er topp det, problemet er venninner som får seg kjæreste og som plutselig snur seg og ikke er ens venninne mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene trener daglig, er sunn og utnytter tiden som singel bra,

men så har vi meg på andre siden her.. Daglig inntak av sjokolade, null trening og syter om det å være singel og ensom.

Jeg vil endre på dette.. Gi meg motivasjon.

...jeg vil også være nr 1 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag tilhører jeg definitivt den late kategorien. Har virkelig ikke lyst på en ny mandag. Uff...



Anonymous poster hash: c492e...825
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene trener daglig, er sunn og utnytter tiden som singel bra,

men så har vi meg på andre siden her.. Daglig inntak av sjokolade, null trening og syter om det å være singel og ensom.

Jeg vil endre på dette.. Gi meg motivasjon.

Det er nå mange år til du trenger å tenke på det med kjæreste osv.. Du er et lite barn enda.. Nyt den tiden!

Anonymous poster hash: c07f5...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ene trener daglig, er sunn og utnytter tiden som singel bra,

men så har vi meg på andre siden her.. Daglig inntak av sjokolade, null trening og syter om det å være singel og ensom.

Jeg vil endre på dette.. Gi meg motivasjon.

Jeg er nok midt i mellom disse. Er veldig glad i å trene, men trener ikke hver dag i uka. Jeg er heller ikke helt nazi på kostholdet mitt. Spiser det jeg har lyst på, som oftest sunn mat, men noen ganger usunn mat.

Prøver jo å nyte tiden som singel best mulig, og er med på en hel del greier og har det generelt sett veldig bra. Jeg innrømmer imidlertid gjerne at jeg savner all kosen som kommer med det å ha en kjæreste og at singellivet blir ganske så ensomt til tider. Tror rett og slett man må jobbe litt med seg selv når det gjelder motivasjon. Det hele handler jo egentlig om prioriteringer :)

Endret av Blondepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene trener daglig, er sunn og utnytter tiden som singel bra,

men så har vi meg på andre siden her.. Daglig inntak av sjokolade, null trening og syter om det å være singel og ensom.

Jeg vil endre på dette.. Gi meg motivasjon.

Tja...

Hadde du vært kjæresten min, hadde du ikke fått lov til å ete sjokolade hver dag. Og ikke fått lov til å syte over å være singel og ensom heller, for den saks skyld.

Nå tror jeg ikke jeg er helt idiosynkratisk heller, så oddsene er at det er flere menn enn meg som har det på samme viset. Så sånn sett utnytter du tiden som singel bra, i og med at du gjør ting du ikke kunne gjort om du hadde kjæreste.

Fikk det deg til å føle deg bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...