Gå til innhold

"Ikke tid til et forhold" ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest krokodillen

Nettopp, og har man sterke nok følelser så prioriterer man personen man er forelsket i. Ergo er dårlig tid en "unnskyldning" for at man ikke føler nok. Det trenger ikke være bevisst, hvis du genuint heller vil bruke tid på studier enn den du dater så er det ikke liv laga.

Anonymous poster hash: f292e...63b

nei man gjør ikke nødvendigvis det om man vil være fornuftig å prioritere for eksempel karriere. betyr ikke at man ikke har sterke nok følelser, det betyr at man har vett nok i huet til å gjøre det riktige selv om det er vondt å avvise noen man virkelig liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I 99,9 % av tilfellene er det bare en unnskyldning.

Hvorfor i all verden skulle man ikke ha tid til det?

Gutter sier det til jenter de vil ha som knullevenner, jenter sier det til gutter som de setter i friend-zone.

Er du gutt eller jente TS?

Anonymous poster hash: 88680...db5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 99,9 % av tilfellene er det bare en unnskyldning.

Hvorfor i all verden skulle man ikke ha tid til det?

Gutter sier det til jenter de vil ha som knullevenner, jenter sier det til gutter som de setter i friend-zone.

Er du gutt eller jente TS?

Anonymous poster hash: 88680...db5

Jeg er jente, TS

Anonymous poster hash: 39eac...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs. Hvis du vet vedkommende er veldig travel om dagen, så er han nok bare for travel til å være en god kjæreste. Noen sier det bare fordi de ikke ønsker noe forpliktende, men du kjenner vel personen såpass godt at du vet hvilken kategori han eller hun passer best inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være andre grunner. Om en person f.eks. nettopp har kommet ut av et veldig langt forhold, kan det være vedkommende har andre prioriteringer enn å hoppe rett inn i et nytt, uansett hvor godt vedkommende liker en person.



Anonymous poster hash: 94b9e...e31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Jeg kan skrive under på at dette har vært noe jeg har sagt til kvinner tidligere uten at det har vært en unnskyldning.

Det er mulig andre bruker dette som en unnskyldning, men for meg var det altså ikke det. Det jeg imidlertid har sagt i noen situasjoner er at jeg ikke er interessert i et forhold akkurat nå. Av og til har det vært sant, men noen ganger har det også vært en unnskyldning.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk ikke tid!! :vetikke:

Er student og har en sønn på 7, 50/50. ALL ledig tid går til studier! Har faktisk ikke hatt TID til å møte venner engang siden jeg startet på skolen i høst! :bond: Det har jeg faktisk skikkelig dårlig samvittighet for, er nøye på å forklare dem at jeg ikke har TID, men jeg har LYST til å få tid ;)

Derfor hadde jeg ikke hatt tid til et forhold heller. Selfølgelig skulle jeg mot alle odds bli stormforelska så hadde vi sikkert klart å møtes sånn kjapt innimellom. Men da hadde jeg nok forklart at jeg i grunn egentlig ikke hadde tid til et forhold nå. Dermed så hadde det kansje blitt et sånt elsker-forhold, det har vært praktisk før med denne tidsklemma :rodmer: men min erfaring er at menn uansett definisjon av forholdet krever så sykt mye oppmerksomhet og TID at jeg holder meg unna så godt jeg kan :kyss2:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente, TS

Anonymous poster hash: 39eac...220

Så da går jeg ut fra at dere er knullevenner. Tar jeg feil?

Anonymous poster hash: 88680...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen sier de har følelser, men ikke tid til et forhold, hvordan vil du tolke det?

Anonymous poster hash: d1ec6...5d8

Kan være de faktisk ikke har tid..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt avhengig av omstendighetene rundt. Jeg er alene med 3 unger på omtrent full tid, jobber full stilling og har lite nettverk som kan passe barna. Hvis jeg treffer noen, skal jeg være 110% sikker på at det er noe å satse på før jeg i det hele tatt vurderer å la ungene hilse på vedkommende. Sånn situasjonen min er nå, er det klin umulig å komme til DET punktet. Jeg har bare akseptert at jeg har ikke tid til noe forhold nå. Det lar seg bare rett og slett ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, og har man sterke nok følelser så prioriterer man personen man er forelsket i. Ergo er dårlig tid en "unnskyldning" for at man ikke føler nok. Det trenger ikke være bevisst, hvis du genuint heller vil bruke tid på studier enn den du dater så er det ikke liv laga.

Anonymous poster hash: f292e...63b

Å prioritere i mitt tilfelle ville være å slutte med jobbingen min, noe som vil være helt uaktuelt. Med jobb på kveldstid og studier på dagtid, så kan jeg kanskje få det til å funke med noen som er svært fleksible. Jeg kan jo ikke omprioritere, da hadde jeg endt på gata.

Anonymous poster hash: 2ea59...cd5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

At det er en latterlig grunn. Føler man at man har møtt den rette, har man uansett tid, da er ikke du den rette for vedkommende - desverre;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde møtt noen du likte veldig godt, hadde du da hatt tid til kjæreste eller ville du sagt til vedkommende at du ikke har tid? TS

Anonymous poster hash: 39eac...220

Ja, hvorfor er det feil om det virkelig er slik? Det er ofte mye uforutsett som kan skje i livene våre eller at karrieren der og da har større fokus enn alt annet. Trenger jo ikke å være mer enn det. Da jeg gikk på skolen hadde jeg stort sett ikke tid til en kjæreste fordi karrieren var viktigere enn alt annet. Nå som jeg er i en full jobb, passer det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det er en latterlig grunn. Føler man at man har møtt den rette, har man uansett tid, da er ikke du den rette for vedkommende - desverre;)

Det trenger ikke alltid å være slik. Livet kan være komplekst til tider og man må iblant ta valg som ikke alltid er enkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt for enkelt å si at om man møter den rette, så tar man seg tid. I mange tilfeller vet man ikke umiddelbart om en person er rett eller ikke - man blir ikke nødvendigvis forelsket ved første blikk.

«Å ha følelser» trenger ikke bety noe mer enn at det finnes en liten gnist som muligens kan utvikle seg til noe mer. Om man har forpliktelser eller prioriteringer som gjør det vanskelig å utforske dette videre, så er det både ærlig og redelig å si at man ikke har tid til å forsøke et forhold.

Selvsagt finnes det dem som bruker det som en unnskyldning, men man bør ikke automatisk anta at det er slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt for enkelt å si at om man møter den rette, så tar man seg tid. I mange tilfeller vet man ikke umiddelbart om en person er rett eller ikke - man blir ikke nødvendigvis forelsket ved første blikk.

«Å ha følelser» trenger ikke bety noe mer enn at det finnes en liten gnist som muligens kan utvikle seg til noe mer. Om man har forpliktelser eller prioriteringer som gjør det vanskelig å utforske dette videre, så er det både ærlig og redelig å si at man ikke har tid til å forsøke et forhold.

Selvsagt finnes det dem som bruker det som en unnskyldning, men man bør ikke automatisk anta at det er slik.

Bingo! +10 for det du skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gikk engang inn i et forhold hvor jeg faktiks ikke hadde tid til det, men trodde jeg hadde møtt den rette og var villig til å gi det en sjangse. Endte med at han ble fryktelig sjalu og irritert over at jeg aldri hadde tid til å tilbringe nok tid med ham, og det gikk på bekostning av både jobb, venner og familie. Ble selvsagt slutt etterhvert. Det kunne kanskje ha fungert hvis han var mer tålmodig og mindre krevende, men jeg gikk med konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke hadde tid til noe som helst.



Anonymous poster hash: 1a44a...547
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en unnskyldning for at en på nåværende tidspunkt ikke vet endå om det er noe å satse på, eller vet det. Det kan også være at en faktisk ikke har tid.

Det beste er å la være å tenke på det. Dersom man selv er klar for noe og noen andre ikke er det, så ikke sitt å vent iallfall. Se deg om etter andre. Han sier nok fra om han faktisk er oppriktig interessert og får tid til et forhold på et senere tidspunkt. Men ikke bruk tid på å dyrke og pleie noe som er så usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt for enkelt å si at om man møter den rette, så tar man seg tid. I mange tilfeller vet man ikke umiddelbart om en person er rett eller ikke - man blir ikke nødvendigvis forelsket ved første blikk.

«Å ha følelser» trenger ikke bety noe mer enn at det finnes en liten gnist som muligens kan utvikle seg til noe mer. Om man har forpliktelser eller prioriteringer som gjør det vanskelig å utforske dette videre, så er det både ærlig og redelig å si at man ikke har tid til å forsøke et forhold.

Selvsagt finnes det dem som bruker det som en unnskyldning, men man bør ikke automatisk anta at det er slik.

Går an å legge om prioriteringer. Er ikke noe særlig å være forelsket og alltis skulle være sistepri når man prøver å få tilnoe med noen. Folk tsr karriære alt for seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...