Gå til innhold

Er man penere eller styggere enn man tror?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror det henger sammen med selvbilde

En person med et elendig selvbilde vil kanskje legge stor vekt på skavanker (uansett hvor store/små de enn måtte være) og kanskje være veldig selvbevisst på dette og tro at alle legger merke til det i samme grad som de selv gjør. Mens en person med bra selvbilde kanskje ser forbi sine skavanker og klarer å se seg selv som attraktiv til tross for disse, selv om andre personer kanskje kan legge merke til dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at jeg innbiller meg at jeg er penere enn jeg er :fnise:

Men det er litt på dagsformen, noen dager føler jeg meg skikkelig dass, og så får jeg plutselig et kompliment eller noen som prøver å sjekke meg opp likevel, og da tenker jeg at mulig jeg egentlig ser bra ut uansett.

Andre dager føler jeg meg som verdens vakreste, og så prøver jeg å sjekke opp noen og merker at de ikke synes jeg er noe tess, og tenker at jeg nok ikke ser så sjukt bra ut som jeg tror.

Men skjønnhet er jo subjektivt, så det er avhengig av øyet som ser. Jeg tenker at man kan være en 8er i noens øyne og et stort gjesp utseendemessig eller kanskje til og med mindre pen i andres.

Men ja, innbiller meg at jeg blir sett på som over snittet av over snittet mange mennesker for å si det sånn.



Anonymous poster hash: d092c...f65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha! Den var god. Utseendet er et kriterium for at en mann i det hele tatt begynner å flørte med en dame. Selv om de indre egenskaper spiller inn i det lange løp, er utseendet inngangsbilletten til i det hele tatt å bli vurdert, i veldig mange tilfeller.

Anonymous poster hash: a1ea6...3b6

Kommer helt an på settingen man møter folk i, om man gikk inn i kjennskapet med innstillingen om å vurdere den andre som partner eller ikke. Jeg har møtt flere menn og kvinner jeg har sett på som lite attraktive ved førsteinntrykk, men som har blitt veldig vakre i mine øyne etter hvert som jeg har blitt kjent med dem.

Da somregel i settinger hvor de i utgangspunktet kun er en person man må forholde seg til på jobb, trening ect, og som rett og slett klarer å sjarmere deg med personlighet.

Bare en digresjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her inne på kg noen ganger at noen legger ut et bilde av en kjendis de syns er så pene. Vel, da er det delte meninger på hva andre syns. Tror faktisk det er opp til hvert enkelt. Noen har litt for høye tanker om seg selv og andre har dårligere tanker om seg selv. Også disse here studiene tar jeg med en klype salt. Dere vet vel at enkelte av disse forskerene har litt for lite å finne på noen ganger? I det ene øyeblikket er vi penere enn vi tror og i det neste så er vi penere enn vi er klar over/føler oss styggere enn vi er. Så dette er nok veldig individuelt. Også har vi jo forskjellige smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke jeg er mye styggere enn jeg tror iallfall, for da er jeg jævlig stygg.

Jeg måtte plusse denne, ikke fordi jeg tror du er stygg, men fordi jeg kjenner meg igjen.

Jeg vet allerede at jeg er mindre pen, og hvis jeg er styggere enn jeg tror jeg er, så havner jeg på minussiden.

Anonymous poster hash: 7cc4e...2f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner tendenserer til å tenke lavere om seg selv enn det de egentlig er, menn tendenserer til å tenke høyere om seg selv.

Det er imidlertid ikke en idiotsikker tankegang som kan projiseres på hvem som helst. Jeg selv, for eksempel, anser meg selv som den vakreste skapning som noen gang har beriket denne verden, og ettersom jeg i tillegg har særdeles god selvinnsikt anser jeg dette som korrekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner tendenserer til å tenke lavere om seg selv enn det de egentlig er, menn tendenserer til å tenke høyere om seg selv.

Det er imidlertid ikke en idiotsikker tankegang som kan projiseres på hvem som helst. Jeg selv, for eksempel, anser meg selv som den vakreste skapning som noen gang har beriket denne verden, og ettersom jeg i tillegg har særdeles god selvinnsikt anser jeg dette som korrekt.

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Idiotisk spørsmål, da det er umulig å svare på. Noen har høye tanker om seg selv, mens andre sliter med dårlig selvbildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke, synes jeg ser kjekk ut i speilet, men på bilder kan jeg se helt jævli ut. Tror jeg er styggere enn jeg tror siden jeg har ikke akkurat draget.



Anonymous poster hash: 6b814...ab3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som forteller dere at dere er stygge? Har kun fått positive tilbakemeldinger, men vet ikke hvor troverdig det er, hvis man ikke synes en person er pen så holder man somregel kjeft istedet for å si noe, og mange gir jo komplimenter som de egentlig ikke mener.



Anonymous poster hash: 6b814...ab3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nokså sikker på at jeg er penere enn jeg tror jeg er :fnise: . Når jeg ser meg selv i speilet så konstaterer jeg at jeg verken har vorte på nesen eller 14 dobbelthaker - eller bigbags under øynene for den del, så helt for j.... kan det ikke være. Tror jeg :klo: .

På den annen side så har mobbing i ungdomstiden ikke gjort noe særlig for mitt selvbilde utseendemessig. Jeg har alltid vært av den formening at jeg i beste fall er "normal" og i verste fall "ikke spesielt pen", med overvekt mot "ikke spesielt pen". Først i voksen alder har jeg begynt å få glimt av selverkjennelse som sier meg at jeg ikke er verre stilt enn majoriteten av mine jevnaldrende.

Men med et selvbilde som trolig er litt forvrengt så er det i realiteten umulig for meg å si. Det eneste jeg er sikker på er at jeg har det meste som skal være der. Både ører og øyne og nese og hva man nå ellers skal være utstyrt med er i det minste der. Alltids noe :vetikke:

Endret av Cata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling.

Jeg har i alle fall gode og dårlige dager. En dag kan jeg se meg i speilet å tenke "å fysj", mens dagen etter tenker jeg "jeg ser jo bra ut!". Det endrer seg fra dag til dag egentlig, og jeg vet ikke hva jeg skal stole på. Får stadig vekk høre at jeg har et pent ansikt, men klarer ikke helt å se det selv. Kanskje fordi jeg ser ansiktet mitt fra så mange ulike og rare vinkler i kameraet og speilet.

Tror det kommer an på øyet som ser. Det finnes garantert folk som synes jeg er uattraktiv, mens andre finner meg attraktiv. Fordi mennesker har ulike syn på hva som er vakkert. Men dette er jo ikke det spørsmålet dreier seg om... Ops.

Over til spørsmålet... Jeg tror det kommer an på personen og at det er veldig individuelt. Men egentlig aner jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke, synes jeg ser kjekk ut i speilet, men på bilder kan jeg se helt jævli ut. Tror jeg er styggere enn jeg tror siden jeg har ikke akkurat draget.

Anonymous poster hash: 6b814...ab3

Samma her :lete:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikker på at folk har et forvrengt syn på utseendet mitt eller lyver for å være snill. Jeg hører hele tiden at jeg er vakker og sexy, men jeg er ganske uenig. Jeg bruker å se meg selv i speilet og 'dele' ansiktet opp og konkludere med at det ene er værre en det andre. Nå er det f.eks nesen jeg ikke kommer overens med. Ser bare feil. Menn og kvinner som prøver seg må være desperat eller ha generelt dårlig smak.

Anonymous poster hash: ecd30...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man er penere. Føler meg stygg som bare det, får stadig høre at jeg er vakker, fra menn. Kan få den mannen / de mennene jeg vil, men syns ikke jeg selv er noe pen.

Anonymous poster hash: 5cbb3...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen dager føler jeg meg suuperfresh, mens andre dager orker jeg en gang ikke se meg selv i speilet...



Anonymous poster hash: 8b6df...24f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner tendenserer til å tenke lavere om seg selv enn det de egentlig er, menn tendenserer til å tenke høyere om seg selv.

Det er imidlertid ikke en idiotsikker tankegang som kan projiseres på hvem som helst. Jeg selv, for eksempel, anser meg selv som den vakreste skapning som noen gang har beriket denne verden, og ettersom jeg i tillegg har særdeles god selvinnsikt anser jeg dette som korrekt.

Jeg er også beriket med solid selvinnsikt, og vet at jeg hverken er pen eller søt. Håper likevel for Guds skyld ikke jeg er styggere enn jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg ble lært fra tidlig alder at jeg skulle være glad jeg ikke var pen, men smart. Det har nok preget meg hele livet. Skulle ofte ønske jeg var pen og dum som et brød. Men rent objektivt hvordan jeg faktisk ser ut, det aner jeg ikke. Men at jeg er smart, det kan måles. Så jeg antar det er lettere å forholde seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er jeg ganske fornøyd med utseendet, men noen ganger har jeg en dårlig dag og får noia. Som i dag f.eks. Jeg får mange komplimenter fra menn og damer, som sier at jeg er pen. Er det vanlig? Er det ikke bare noe menn sier for å få oss jenter til sengs? Akkurat nå føler jeg meg litt teit :)

Anonymous poster hash: 634df...eae

Det kommer jo helt an på om man er en selvkritisk type i utgangspunktet eller en med litt for høyt selvbilde. Det er f.eks ikke slik at alle menn rangerer seg høyere enn det de er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...