Gå til innhold

eksen døde- føler sorg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Eksen min døde ganske brått og uventet for kort tid siden.. Han var bare ikke begynnelsen av 20årene. Det er 4. År siden det ble slutt, og vi har ikke snakket sammen på noen år da vi begge gikk videre med livet. Det var ikke noe dramatikk under bruddet vårt.

Likevel kjenner jeg at det i de siste dagene har kommet en veldig sorg. Jeg bruker mye av tiden min til å tenke over ting, og særlig familien hans som jeg fikk et svært nært forhold til.. Snakket med noen av vennene hans i ettertid om hva som skjedde osv.

Jeg synes denne sorgen er vanskelig, da jeg egentlig kanskje ikke har en "rett" til å sørge.. Føler også at de rundt meg ikke forstår hvorfor jeg er lei meg, da det "bare" er en eks. Jeg har lyst å gå opp begravelsen, men lar vær av hensyn til kjæresten hans, som sikkert hadde syntes det var vanskelig.

Anonymous poster hash: 226aa...649

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvorfor jeg poster det her. . Men, trengte bare å få ut tanker.

Anonymous poster hash: 226aa...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd det, men ei venninne av meg mistet eksen og hun sørget. Selv om de begge hadde nye kjærester. Det er helt naturlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes godt du kan gå i begravelsen. Dette er jo en gutt du har hatt et nært forhold til, og du har jo selvfølgelig rett på å sørge du også. Men jeg skjønner hva du mener når du sier at du ikke har rett til det.

Jeg tenker at jeg tror jeg hadde satt meg på siste benk i begravelsen, og ikke gått i selskapet etterpå.



Anonymous poster hash: d03bd...e4c
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig at du sørger sånn. Han har vært en del av livet ditt, du har vært en del av livet hans, går utifra dere har mange gode minner om hverandre, selv om det ble slutt mellom dere. Du har lov å sørge, og det er bare å få ut følelsene dine. For din egen del vil jeg si at jeg også synes du skal gå i begravelsen hans. hans nåværende kjæreste, eller noen som helst andre, - har ingen rett til å nekte deg det. For din egen del og for samvittigheten din, så synes jeg du skal gå i begravelsen hans, og vise ham den siste ære. Dere var glade i hverandre en gang. Du har all rett til å sørge! :dagens-rose::klem1:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Eksen min døde ganske brått og uventet for kort tid siden.. Han var bare ikke begynnelsen av 20årene. Det er 4. År siden det ble slutt, og vi har ikke snakket sammen på noen år da vi begge gikk videre med livet. Det var ikke noe dramatikk under bruddet vårt.

Likevel kjenner jeg at det i de siste dagene har kommet en veldig sorg. Jeg bruker mye av tiden min til å tenke over ting, og særlig familien hans som jeg fikk et svært nært forhold til.. Snakket med noen av vennene hans i ettertid om hva som skjedde osv.

Jeg synes denne sorgen er vanskelig, da jeg egentlig kanskje ikke har en "rett" til å sørge.. Føler også at de rundt meg ikke forstår hvorfor jeg er lei meg, da det "bare" er en eks. Jeg har lyst å gå opp begravelsen, men lar vær av hensyn til kjæresten hans, som sikkert hadde syntes det var vanskelig.

Anonymous poster hash: 226aa...649

Å sørge er ikke noe man påberoper seg "rett til". Du sørger, så enkelt er det.

Jeg synes, om du selv ønsker, at du skal delta i hans begravelse. Hans begravelse er ikke forbeholdt hans kjæreste. Du går dit, om du ønsker, for å uttrykke ved din tilstedeværelse at du føler med og tar et farvel med en du en gang i tiden elsket og delte tid og liv med.

Anonymous poster hash: 1396e...b51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica-Oslo

Forstår godt sorgen din. Du kan helt sikkert gå i begravelsen, det er jo en siste avskjed på mange måter - og han har jo vært en stor del av deg på et tidspunkt. Sannsynligvis kjenner du ham bedre enn flere andre som kommer.

Føler med deg TS, dette blir nok tungt en stund fremover.

Klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eksen min døde ganske brått og uventet for kort tid siden.. Han var bare ikke begynnelsen av 20årene. Det er 4. År siden det ble slutt, og vi har ikke snakket sammen på noen år da vi begge gikk videre med livet. Det var ikke noe dramatikk under bruddet vårt.

Likevel kjenner jeg at det i de siste dagene har kommet en veldig sorg. Jeg bruker mye av tiden min til å tenke over ting, og særlig familien hans som jeg fikk et svært nært forhold til.. Snakket med noen av vennene hans i ettertid om hva som skjedde osv.

Jeg synes denne sorgen er vanskelig, da jeg egentlig kanskje ikke har en "rett" til å sørge.. Føler også at de rundt meg ikke forstår hvorfor jeg er lei meg, da det "bare" er en eks. Jeg har lyst å gå opp begravelsen, men lar vær av hensyn til kjæresten hans, som sikkert hadde syntes det var vanskelig.

Anonymous poster hash: 226aa...649

Jeg synes absolutt du bør gå i begravelsen. Jeg kan ikke forstå om kjæresten skulle syntes det var ubehagelig. Jeg vet godt hvordan du har det nå for jeg opplevde at min eks tok livet sitt, og det følger meg i tankene enda. Som tidligere kjæreste har du jo vært veldig nært innpå han og kjenner han veldig godt, kanskje bedre og på en annen måte enn andre rundt han.

Det er ensomt å sørge over en eks, de andre som sørger har hverandre, og de du har rundt deg forstår ikke at man sørger fordi man tidligere har valgt å ikke leve sammen. Men ofte ved brudd så er man jo fortsatt glad i hverandre.

I begravelse av unge mennesker er det ofte full kirke, kjæresten hans kommer bare til å kanskje registrere at du er der om du holder deg litt i bakgrunnen. Kanskje det vil bety noe for hans familie og venner å se deg der, du viser at du setter pris på tiden du hadde med din eks og at du bryr deg. For din egen sorg kan det være godt å ha vært i begravelsen, det er godt og vondt på samme tid å høre pene ord om personen man sørger over, og gjennom å oppleve det selv kan du lettere gå videre.

Ville bare si at du har selvfølgelig full rett til å sørge, og vi har alle ulike måter å gjøre det på.

Anonymous poster hash: e7a26...5fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du viser ham og hans familie en dypeste medfølelse ved å gå i begravelsen hans. Du bør ikke "plage" samvittigheten din. Husk at det er bedre å angre på ting du har gjort, enn å angre på ting du ikke har gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svara og for alle de gode ordene:) De har blitt satt stor pris på.

De siste dagene har vært ekstremt tunge. Tenker mer og mer på alle tankene om fremtiden jeg vet han hadde, og aldri fikk fullført. Dessuten har jeg så enorm sympati med familien hans, som jeg kom veldig nært. Jeg kan plutselig bryte sammen når jeg kjører og hører en sang som minner meg om han osv. I dag så jeg dødsannonsen, og det var helt forferdelig.

Jeg har også hvert fall bestemt meg sånn nesten for å gå inn begravelsen. . Setter meg helt bakerst og er ikke bakgrunn. Det kommer mest sannsynlig til å bli veldig fult, og tror egentlig ikke familien hans/kjæresten kommer til å legge mest merke til at jeg er der. De har nok å tenke på tror jeg, til at de kommer til å reagere på det.

Anonymous poster hash: 226aa...649

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svara og for alle de gode ordene:) De har blitt satt stor pris på.

De siste dagene har vært ekstremt tunge. Tenker mer og mer på alle tankene om fremtiden jeg vet han hadde, og aldri fikk fullført. Dessuten har jeg så enorm sympati med familien hans, som jeg kom veldig nært. Jeg kan plutselig bryte sammen når jeg kjører og hører en sang som minner meg om han osv. I dag så jeg dødsannonsen, og det var helt forferdelig.

Jeg har også hvert fall bestemt meg sånn nesten for å gå inn begravelsen. . Setter meg helt bakerst og er ikke bakgrunn. Det kommer mest sannsynlig til å bli veldig fult, og tror egentlig ikke familien hans/kjæresten kommer til å legge mest merke til at jeg er der. De har nok å tenke på tror jeg, til at de kommer til å reagere på det.

Anonymous poster hash: 226aa...649

Alle reagerer forskjellig men personlig ble jeg glad for alle som kom i min kjærestes begravelse.

For øvrig var eksen hans i begravelsen og selv om de hadde hatt mye drama og dritt seg i mellom, ingen kontakt og han hadde ikke fulgt opp barnet eller bidrag osv, så gråt hun og sørget i begravelsen. For meg var det godt at hun ikke bare satt der bitter og "upåvirket" og var der fordi "hun måtte" om du skjønner, membran at hun faktisk var lei seg fordi barnet hadde mistet sin pappa og over alt det vonde som hadde vært mellom dem. Kondolerer

Anonymous poster hash: d5f37...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de andre her, at du er i full rett til å sørge og således gå i begravelsen og vise din siste respekt. Det er ikke noe hans siste kjæreste har enerett på, for all del. ALLE som kjente og var glad i mannen kan gå i begravelsen. Vil du vise hensyn til hans siste kjæreste, sett deg langt bak i kirken og gå ikke i noe selskap etterpå. Veksle gjerne et par ord med foreldrene hans, de kjenner deg jo, og jeg tror de vil sette pris på at du er i begravelsen, for som du sier; du kom ganske nært innpå dem i din tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Min eks døde i sommer, å selvom jeg ikke har hatt kontakt med han de siste 4 årene, så følte jeg sorg og satt igjen med mange spørsmål. Jeg gikk i begravelsen, jeg ble "invitert" av mammaen hans.

Jeg har alltid hatt kontakt med familien hans, og min nye kjæreste har vært med på besøk hos dem og overnattet flere ganger, men akkurat eksen har jeg oversett litt pga. kjæresten min syns det var ekkelt.. Men han syns det var greit at jeg dro til familien siden jeg har et veldig nært bånd til dem, og alltid har vært deres "adoptivbarn".



Anonymous poster hash: cce0a...593
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eksen min døde ganske brått og uventet for kort tid siden.. Han var bare ikke begynnelsen av 20årene. Det er 4. År siden det ble slutt, og vi har ikke snakket sammen på noen år da vi begge gikk videre med livet. Det var ikke noe dramatikk under bruddet vårt.

Likevel kjenner jeg at det i de siste dagene har kommet en veldig sorg. Jeg bruker mye av tiden min til å tenke over ting, og særlig familien hans som jeg fikk et svært nært forhold til.. Snakket med noen av vennene hans i ettertid om hva som skjedde osv.

Jeg synes denne sorgen er vanskelig, da jeg egentlig kanskje ikke har en "rett" til å sørge.. Føler også at de rundt meg ikke forstår hvorfor jeg er lei meg, da det "bare" er en eks. Jeg har lyst å gå opp begravelsen, men lar vær av hensyn til kjæresten hans, som sikkert hadde syntes det var vanskelig.

Anonymous poster hash: 226aa...649

Er kanskje greit å droppe begravelsen pga kjæresten hans. Hun trenger neppe å se hans exer i begravelsen.

Anonymous poster hash: b35d7...d8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du skal gå i begravelsen. Dere har vært en del av hverandres liv, og det går jeg utifra at hans siste kjæreste også er klar over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Eksen min døde ganske brått og uventet for kort tid siden.. Han var bare ikke begynnelsen av 20årene. Det er 4. År siden det ble slutt, og vi har ikke snakket sammen på noen år da vi begge gikk videre med livet. Det var ikke noe dramatikk under bruddet vårt.

Likevel kjenner jeg at det i de siste dagene har kommet en veldig sorg. Jeg bruker mye av tiden min til å tenke over ting, og særlig familien hans som jeg fikk et svært nært forhold til.. Snakket med noen av vennene hans i ettertid om hva som skjedde osv.

Jeg synes denne sorgen er vanskelig, da jeg egentlig kanskje ikke har en "rett" til å sørge.. Føler også at de rundt meg ikke forstår hvorfor jeg er lei meg, da det "bare" er en eks. Jeg har lyst å gå opp begravelsen, men lar vær av hensyn til kjæresten hans, som sikkert hadde syntes det var vanskelig.

Anonymous poster hash: 226aa...649

Jeg forstår deg godt. Du har jo hatt et ganske nært forhold til han. Og tankene strømmer da på. Jeg hadde følt det samme hvis min eks hadde dødd.

Anonymous poster hash: f135f...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du skal gå i begravelsen. Dere har vært en del av hverandres liv, og det går jeg utifra at hans siste kjæreste også er klar over.

Du bør kunne gå i begravelsen for du har vært en del av hans liv. Hadde min eks dødd, så tror jeg desverre at jeg ikke hadde stillt i begravelsen. Grunnen er at han ønsket å ha meg helt ut av sitt liv. Og da er det ikke riktig å stille i begravelsen heller. Tiltross for at vi hadde barn, så vil han ikke ha meg inlosjert i hans liv ellers. Eneste er at jeg hadde tenkt på barna: hva de ønsket. Ville de at jeg skulle være en støtte for de så hadde jeg gått.

Anonymous poster hash: f135f...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje greit å droppe begravelsen pga kjæresten hans. Hun trenger neppe å se hans exer i begravelsen.

Anonymous poster hash: b35d7...d8a

Hvorfor det? Det er 4 år siden. Hadde jeg vært kjæresten, hadde jeg ønsket at alle som ville kunne delta. Jeg hadde heller ikke følt noe negativt om jeg så xene hans, de har da like mye rett til å sørge som meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i begravelsen du, jeg synes du skal ha den avslutningen. Om kjæresten synes det er fælt så synes jeg hun fokuserer på helt feil ting, hun og familien har ikke enerett på å sørge.



Anonymous poster hash: 0fe17...bf8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...