Gå til innhold

Noen tips? :)


Sunstone

Anbefalte innlegg

Ja jeg er klar for alt det. Godt vandt med barn. Jobber med småbarn daglig, og elsker det. Er ikke barna jeg har noe problem med. Det er vel mest exen som alltid kommer til å være inne i bildet. Men det vet jeg jo at jeg ikke får gjort noe med. Men hvem vet, kan jo hende jeg kommer godt overens med henne også hvis dette blir noe ordentlig seriøst.

Jeg vet hvertfall at jeg vil delta på så mye jeg kan med ungene.

Men vi skal prate sammen om dette :-) det er jo viktig. Men skal jeg først og fremst bli kjent med gutten :-)

Jeg tror ikke du er klar for dette, det kommer jo tydelig frem når du svarer. Det eneste du tenkte på var eksen og om du kom på førsteplass foran henne.

Det er noe helt annet å jobbe med barn. Ikke sammenlignbart overhodet.

Du skal ikke engang tenke på barna hans nå eller at du skal være mye sammen med dem. Det kommer langt frem i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe sjalusi med eksen eller noe? :) hvordan fungerer det liksom? :)

Herregud da kvinne. Det er ikke eksen du skal tenke på. Det er barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i kjerringene over her, det er opp til dere to hvor mye dere vil du skal være involvert i dem, men tenk litt at du har rollen som en kul tante eller storesøster. Autoritet, voksen venn og likevel ingen rett til å bestemme hvordan de skal oppdras.

Men de over har ett poeng, det er mye å tenke på når du går inn i ett forhold til en med barn, og også en som er 5 år eldre enn deg når du er 20. Voksenlivet har akkurat startet, men du har fortsatt lov å vere ung og vill, han er pappa og må kanskje være litt voksnere. Den dagen dere blir veldig særiøse må også du forholde deg til eksen, og så må du tenke på hvordan det eventuelt blir med felles barn. Vil dere begge ha det? Klarer du å ikke forskjellsbehandle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha men nå må ikke du tro du vet alt om situasjonen heller da. Jeg skrev bare at jeg aldri har hatt et slikt forhold før. Jeg liker mannen, og vi tar det derfra. Går det ikke bra, så går det over ;) jeg prøver heller å se det positive i ting og få positive og hjelpsomme tips! Du har tydeligvis hatt dårlig erfaring med dette, og det beklager jeg :)

Du holder på å innlede et forhold til en mann på 25 år med to barn fra før. Ganske rett frem-situasjon å forstå, eller er det noe du unnlater å nevne?

Jeg skulle visst aldri nevnt at jeg har erfaring med dette. Du tror jo bare jeg sitter som bitter fordi det ikke fungerte. Slik er det ikke, men du virker i overkant naiv mtp hva du begir deg inn på. Det jeg skrev sånn helt ordrett var: Jeg har vært der du er og lært av det.

Jeg er fremdeles i samme forhold, men hadde valgt annerledes hadde jeg visst det jeg vet nå på forhånd.

Endret av detnytter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitrondrops

Når du beskriver det at han har barn fra før som et "problem", er det bra du tenker deg grundig om før du går inn i et forhold med denne her gutten.

Jeg har også vært stemor og kan fortelle deg at det ofte ikke er en dans på roser, særlig hvis du er ung. Du må belage deg på at barna kommer først og du må også legge dine egne følelser og ego til side ofte til fordel for barnet. Men dette er nok ting du vet om og har tenkt litt over regner jeg med.

Det er selvsagt mange positive sider også, og man blir glad i barnet/a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan snakke fra erfaring, og det der er et forhold du ikke vil inn i... Jeg er i samme situasjon per dags dato. Jeg har ingen barn selv, men samboer har.

1: Du vil ALLTID komme som nr 2 ETTER barna. Du blir nedprioritert om det skulle være noe.

2: Du vil føle deg som 3. hjulet på vogna

3: Er du sjalu av deg, kan du banne på at du vil bli det på barna også, selv om du ikke tror det. De vil alltid ta "din" plass med oppmerksomhet.

Take it or leave it, men jeg ville ikke gjort det samme om jeg kunne valgt en gang til. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden startet du på ett annet forum å. Som noen andre her har spurt og som jeg også spurte i den andre tråden tid:

Hva om DU vil ha barn? Vil HAN flere barn?

Det har du ikke svart på enda!

For det er jo ganske viktig å få klarhet i før man går videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å involvere seg med en med barn er tungt, i allefall i begynnelsen av forholdet. Jeg ble sjalu når mor ringte og sendte meldinger til far flere ganger hver dag, det kom fram i ettertid at hun gjorde det for å gjøre meg sjalu, men etter som tiden gikk dabbet det av. Og jeg ble sikrere på forholdet.

Ser mange skriver at du kommer på andreplass etter barna. I mitt forhold er det ikke slik. Både jeg og barnet er på førsteplass. De helgene barnet er hos oss er det en selvfølge at de er ute og spiller fotball bare de to, og det er også en selvfølge at jeg og far skal få prate ferdi før barnet bryter inn. Jeg tar meg ikke av oppdragelsen av barnet, men barnet må følge vanlige husregler, så jeg sier i fra hvis det er noe jeg ikke er enig i.

Mor og far har et elendig samarbeid, om det var slik før jeg kom inn i bildet vet jeg ikke. De har kun kontakt pga barnet.

Jeg syns du kan prøve med mannen ts, ikke hør på alle skrekkhistorier om bitre stemødre og bitre mødre.

Det eneste som skremmer meg er at mannen har 2 barn :P mer enn nok med ett :P

Anonymous poster hash: ad986...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om dette er vanskeligere for kvinner enn for menn?

Jeg var aldri sjalu på eksen hennes.., vi kom godt overens faktisk.

Og sjalu på barna, går det an? Da må man være en grunnleggende sjalu person tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om dette er vanskeligere for kvinner enn for menn?

Jeg var aldri sjalu på eksen hennes.., vi kom godt overens faktisk.

Og sjalu på barna, går det an? Da må man være en grunnleggende sjalu person tror jeg.

Jeg er ikke sjalu på barna og har aldri vært det. Men man skal sette barna først og man må forvente at den som er forelder til barnet gjør dette. det blir mindre kjærestetid og det er mange utfordringer, især i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn i et slikt forhold for to år siden. Jeg skal ikke lyve og si at alt er fantastisk, men jeg ville aldri vært uten. Han har barnet annenhver helg og jeg skulle ønske han hadde det mye mer.

Gog kommunikasjon er viktig i et slikt forhold, og kunne være åpne med hverandre. Sjalusien du er redd for kan komme, men ikke mot barnet nødvendigvis. Heller mot mor og urettferdighet over hvorfor barnet ikke kan være mer hos får (slik er det her med min erfaring. Savner barnet og mot nekter mer samvær, selv om barnet selv sterkt ønsker det).

Så lenge du blir inkludert og du og kjæresten har en åpen og god kommunikasjon er dette noe jeg personlig aldri ville gått vekk fra. Alle forhold har oppturer og nedturer. At han har han kan være en stor styrke i forholdet, hvor du ser hvem han er i alle roller.

Anonymous poster hash: d63f1...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å involvere seg med en med barn er tungt, i allefall i begynnelsen av forholdet. Jeg ble sjalu når mor ringte og sendte meldinger til far flere ganger hver dag, det kom fram i ettertid at hun gjorde det for å gjøre meg sjalu, men etter som tiden gikk dabbet det av. Og jeg ble sikrere på forholdet.

Ser mange skriver at du kommer på andreplass etter barna. I mitt forhold er det ikke slik. Både jeg og barnet er på førsteplass. De helgene barnet er hos oss er det en selvfølge at de er ute og spiller fotball bare de to, og det er også en selvfølge at jeg og far skal få prate ferdi før barnet bryter inn. Jeg tar meg ikke av oppdragelsen av barnet, men barnet må følge vanlige husregler, så jeg sier i fra hvis det er noe jeg ikke er enig i.

Mor og far har et elendig samarbeid, om det var slik før jeg kom inn i bildet vet jeg ikke. De har kun kontakt pga barnet.

Jeg syns du kan prøve med mannen ts, ikke hør på alle skrekkhistorier om bitre stemødre og bitre mødre.

Det eneste som skremmer meg er at mannen har 2 barn :P mer enn nok med ett :P

Anonymous poster hash: ad986...60e

Ja det er sånn jeg ønsker å ha det!

Og jeg er klar over at det kan bli tungt og uvant i starten. Men det går seg nok til. Vi har pratet om dette nå, så jeg er mindre nervøs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden startet du på ett annet forum å. Som noen andre her har spurt og som jeg også spurte i den andre tråden tid:

Hva om DU vil ha barn? Vil HAN flere barn?

Det har du ikke svart på enda!

For det er jo ganske viktig å få klarhet i før man går videre!

Ja vi har snakket om dette. Jeg ønsker meg barn etter jeg er ferdig med studiene. Og han hadde ikke lagt ifra seg tanken om flere barn han heller. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har snakket om dette. Jeg ønsker meg barn etter jeg er ferdig med studiene. Og han hadde ikke lagt ifra seg tanken om flere barn han heller. :-)

Lett for ham å si nå, han vet jo at du skal studere i noen år.

Anonymous poster hash: bccb5...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.11.2014 den 1.22):

Lett for ham å si nå, han vet jo at du skal studere i noen år.

Anonymous poster hash: bccb5...12c

 

Endret av Sunstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hva mener du med det?

Vi var inne på temaet også sa han "jeg har så lyst på en liten jente en gang". Så ganske sikker på at han vil ha fler!

Og vi har snakket veldig seriøst hva han vil av meg. Og omvendt. Begge er ute etter noe seriøst.

Ja, for alle er jo absolutt ærlige om sånt i begynnelsen. Han skjønner vel at han ikke kan si at han ikke kan tenke seg flere barn når du ikke har noen. Og dette med å være ute etter noe seriøst, det kan alle si. Det trenger ikke å bety at det blir noe seriøst forhold mellom dere.

I tillegg virker du som en lettlurt person. Jeg tipper han bare vil knulle litt på deg.

Anonymous poster hash: bccb5...12c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2014 den 1.34):

Ja, for alle er jo absolutt ærlige om sånt i begynnelsen. Han skjønner vel at han ikke kan si at han ikke kan tenke seg flere barn når du ikke har noen. Og dette med å være ute etter noe seriøst, det kan alle si. Det trenger ikke å bety at det blir noe seriøst forhold mellom dere.

I tillegg virker du som en lettlurt person. Jeg tipper han bare vil knulle litt på deg.

Anonymous poster hash: bccb5...12c

 

Endret av Sunstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for alle er jo absolutt ærlige om sånt i begynnelsen. Han skjønner vel at han ikke kan si at han ikke kan tenke seg flere barn når du ikke har noen. Og dette med å være ute etter noe seriøst, det kan alle si. Det trenger ikke å bety at det blir noe seriøst forhold mellom dere.

I tillegg virker du som en lettlurt person. Jeg tipper han bare vil knulle litt på deg.

Anonymous poster hash: bccb5...12c

Jeg må le! Good one!

For det er så sant å! 😂

Anonymous poster hash: f7dad...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...