Gå til innhold

"Det tolerer jeg ikke!"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser stadig folk som skriver "det tolerer jeg ikke" om det ene eller det andre.. Det jeg lurer på er da; hvordan sier dere fra at dere ikke tolerer det? Og hva gjør dere hvis den andre ikke bryr seg, men fortsetter?



Anonymous poster hash: 399bd...fe9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite jeg ikke tolererer med andre, men la oss ta et forhold som eksempel.

Jeg tolererer ikke utroskap, nå kan jeg ikke nekte mennesket å ha sex med andre, men om han har det, kan jeg velge å ikke fortsette å være sammen med han.

Eller om jeg kjenner en som er ytterst rasistisk, så kan jeg velge å ikke ha noe med mennesket å gjøre og ikke høre på hva de har å si.

Når jeg tenker meg om så er det egentlig lite jeg ikke tolererer, så kommer ikke på så mange eksempler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til mod for opprydding :) Da dytter jeg opp denne igjen og håper folk klarer å overse skrivefeilen, og svarer på spørsmålet ;)

Hvordan sier du fra om ting du ikke tolererer, og hva gjør du hvis folk gir F når du sier fra?

TS



Anonymous poster hash: fcada...064
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener i virkeligheten :)

Altså ting man sier man ikke tolererer.. Eksempler kan være; folk som skriker og kjefter under en krangel/diskusjon, folk som slenger rasistiske bemerkninger, ufine kommentarer fra venner/bekjente osv osv... Er så forskjellig fra person til person hva de tolererer og ikke... Og jeg driter egentlig i hva det er dere ikke tolererer, men lurer på hvordan dere sier fra, og hva de gjør hvis personen de sier ifra til driter i det, men fortsetter...



Anonymous poster hash: fcada...064
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener i virkeligheten :)

Altså ting man sier man ikke tolererer.. Eksempler kan være; folk som skriker og kjefter under en krangel/diskusjon, folk som slenger rasistiske bemerkninger, ufine kommentarer fra venner/bekjente osv osv... Er så forskjellig fra person til person hva de tolererer og ikke... Og jeg driter egentlig i hva det er dere ikke tolererer, men lurer på hvordan dere sier fra, og hva de gjør hvis personen de sier ifra til driter i det, men fortsetter...

Anonymous poster hash: fcada...064

Hvordan jeg sier fra, kommer helt an på hvilken situasjon det er. For å bruke dine eksempler:

  • Om noen skriker og kjefter under en krangel/diskusjon, ville jeg bedt dem heve stemmen og påpekt at skriking ikke hjelper situasjonen.
  • Hvis noen hadde kommet med rasistiske bemerkninger, ville jeg sagt at "sånt kan du ikke si", og sannsynligvis påpekt på hvilken måte de tok feil.
  • Ufine kommentarer fra venner får jeg sjelden, men sist det skjedde, sa jeg rett og slett "det der synes jeg ikke var noe hyggelig sagt". Hun skjønte at hun hadde tråkket i det da.

Og siden du spør hva jeg ville gjort hvis de fortsatte: Jeg ville bedt dem skjerpe seg, og hadde de ikke gjort det, ville jeg sagt at dette ønsker jeg ikke å være en del av, så ville jeg gått min vei.

Anonymous poster hash: fe170...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...