Gå til innhold

Er det mulig å formatere en minipc under disse omstendighetene


Zinnia

Anbefalte innlegg

Jeg har en asus eee minipc uten cd-inngang fra 2009 med windows xp home edition. Den skaper seg veldig mye om dagen, og nekter f eks å installere/oppdatere flash og quicktime for å nevne noe. Jeg trenger å få den til å vare 6mnd - 1 år til ca. Jeg har tatt backup, og det beste da, tror jeg, ville vært å formatere (igjen, det har vært gjort en gang før, men da med hjelp).

Meen, så er det jo en del utfordringer:

- jeg er ikke noe teknisk og aner ikke hvordan jeg gjør det.

- jeg har vel ikke tilgang på windows etterpå siden jeg verken har cd eller cd-inngang...?

Hvordan løser man denne kinkige situasjonen, er det mulig for meg å fikse dette på egenhånd (uten å kjøpe nye programmer), eller er det ikke verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du formaterer maskinen så er alt bort. ALT. Windows er borte. Dokumeter, internett, alt. ALT. Borte vekke.

Da må du installere windows på ny ja. Det går fint an å gjøre uten CD-rom. Men da må du ha en annen maskin og en USB-minnepinne. Og lese på nettet og gjøre akkurat som det står på nettet. Er ikke komplisert. :)

Men... Hva er dette for maskin? Hva nøyaktig heter modellen? Står det noe mer under enn bare eee? Eller på skjermen kanskje? 701, 701SD, 900, 900A, 901, 1000, 1000HD? Skal prøve å hjelpe deg med å finne ut av hvordan du går frem på nettet hvis du finner ut av modell. :)



Anonymous poster hash: 2cd8d...bca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du formaterer maskinen så er alt bort. ALT. Windows er borte. Dokumeter, internett, alt. ALT. Borte vekke.

Da må du installere windows på ny ja. Det går fint an å gjøre uten CD-rom. Men da må du ha en annen maskin og en USB-minnepinne. Og lese på nettet og gjøre akkurat som det står på nettet. Er ikke komplisert. :)

Men... Hva er dette for maskin? Hva nøyaktig heter modellen? Står det noe mer under enn bare eee? Eller på skjermen kanskje? 701, 701SD, 900, 900A, 901, 1000, 1000HD? Skal prøve å hjelpe deg med å finne ut av hvordan du går frem på nettet hvis du finner ut av modell. :)

Anonymous poster hash: 2cd8d...bca

Oj, så snillt, tusen takk!

Det står asus eee 1000H, så det er vel modellen. Jeg har for så vidt tilgang på en annen maskin, men jeg har ikke usb-penn. Jeg har en ekstern harddisk, men får den ikke til å virke på den andre maskinen jeg har tilgang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig finnes det en recovery partisjon på disken, om ikke vedkommende som hjalp deg sist ikke var så smart.

Da er det veldig lett.

Feks bare trykke F10 under oppstart.

Men dette står isåfall i manualen.

Anonymous poster hash: ac0ba...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...