Gå til innhold

Er du redd for veps?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Jeg har vel funnet ut at jeg misliker sterkt og er redd for de fleste insekter. De eneste jeg ikke hopper opp og hyler av er mygg, langbeininger, fluer og marihøner. Ellers hater jeg edderkopper, skrukketroll, biller, snegler, mark, maur, veps, humler, skolopendere osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke redd veps, synes faktisk de er ganske fine. Men de kan være litt i veien noen ganger. Er ikke så begeistret for å ha de surrende helt innpå meg i lange tider.

Humler ser ut som mini kosedyr. Uansett hvor store de er.

Bier har jeg ikke møtt på så mye i mitt liv. Men de er viktige pollinatorer, så jeg håper bestanden tar seg opp igjen.

Har forøvrig blitt stukket av alle ovenfor nevnte insekter og en god del andre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?! Trodde alle nærmest likte humler, jeg. De er jo så lodne og tykke og søte, og veldig fredelige der de brummer rundt nede på bakken rundt blomstene. Jeg har til og med klappet en humle uten at den brydde seg. Den satt på en blomst og passet sine egne saker, og så tok jeg den forsiktig på ryggen. Den bare fortsatte med sitt i fred og fordragelighet. Hvilken veps hadde gjort det?

Humler :hjerte:

Ok, humler; er det noe som heter jord-humler ala jordveps? Som er ekstra sinte?

Sønnen min ble stukket 3 (treee) ganger i fjor sommer, både i byen og på hytta. Og den ene gangen så jeg at humlene hadde bol i bakken. Gutten plukket opp en pinne eller noe i nærheten av inngangen deres, og de gikk faen meg til angrep. Han løp sikkert hundre meter med humler etter seg, og de gav seg ikke før de stakk han altså.

Stoler ikke på humler mer... :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at humler har bol i bakken :-)

Det er det som er normalen for de aller fleste humlearter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visse dere at det egentlig er fysisk umulig for humla å fly? Den har alt for små vinger i forhold til kroppen, så at humla faktisk kan fly er et lite mirakel

Hva slags tull er nå dette? Fysisk umulig for humla å fly? Jeg så en flyvende humle senest i går. Den har ikke for små vinger i forhold til kroppen, den har akkurat passe store vinger slik at den kan fly.

Anonymous poster hash: 0692e...00a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke hysterisk redd for veps, men småredd, ja. Mest fordi jeg har en slags frykt for å få vondt. Så jeg rømmer fra vepsen når jeg ser en, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tull er nå dette? Fysisk umulig for humla å fly? Jeg så en flyvende humle senest i går. Den har ikke for små vinger i forhold til kroppen, den har akkurat passe store vinger slik at den kan fly.

Anonymous poster hash: 0692e...00a

At det egentlig burde vært fysisk umulig for den å fly, siden den har for små vinger i forhold til den store, tunge kroppen. Men så gjør den det allikvel og det er et lite mirakel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FUUUCK...Er livredd veps, selv om jeg ikke er allergisk.

Visste dere at den japanske monstervepsen er på vei hitover? Pga klima og "smugling" av denne er den allerede blitt observert i USA og Frankrike...:(

Den er gigastor, norskevepsen blir bare barnematen i forhold

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeei, nå gruer jeg meg fryktelig mye til sommeren allerede, dette kommer til å bli et helvete! Har intens vepsefobi og kleggfobi :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt småredd! Men er mer bekymra for hunden min, som vil jage alt som flyr i ren unghundiver! Tenk om han spiser en og blir stukket i munnen eller halsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at humler har bol i bakken :-)

Det er det som er normalen for de aller fleste humlearter.

Huff da. Hadde en illusjon om at humler var litt gomodige og pusete med den fluffy kroppen sin, og at det at det var noe spesielt med de aggressive nedi jorda der. :fnise:

Kassiopeia; klegg er mye verre enn veps og alt annet syns jeg, de tar jo skikkelige jafs av huden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tull er nå dette? Fysisk umulig for humla å fly? Jeg så en flyvende humle senest i går. Den har ikke for små vinger i forhold til kroppen, den har akkurat passe store vinger slik at den kan fly.

Anonymous poster hash: 0692e...00a

Det Evans sikter til er vel det faktum at med kjente aerodynamiske prinsipper så skulle ikke en humle kunnet fly.

Men humla suser like herlig rundt den og gir fysiskere et problem å klø seg i hodet over ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det egentlig burde vært fysisk umulig for den å fly, siden den har for små vinger i forhold til den store, tunge kroppen. Men så gjør den det allikvel og det er et lite mirakel!

Dette er jo bare tull. Sikkert en dum vitenskapsmann i gamle dager som ikke skjønte hvorfor det gikk. Vi som har fungerende øyne ser at det går, og det er ikke noe mirakel i det hel tatt.

Anonymous poster hash: 0692e...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Evans sikter til er vel det faktum at med kjente aerodynamiske prinsipper så skulle ikke en humle kunnet fly.

Men humla suser like herlig rundt den og gir fysiskere et problem å klø seg i hodet over ;-)

Tviler på at det finnes noen fysikere som klør seg i hodet grunnet dette. Kanskje var det en dust som ikke skjønte hvorfor det gikk an for mange år siden.

Anonymous poster hash: 0692e...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det finnes noen fysikere som klør seg i hodet grunnet dette. Kanskje var det en dust som ikke skjønte hvorfor det gikk an for mange år siden.

Anonymous poster hash: 0692e...00a

Det var en mann på radioen.... på 90-tallet. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var en mann på radioen.... på 90-tallet. :jolie:

Det spiller ingen rolle, det er bare tull og tøys.

Anonymous poster hash: 0692e...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt småredd! Men er mer bekymra for hunden min, som vil jage alt som flyr i ren unghundiver! Tenk om han spiser en og blir stukket i munnen eller halsen!

Sånn er min også. Og hun har ingen unghundperiode å skylde på, hun er 8...

Alltid like nervøs hver gang hun jager dem, men det har nå gått bra, senest forrige uke tygde hun ihjel en humle. Joho, sesong er i gang. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...