Gå til innhold

Magesår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge kan man gå med ubehandlet magesår før det er farlig og magesekken kan sprekke?

Anonymous poster hash: f4714...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer vel an på hvor stort det er... Vanligvis går det helt fint når man har magesår men man bør få behandling om man har det. Mistenker du at du har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hvor stort det er... Vanligvis går det helt fint når man har magesår men man bør få behandling om man har det. Mistenker du at du har det?

Er egentlig "helt sikker". Har vært kvalm i 2 mnd, type kaster opp hver morgen selv om jeg er frisk, oksehunger, sure oppstøt og tidvise smerter i mellomgulvet. Var hos legen for noen dager siden som ikke nevnte magesår en gang men derimot sure oppstøt bare. Så snakket jeg med en kompis i kveld som har hatt magesår og han hadde identiske symptomer :/ blir redd det skal sprekke før jeg kommer meg til legen igjen som ikke er før om ihvertfall en uke grunnet ferie.

Anonymous poster hash: f4714...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mer vondt etter måltid? Eller blir det bedre når du spiser? Får du sure oppstøt av alt, eller bare noen matvarer? Hvordan er det med alkohol? Har du tatt mye ibux den siste tiden?

Hjelper det med somac? Kan kjøpes reseptfritt på spoteket i små pakninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mer vondt etter måltid? Eller blir det bedre når du spiser? Får du sure oppstøt av alt, eller bare noen matvarer? Hvordan er det med alkohol? Har du tatt mye ibux den siste tiden?

Hjelper det med somac? Kan kjøpes reseptfritt på spoteket i små pakninger.

Har ikke noe særlig smerte uansett, er ømt hele tiden.. Men når det suget i magen kommer hjelper det med mat, selv om jeg blir like kvalm igjen etterpå! Har ikke tatt ibux, men gikk på en antibiotikakur for 2 mnd og er ganske sikker denne har skylden for ble dårlig av den rett etterpå. Får sure oppstøt av alt men mest av brus. Og alkohol går greit, bare ikke dagen derpå for da forsterkes alle plagene.

Anonymous poster hash: f4714...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe sånt mot magen som legen skrev ut, men syns ikke den hjalp noe på kvalmen, som er det verste :P

Anonymous poster hash: f4714...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får komme deg til legen å be om gastroskopi:)

Skal det, men det er stengt overalt frem til tirsdag :( er det trygt å vente så lenge?

Anonymous poster hash: f4714...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går nok bra. Det kan godt være at det bare er spiserørsbetennelse, men det ubehagelig nok det. Jeg ble skikkelig dårlig av det. Hold deg unna alt som trigger. Verstinger for min del var melkeprodukter, sjokolade og røyk. Det hjalp på almentilstanden å ta flytende jerntilskudd.



Anonymous poster hash: e7dca...105
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går nok bra. Det kan godt være at det bare er spiserørsbetennelse, men det ubehagelig nok det. Jeg ble skikkelig dårlig av det. Hold deg unna alt som trigger. Verstinger for min del var melkeprodukter, sjokolade og røyk. Det hjalp på almentilstanden å ta flytende jerntilskudd.

Anonymous poster hash: e7dca...105

Takk for svar, satser på at det ikke er såå akutt da, håper bare ikke jeg må vente lenge på gastroskopi for har pint meg litt for lenge nå allerede :P

Anonymous poster hash: f4714...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud nå kaster jeg opp. Er så kvalm i dag så jeg googlet og så at langvarig kvalme uten grunn kan være både magekreft og svulst på hjernen. Hater påsken når alt er stengt :(

Anonymous poster hash: f4714...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen jeg kan ringe for å snakke om dette? Altså ikke legevakt men noe form for helsehjelp på telefon

Anonymous poster hash: f4714...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror nok det må bli legevakt. Men det skade ikke å ta en telefon, det er jobben deres å veilede pasienter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...