Gå til innhold

"I denne leiligheten skal det ALDRI inn noe katt!"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Meg og kjæresten bor hver for oss. Vi bytter på å overnatte hos hverandre. Jeg har katt, han har barn annenhver helg. Jeg kan ikke få barn selv, og katten er dermed "mitt barn".

Han må iblant reise bort for å jobbe de helgene han har samvær med barna. Ca hver 6 helg.. Da spør han om jeg kan bo i hans leilighet, for ungene er for små til å være alene. Jeg har et godt forhold til hans barn, og synes det er hyggelig å være sammen med de.

Problemet med å flytte inn til han en hel helg, er at katten min blir alene. Jeg spurte en gang om det var ok å ta den med, men fikk da til svar at noe katt aldri skulle inn i hans hjem. Måten han sier "noe katt" oser av forakt, som om han omtaler noe veldig skittent.. Katten er rolig, renslig, klorer ikke på møbler og ødelegger ikke noe. Dette vet kjæresten min godt! Hverken kjæresten eller barna hans har allergi..

Så da må jeg reise hjem til meg selv hver dag for å se til katten. Det er litt tungvint, pluss at katten må være mye alene..

Det føles veldig feil å forlate "mitt barn" for å være sammen med hans. Jeg har sagt dette til han, og da bare himler han med øynene, og sier at "det er jo synd at du føler det sånn da.." Arrg, kjenner jeg blir sint av å tenke på det.. Neste gang vurderer jeg å si at han får finne en annen barnevakt viss ikke katten får bli med..

Hva synes dere??



Anonymous poster hash: 74cfe...12b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket land er han fra?



Anonymous poster hash: 631d2...a8e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du må finne barnevakt til din katt, for å passe hans barn, er det jo rett og rimelig at han finner en barnevakt, som ikke er deg, til sine barn.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne katten med barna hans er feil.Selv om du ikke kan få barn selv. Kan det være en grunn til at han ikke liker katter, som han ikke har sagt noe om? Bitt eller angrepet av katt tidligere? Eller at barna er redde for katter?

Jeg tror du må finne en løsning som du trives med.Uansett hva det er.

Edit: leste for fort igjennom HI, og ser nå i ettertid at du er barnevakt for hans barn da han er bortreist. Kan du har barna i din leilighet da? Om ikke, så bør han vel ihvertfall hjelpe deg med å finne en løsning for katten din også?

Endret av Crobern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kunnet leve med en mann som ikke godtok min hund, som jeg hadde lenge før jeg jeg gikk inn i et seriøst forhold selv.

Du må velge her høres det ut som, katten eller mannen. For meg hadde valget vært veldig enkelt med en mann som er så usympatisk.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

Da hadde jeg sagt: nei, jeg kan ikke passe barna for jeg må være hjemme med katten. Synd jeg ikke kan ta den med til deg.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og kjæresten bor hver for oss. Vi bytter på å overnatte hos hverandre. Jeg har katt, han har barn annenhver helg. Jeg kan ikke få barn selv, og katten er dermed "mitt barn".

Han må iblant reise bort for å jobbe de helgene han har samvær med barna. Ca hver 6 helg.. Da spør han om jeg kan bo i hans leilighet, for ungene er for små til å være alene. Jeg har et godt forhold til hans barn, og synes det er hyggelig å være sammen med de.

Problemet med å flytte inn til han en hel helg, er at katten min blir alene. Jeg spurte en gang om det var ok å ta den med, men fikk da til svar at noe katt aldri skulle inn i hans hjem. Måten han sier "noe katt" oser av forakt, som om han omtaler noe veldig skittent.. Katten er rolig, renslig, klorer ikke på møbler og ødelegger ikke noe. Dette vet kjæresten min godt! Hverken kjæresten eller barna hans har allergi..

Så da må jeg reise hjem til meg selv hver dag for å se til katten. Det er litt tungvint, pluss at katten må være mye alene..

Det føles veldig feil å forlate "mitt barn" for å være sammen med hans. Jeg har sagt dette til han, og da bare himler han med øynene, og sier at "det er jo synd at du føler det sånn da.." Arrg, kjenner jeg blir sint av å tenke på det.. Neste gang vurderer jeg å si at han får finne en annen barnevakt viss ikke katten får bli med..

Hva synes dere??

Anonymous poster hash: 74cfe...12b

Du har valgt å være kjæreste med en mann som ikke liker katter. Han er så åpen og ærlig om det som du bare kunne ønske Du kan ønske og håpe og ville at han kommer til å like katter alt du vil, men det kommer neppe til å skje. Så valget er slik:

1. leve separat. Du med katten, han med barna. Situasjonen kan kun endre seg når katten din dør, og kun dersom du ikke skaffer deg en ny katt.

2. Flytte sammen og da enten omplassere eller avlive katten

3. Finne en kjæreste som liker katter

Fritt valg, ts. Vi styrer alle eget liv.

Anonymous poster hash: 5ce7c...d29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får han betale for barnevakt til katten din, siden du tross alt passer hans barn gratis. Men jeg syns også du bør vurdere om du vil bli i dette forholdet, om det er meningen at dere skal bo sammen på sikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nok ut til at du må få'n avlivet. Hvis du ikke rett og slett bare dumper'n. Ledige gubber er ingen mangelvare.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har valgt å være kjæreste med en mann som ikke liker katter. Han er så åpen og ærlig om det som du bare kunne ønske Du kan ønske og håpe og ville at han kommer til å like katter alt du vil, men det kommer neppe til å skje. Så valget er slik:

1. leve separat. Du med katten, han med barna. Situasjonen kan kun endre seg når katten din dør, og kun dersom du ikke skaffer deg en ny katt.

2. Flytte sammen og da enten omplassere eller avlive katten

3. Finne en kjæreste som liker katter

Fritt valg, ts. Vi styrer alle eget liv.

Anonymous poster hash: 5ce7c...d29

Vi bor hver for oss, og det fungerer fint. Han liker katten så lenge den er hos meg. Her får den til og med sove oppå dynen hans.. Han koser med den og prater med den. Barna hans liker også katten. Problemet oppstår kun når jeg er barnevakt for ungene hans, og ikke får ta med katten. Han vil ikke ha dyr inn i sin leilighet. Jeg synes ikke det blir rett å ta barna hit. Må være nok å bli flyttet mellom mor og far, og ikke fars nye kjæreste i tillegg..

Anonymous poster hash: f10f7...a7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får han betale for barnevakt til katten din, siden du tross alt passer hans barn gratis. Men jeg syns også du bør vurdere om du vil bli i dette forholdet, om det er meningen at dere skal bo sammen på sikt.

Det er ikke meningen at vi skal bo sammen. Vi ønsker å bo hver for oss.

Anonymous poster hash: f10f7...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket land er han fra?

Anonymous poster hash: 631d2...a8e

Han er norsk.

Anonymous poster hash: f10f7...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Offensive Pie

Vi bor hver for oss, og det fungerer fint. Han liker katten så lenge den er hos meg. Her får den til og med sove oppå dynen hans.. Han koser med den og prater med den. Barna hans liker også katten. Problemet oppstår kun når jeg er barnevakt for ungene hans, og ikke får ta med katten. Han vil ikke ha dyr inn i sin leilighet. Jeg synes ikke det blir rett å ta barna hit. Må være nok å bli flyttet mellom mor og far, og ikke fars nye kjæreste i tillegg..

Anonymous poster hash: f10f7...a7f

Hvorfor bytter han ikke barnehelg, siden det er et vedvarende problem? Det må finnes bedre løsninger enn denne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du må finne barnevakt til din katt, for å passe hans barn, er det jo rett og rimelig at han finner en barnevakt, som ikke er deg, til sine barn.

Ja, men det er synd han skal være så sær og fisefin. Jeg liker å være med ungene hans, men jeg har først og fremst ansvar for katten min. Det hadde ikke vært noe problem å passe både barn og katt viss jeg fikk ta den med de helgene dette gjelder, ca hver 6 helg..

Anonymous poster hash: f10f7...a7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen at vi skal bo sammen. Vi ønsker å bo hver for oss.

Anonymous poster hash: f10f7...a7f

Da forstår jeg ikke hva den motviljen mot katten kommer fra. Motvilje mot kattehår i leiligheten sin kan tyde på div ting. Hvor ofte er du der når han ikke har barna?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

du har ditt ansvar, å han har sitt ansvar. så da får han heller skaffe noen andre som kan passe barna SINE slik at du kan være hjemme hos katten DIN. hadde hvertfall jeg gjort. ikke søren om noen kommer forran mine dyr. kanskje jeg ender opp alene, men da får det bare være.



Anonymous poster hash: 748eb...3b5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bytter han ikke barnehelg, siden det er et vedvarende problem? Det må finnes bedre løsninger enn denne.

Jeg er helt enig!! Men barnas mor er ikke interessert i å samarbeide for å gi ideelle løsninger for han, og han tør ikke å foreslå forandringer overfor henne.. Hun vil ifølge han da "lage helvete"..

Anonymous poster hash: f10f7...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er synd han skal være så sær og fisefin. Jeg liker å være med ungene hans, men jeg har først og fremst ansvar for katten min. Det hadde ikke vært noe problem å passe både barn og katt viss jeg fikk ta den med de helgene dette gjelder, ca hver 6 helg..

Anonymous poster hash: f10f7...a7f

Da må du jo nesten si at du ikke lenger kan passe barna hans, selv om du liker det veldig mye, fordi han nekter å ha med deg katten din.

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke vil ha katten i hus? Hvis det er en snill og grei katt, det er ikke noe allergi i familien, så må det jo enten være fordi han er redd for katter eller syns på en merkelig grunn de er ekle?

Edit: og jeg ser jo nå at han ikke syns det heller - ettersom de faktisk sover sammen.

Nei, dette forstår jeg ikke!

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har valgt å være kjæreste med en mann som ikke liker katter. Han er så åpen og ærlig om det som du bare kunne ønske Du kan ønske og håpe og ville at han kommer til å like katter alt du vil, men det kommer neppe til å skje. Så valget er slik:

1. leve separat. Du med katten, han med barna. Situasjonen kan kun endre seg når katten din dør, og kun dersom du ikke skaffer deg en ny katt.

2. Flytte sammen og da enten omplassere eller avlive katten

3. Finne en kjæreste som liker katter

Fritt valg, ts. Vi styrer alle eget liv.

Anonymous poster hash: 5ce7c...d29

Avlive? Det skulle ikke vært noe alternativ. Det er ikke BARE en katt, vet du.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...