Gå til innhold

God sex - hva må til?


Jalp

Anbefalte innlegg

Det problematiseres mye rundt sex. Mange er usikre og mange får det ikke til. Den negative spiralen forsterker følelsen av utilstrekkelighet.

Med all den erfaring, innsikt og ikke minst ulike ståsted som finnes blant brukerne på KG:

Hva skal til for at sex skal bli bra? Under to ulike omstendigheter:

-Parforhold

-Elskere for første gang

La oss få et innblikk i den positive seksualiteten. La oss få alle historiene om den gangen det ble overveldende vellykket,- den eller de gangene som satte varige spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Uhøytidelighet!

Gå inn i den seksuelle relasjonen med åpenhet og en innstilling til sex som noe moro og gøy. Ikke at nå skal vi gi hverandre minst tre orgasmer og være det beste enkeltstående knullet den andre har hatt i hele sitt liv, men bare at nå skal vi ha en deilig og morsom kosestund sammen.

Utforsk hverandre på alle slags digge og pirrende måter, med hender, tunge og penis/fitte, leketøy, hva enn som frister. Ikke vær redd for å gjøre feil eller ikke være bra nok. Sex skal være avslappet og med høy takhøyde. ;)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har vel forskjellig definisjon på hva god sex er.

For meg er god sex, sex med en jeg elsker. Som jeg elsker hele kroppen til, hele tilstedeværelsen til personen, som tenner meg på alle måter, som vet nøyaktig hva jeg liker å gjøre i senga, som er med på å prøve nye ting, utforske, liker variasjon, gjør at jeg føler meg trygg, god selvtillit, som elsker meg tilbake på samme måte og tenner på meg på samme måte som jeg tenner på han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Parforhold: Lyst, variasjon, tilstedeværelse, og utforskertrang. To som trekker i samme retning, og som søker å gi erotikken og seksualiteten de beste arbeidsvilkår for begge parter.

-Elskere for første gang: Kjemi, rytme, begjær, spenning. Evnen og viljen til å fortape seg i øyeblikket.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva legger man i det noe upresise begrepet "kjemi" ?

For meg er "kjemi" en ubestemmelig tiltrekning. Magnetisk, nesten. At man kan lese den andre uten ord. Endret av iGirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemi - å kommunisere på samme bølgelengde.



Anonymous poster hash: e681a...2cc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang : KJEMI og tiltrekning.

Senere: en partner som ikke er "redd" for å eksperimentere og ha det "gøy" i senga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å kommunisere fra begynnelsen av med ny sexpartner! Ellers kan det blir vanskelig å "tørre" å ta slike samtaler, fordi man gjerne utsetter det. Si i fra underveis: hva som er bra, vis hvordan, spør om han liker det du gjør osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er "kjemi" en ubestemmelig tiltrekning. Magnetisk, nesten. At man kan lese den andre uten ord.

OK. Handler det om at man får hverandre til å trives i hverandres selskap? At man ubevisst påvirker hverandre til å være den beste utgaven av seg selv? Og at man på den måten føler seg ønsket?

Og hvor stor grad av hengivenhet må være tilstede? Forelskelse eller grader av å være betatt, uten at man er helt der hvor forelskelsen har tatt deg? Tanker om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

OK. Handler det om at man får hverandre til å trives i hverandres selskap? At man ubevisst påvirker hverandre til å være den beste utgaven av seg selv? Og at man på den måten føler seg ønsket?

Og hvor stor grad av hengivenhet må være tilstede? Forelskelse eller grader av å være betatt, uten at man er helt der hvor forelskelsen har tatt deg? Tanker om det?

Ja.

Godt formulerte spørsmål der du faktisk gir mye av svarene. Det å bygge hverandre opp ved hjelp av oppmerksomhet og bekreftelser er en forutsetning tror jeg. Å bli begjært er viktig samtidig som man tør å by på seg selv, blant annet gjennom å vise sitt begjær, fortelle om sine ønsker og lyster, enten ved bruk av ord eller handling, og være trygg på at det blir mottatt med respekt og velvilje. Ikke latterliggjøring, "æsj", "ekkelt" eller impulsiv nektelse. Dermed ikke sagt at ethvert ønske på død og liv skal etterkommes. Men det bør definitivt mottas, vurderes, diskuteres osv.

Kjærlighet og intimitet handler veldig mye om tillitt og evne til å stole på hverandre.

Jeg er ikke sikker på om tilstanden forelskelse er en absolutt ingrediens. Rettelse; jeg er faktisk sikker på at den ikke må være tilstede for eventuelt god sex. Et øyeblikks begjær, kontakt, kjemi der og da kan like godt ende med god sex, som ikke. En forelskelse likeså. SIstnevnte er gjerne en tilstand/prosess der sex kommer inn som fase 3, 4 eller 5 (avhengig av hvor politisk korrekt moralsk man er, altfor mange "sparer seg" og risikerer dermed skuffelse) og dermed er sjansen like stor for god som for dårlig sex. Og da blir gjerne den allerede etablerte forelskelsen kanskje en forvirrende skuffelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Handler det om at man får hverandre til å trives i hverandres selskap? At man ubevisst påvirker hverandre til å være den beste utgaven av seg selv? Og at man på den måten føler seg ønsket?

Og hvor stor grad av hengivenhet må være tilstede? Forelskelse eller grader av å være betatt, uten at man er helt der hvor forelskelsen har tatt deg? Tanker om det?

Ja, kjemi handler vel i stor grad om å trives i hverandres selskap. At man er på bølgelengde.. og at man får frem det beste i hverandre.

Hengivenhet og forelskelse er for meg en selvfølge for sex uansett (altså, jeg har ikke erfaring med sex uten forelskelse i bildet).

Endret av iGirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva tenker du om dette selv da Jalp ?

Jo, nå skal du høre :-)

Jeg synes jo det er veldig interessant å høre hva dere andre som har svart i tråden tenker rundt dette. Hvis jeg skal ta for meg det som skjer utenfor etablerte forhold, er det følgende:

Det starter jo som oftest med samtalen der man mer eller mindre bevisst kartlegger hverandre på flere nivå. Det handler om verdier og det handler om hva man greier å lese ut av måten man kommuniserer på. Finner man tonen, vil dette utvikle seg og det oppstår et gjensidig ønske om å dyrke samtalen. Man blir nysgjerrige på hverandre, viser ubevisst interesse og man får fram det beste i hverandre. Man bygger et fundament bestående av gjensidig sympati og ikke minst tillit. Man vil hverandre vel og da føler man seg ønsket av den andre.

Om ikke lenge dreier samtalen innom relasjonen, sex og nå bygges det hengivenhet. Det kan være varierende grad av å være betatt eller kanskje en forelskelse. I tillegg bygges det en gjensidig fortrolighet og lojalitet.

Så kommer anledningen til sex. Den kan oppstå tilfeldig eller "tilfeldig" :-). Og da har man et godt fundament for den gode sexen fordi det finnes en hengivenhet, trygghet, tillit og man føler seg ønsket. Da tør man vise sine sider og tenningsmønster. Og man bør ikke undervurdere den seksuelle tenningen som positiv drivkraft. Den kommer hvis man husker å skru på alle sansene og tillater seg å være alt man er ;-)

Kan alt dette oppsummeres med "kjemi", tro?

Endret av Jalp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...