Gå til innhold

Klær til begravelse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skal være med å bære kisten i en begravelse. Har ikke vært i særlig mange begravelser og vet derfor ikke helt hvordan jeg bør gå kledd.

Må jeg ha skjørt/kjole? Bør jakken være sort? (liker ikke kåper..)

Håper noen kan gi meg noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på å kle deg tekkelig og men diskret sminke. Skjørt og busker er begge ok, skjørtet bør gå ned til knærne eller lengre. Man MÅ ikke kle seg i sort, andre mørke farger er også akseptert :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Poenget er at du er respektabelt kledd og gjerne litt mørkt. Jeg har en mørkelilla fløyelskjole jeg alltid bruker i begravelser, og det går helt fint. I dag var det ei i en begravelse jeg var i som gikk i en lys brun drakt, så det meste går, så lenge det er tekkelig og respektabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Da bestefaren min døde, hadde søsteren hans på seg en lys, fargerik og blomstrete kjole. Husker jeg ble litt provosert da (var 14), men syns i ettertid det var noe fint ved det. Hun tok på seg sin fineste kjole, og nektet å gå i sørgeklær fordi han var en veldig "moromann".

Selv ville jeg nok valgt noe mørkt, ja. Men det virker som at hvis man er en av de nærmeste, så kan man gå i hva man vil, da det skal mye til at de lenger ute i slekta/fjerne venner lar seg provosere over nær familie i sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...