Gå til innhold

dere som jobber på apotek


lurifax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden det er ingen som svarer - så svarer jeg, selv om jeg ikke jobber på apotek. Jeg har en venninne som jobber på apoteket og hun har utdannelse innenfor farmasi; og jeg tror man må være utdannet for å jobbe der. Enten farmasøyt eller apotektekniker. Correct me if I'm wrong :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er ingen som svarer - så svarer jeg, selv om jeg ikke jobber på apotek. Jeg har en venninne som jobber på apoteket og hun har utdannelse innenfor farmasi; og jeg tror man må være utdannet for å jobbe der. Enten farmasøyt eller apotektekniker. Correct me if I'm wrong :)

Jeg tror du har helt rett der.Har ei venninne som gikk på det men tror det er veldig vanskelig å få seg jobb etter endt utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har helt rett der.Har ei venninne som gikk på det men tror det er veldig vanskelig å få seg jobb etter endt utdannelse.

Apoteker i Oslo har i hvertfall skreket etter farmasøyter lenge og bla. ansatt mange svensker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har helt rett der.Har ei venninne som gikk på det men tror det er veldig vanskelig å få seg jobb etter endt utdannelse.

Venninna mi fikk kun deltidsjobb og ugunstige arbeidstider, så jeg vet ikke hvor vanskelig det er, men hun synes det var lite arbeid å finne - men kanskje det er mer i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest farmasøyt

Jeg er farmasøyt og kan svare!

Det er hovedsaklig tre utdanningskategorier som jobber på apotek:

Provisorfarmasøyt - 5 års universitetsutdannelse

Reseptarfarmasøyt - 3 års høyskoleutdannelse

Apotektekniker - videregående skole

Det er muligens mulig å få jobb uten utdanning, men da tror jeg ikke du får tittelen apotektekniker (som kun skal brukes av autorisert helsepersonell).

Det er stor mangel på farmasøyter i størsteparten av landet, spesielt utenfor Osloområdet.

Det er endel ledighet blant teknikere - spesielt i Oslo, men er du god får du jobb! Det er veldig lett å komme inn på apotekteknikerutdanningen for tiden, og kvaliteten på de nyutdannede er dessverre deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er farmasøyt og kan svare!

Det er hovedsaklig tre utdanningskategorier som jobber på apotek:

Provisorfarmasøyt - 5 års universitetsutdannelse

Reseptarfarmasøyt - 3 års høyskoleutdannelse

Apotektekniker - videregående skole

Det er muligens mulig å få jobb uten utdanning, men da tror jeg ikke du får tittelen apotektekniker (som kun skal brukes av autorisert helsepersonell).

Det er stor mangel på farmasøyter i størsteparten av landet, spesielt utenfor Osloområdet.

Det er endel ledighet blant teknikere - spesielt i Oslo, men er du god får du jobb! Det er veldig lett å komme inn på apotekteknikerutdanningen for tiden, og kvaliteten på de nyutdannede er dessverre deretter.

Det er bare det at jeg har fagbrev som noe helt annet fra før av... Går det an å ta en kortere utdanning av tekniker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...