Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, slenger meg på her jeg :) Gratulerer så mye til dere alle.
Har termin en eller annen gang i slutten av mai. Dette var ikke planlagt, men den lille er hjertelig velkommen likevel :hjerte: Kvalmen har begynt å komme og jeg er forferdelig trøtt, sov fra 11.30 til 19.00 i går, og jammen fikk jeg sove når kvelden kom også. Måtte en tur på legevakta i går da jeg kjente en urinveisinfeksjon var på vei, håper virkelig jeg slipper flere under graviditeten. Noen andre som sliter/har slitt med dette gjennom svangerskapet? Jeg er jo førstegangs, så jeg aner ikke hva jeg kan forvente meg. Dette blir spennende! Kjenner ventetiden mot uke 12 kommer til å bli lang, noen som har noe tips til hva jeg kan bruke tiden til så det ikke føles så forferdelig lenge til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, lissa- :)

Ingen tips desverre, jeg synes også tiden går sakte ;) Men husk at når du er kvalm så er sansynligheten stor for at alt er bra. Det trøster jeg meg med ;)

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, slenger meg på her jeg :) Gratulerer så mye til dere alle.

Har termin en eller annen gang i slutten av mai. Dette var ikke planlagt, men den lille er hjertelig velkommen likevel :hjerte: Kvalmen har begynt å komme og jeg er forferdelig trøtt, sov fra 11.30 til 19.00 i går, og jammen fikk jeg sove når kvelden kom også. Måtte en tur på legevakta i går da jeg kjente en urinveisinfeksjon var på vei, håper virkelig jeg slipper flere under graviditeten. Noen andre som sliter/har slitt med dette gjennom svangerskapet? Jeg er jo førstegangs, så jeg aner ikke hva jeg kan forvente meg. Dette blir spennende! Kjenner ventetiden mot uke 12 kommer til å bli lang, noen som har noe tips til hva jeg kan bruke tiden til så det ikke føles så forferdelig lenge til?

Gratulerer :)

Har desverre ingen tips, skulle gjerne fått tiden til å gå fort selv. Jeg er mildt sagt opphengt i hvor langt jeg er og når jeg er 12 uker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, slenger meg på her jeg :) Gratulerer så mye til dere alle.

Har termin en eller annen gang i slutten av mai. Dette var ikke planlagt, men den lille er hjertelig velkommen likevel :hjerte: Kvalmen har begynt å komme og jeg er forferdelig trøtt, sov fra 11.30 til 19.00 i går, og jammen fikk jeg sove når kvelden kom også. Måtte en tur på legevakta i går da jeg kjente en urinveisinfeksjon var på vei, håper virkelig jeg slipper flere under graviditeten. Noen andre som sliter/har slitt med dette gjennom svangerskapet? Jeg er jo førstegangs, så jeg aner ikke hva jeg kan forvente meg. Dette blir spennende! Kjenner ventetiden mot uke 12 kommer til å bli lang, noen som har noe tips til hva jeg kan bruke tiden til så det ikke føles så forferdelig lenge til?

Jeg har også termin i slutten av mai og er 5 uker i dag. Helt enig i at tiden går sakte. Prøver å ta uke for uke, og ser også frem til legetime og tidlig ul. Kunne ønske man kunne hoppe frem i tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir enda værre når man nærmer seg termin. DA går det virkelig i sirup ;)

Da har jeg oppdatert terminlista med alle nye. Velkommen alle :)

Jeg gleder meg sånn til å bli mamma igjen! Det er det mest fantastiske i hele verden :rodmer:

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere da jenter? :blomst: Er formen deres god?

Jeg har en liten milepæl i dag, nå er jeg kommet lengre enn i de forrige graviditetene mine, på onsdag er jeg hele 9 uker :danse: Ellers går det i kvalme, crawings, trøtthet og humørsvigninger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er.....varierende :ler: Mye kvalm og trøtt av en annen verden, det eneste som hjelper er å ligge på sofaen og spise. Godt det er lenge til bikinisesongen ;) Ellers har jeg blitt veldig sensitiv for lukt; spesielt skjønnhets- og hygieneprodukter. Parfymer jeg elsket tidligere lukter helt grusomt nå!

Gratulerer med å ha nådd en milepæl! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Bygdis! Det går nok veien denne gangen :)

Urk, den kvalmen ja. Jeg har mild Hypermesis og det var like før det ble sykehusinnleggelse. Men jeg fikk utskrevet Postafen (reisesyketabletter) og nå er jeg mye bedre! Kaster ikke opp så mye og er generelt ikke så uggen. Men de gis også til folk med sovevansker, så jeg er ganske trøtt kan du si. Heldigvis er guttungen blitt glad i å leke "soveleken". Må innrømme at den er en favoritt om dagen hos meg og :fnise:

Koselig med legetime, Hvitløk :)Må få somla meg til å bestille en time jeg og snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bygdis!

Her er formen noenlunde grei. Nå har jo jeg ikke kommet så langt som dere, men er småkvalm på morgenen. Og har allerede fått bekkenlåsning (heldigvis ikke -løsning), så skal til kiropraktor i morgen. Sover også mye om dagen :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen, lissa- :)

Ingen tips desverre, jeg synes også tiden går sakte ;) Men husk at når du er kvalm så er sansynligheten stor for at alt er bra. Det trøster jeg meg med ;)

Tusen takk :)

Ja, jeg prøver å berolige meg med det. Har fremdeles ikke funnet noen måte å få tiden til å gå, men prøver å sette en del "delmål" og telle ned til dem, så har plutselig en uke gått.. Men kan ikke akkurat si jeg føler tiden flyr enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt time til tidlig UL på mandag. Jeg er blitt litt "bekymret" for om det kan være to ettersom jeg har så veldig kraftige symptomer, samt at jeg har faktisk fått antydning til mage alt :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! :bond: To stykker ja, akkurat to håndfuller! Greit å være klar over det så tidlig som mulig tipper jeg!

Jeg har også bestilt meg time til tidlig UL, i uke 12. For å sjekke at alt er greit og eventuelle avvik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da melder jeg meg inn her jeg også! I følge menstermin og nesten helt sikker unnfangelsesdato så er jeg 4+0 i dag og har termin 07. juni. Innmari tidlig, men kjenner så godt at jeg er gravid og har allerede fått både kvalme og hodepine. Foreløpig bare spennende og helt greit med symptomer.

Fra før har jeg og samboeren ei lita storpie på snart 2 år. Forrige svangerskap var jeg veldig dårlig med oppkast og kvalme fra uke 8 til drøye 20, så jeg har begynt forebyggende arbeid mot kvalmen allerede (akupunktur-bånd og jevn småspising). Ivrig som jeg er så ringte jeg nettopp for time til jordmor, og den ble ikke satt før til den 17. november ... Passer bra til en utålmodig sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Ahava! Da har jeg lagt deg til lista :)

Jeg kan virkelig anbefale å prøve Postafen (reisesyketabletter) mot kvalmen. Fikk det av legen min og det gjør at dagene er overkommelige. Det er testet ut opp og i mente, og er helt trygt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, Dorey! Må det anbefales/skrives ut av lege for at en skal få det? Hadde vært fantastisk med noe helt trygg kvalmestillende, for en ny runde av kvalmen fra forrige gang føles ut som kan bli uutholdelig. Husker jeg var fast bestemt på at jeg aaaldri skulle bli gravid igjen på et punkt ved forrige runde ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også. Det gikk så langt at jeg angret på hele greia denne gangen, ikke så kult. :( MEN etter at jeg fikk medisiner funker jeg igjen :danse: Du må ikke få det av legen, men da får du resept som gjør at det blir billigere :) Man blir ganske trøtt da, men jeg merker ikke så mye til det lengre, tror kroppen venner seg til det ;)

Apropos, god natt :sleeping:

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...