Gå til innhold

Jeg bruker 3000 kr på Pepsi Max i måneden. Hvordan slutte? Vann smaker jo ingenting!


HerKommerMummi

Anbefalte innlegg

Det som sjokkerer meg mest er at det virker som TS hovedbekymring er økonomien, og ikke helsa. Anonymous poster hash: 1f8d4...363

Noe skal man dø av... :)

Anonymous poster hash: 18b9b...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre TUSEN kroner? En flaske koster vel rett under 30 kr, drikker du over hundre flasker i måneden?

*skrivefeil

hehe det tenkte jeg på

OT: Du bør bry deg også om helse - det er veldig dårlig for kroppen din med så mye Pepsi! Seriøst :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med Pepsi Max egentlig, som gjør at så mange blir avhengige? Kjenner meg igjen selv, drikker sikkert en liter til dagen. Syns det var lettere å slutte å røyke enn å kutte den hersens brusen! :klo::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lett for meg å si, men fatter ikke at noen orker drikke det klissete sukkervannet, full av gifter. Vann er svalende og rent.Tenk på at du skal rense/vaske kroppen din innvendig og hvor utrolig mye bedre det er for kroppen med vann istedetfor denne rottegiften. Dette er vel som å snakke til en hardbarka røyker, men det er jo en avhengighet som du må bli kvitt. Tenk på helsegevinsten! Kroppen vil takke deg i det lange løp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lett for meg å si, men fatter ikke at noen orker drikke det klissete sukkervannet, full av gifter. Vann er svalende og rent.Tenk på at du skal rense/vaske kroppen din innvendig og hvor utrolig mye bedre det er for kroppen med vann istedetfor denne rottegiften. Dette er vel som å snakke til en hardbarka røyker, men det er jo en avhengighet som du må bli kvitt. Tenk på helsegevinsten! Kroppen vil takke deg i det lange løp.

1. Brus inneholder ikke gift.

2. Man kan ikke gjøre noe spesielt for å "rense kroppen". Det er en prosess som foregår uavbrutt uansett, om man ikke ligger og skrumper inn av heteslag midt i Sahara.

Som Mann42 svarer lenger opp, å trappe ned på kaffe er kanskje ikke så dumt. Coladrikker inneholder en del koffein, så man vil få abstinenser de første dagene om man bare skrur rett av.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Brus inneholder ikke gift.

2. Man kan ikke gjøre noe spesielt for å "rense kroppen". Det er en prosess som foregår uavbrutt uansett, om man ikke ligger og skrumper inn av heteslag midt i Sahara.

Som Mann42 svarer lenger opp, å trappe ned på kaffe er kanskje ikke så dumt. Coladrikker inneholder en del koffein, så man vil få abstinenser de første dagene om man bare skrur rett av.

Vel, var litt billedlig talt da, for å hjelpe til å tenke litt i andre baner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klarer alle andre å drikke vann som er så kjedelig? Jeg drikker bare Pepsi Max. Noen som har noen tips til å i det minste trappe ned litt? Blir jo litt dyrt! Bruker like mye på mat som på Pesi Max i måneden! SOS! Vann er jo ikke noe digg!

En ting er at du drikker mye brus, langt mer bekymringsfullt er det at du inntar så mye væske. Du bør få deg en legetime og få kontrollert hvordan kroppen din har det med et så voldsomt væskeinntak, daglig.

Med min kunnskap om pris på Pepsi Max så må du drikke et sted mellom 3 og 5 flasker for dagen i gjennomsnitt. Tror du trenger legehjelp for å få endret på et så voldsomt forbruk.

Anonymous poster hash: 8dc1c...ed0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, var litt billedlig talt da, for å hjelpe til å tenke litt i andre baner. ;)

Andre baner? Du kaller det for rottegift? :klo: Jeg syns den var litt på kanten. Jeg vil ikke forsvare overdreven brusdrikking på noe vis, men det går an å være litt edruelig om hva som egentlig er oppi flaska.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre baner? Du kaller det for rottegift? :klo: Jeg syns den var litt på kanten. Jeg vil ikke forsvare overdreven brusdrikking på noe vis, men det går an å være litt edruelig om hva som egentlig er oppi flaska.

For meg er det rottegift. Men nå er jeg kanskje i overkant mer opptatt av hva jeg stapper i meg enn gjennomsnittet. Er som regel edru, ja. Nå handler ikke dette om meg, men om TS som gjerne vil ha råd om hvordan hun kan snu denne trenden sin, eller tenke i andre baner. Og jeg prøvde å billedliggjøre mitt syn på saken. Og det var ikke vitenskapelig, men hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

3000 kr!? Du må drikke helt vanvittig mengder. Sykeste. Du må vel slite med mye hull i tennene?

Drikk vann med sitron eller lime biter i. Kjempe godt :)

Endret av Sunshine23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye pepsi max må vel skade tennene dine,vil jeg tro? Selv drikker jeg kun brus i helgene,men helst Farris.

Har ingen hull faktisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann smaker ingenting? Grøss, føler bare jeg ser for meg Jørgen Foss i bakgrunnen når han prater om problemene sine...

Hahah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsetter ts slik i 10 år til vil du være tannløs og blakke deg hos tannlegen. Vel bekomme..

Anonymous poster hash: e1a5d...7d7

Jeg har holdt på sånn i ti år allerede. Ingen hull, men det er jo litt dyrt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kjøp sånn boblevannmaskin som tilsetter bobler, og så hiv oppi litt sitron eller lime slik at det blir litt ekstra smak. ^^,

Ja, vurdere det! Er det en spesiell maskin du kan anbefale? kan man få med cola/pepsi smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at vann smaker mye bedre når det er helt iskaldt. Mange får ikke så kaldt vann i springen, men sett en mugge klar i kjøleskapet f.eks. Ellers synes jeg det er en god idé å bytte ut brusen med fun light, men vannet i saften bør fortsatt være iskaldt :)



Anonymous poster hash: a2299...0c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tre TUSEN kroner? En flaske koster vel rett under 30 kr, drikker du over hundre flasker i måneden?

*skrivefeil

Det verste er at jeg drar til Sverige å kjøper for at det skal bli billigere. Fyller opp bilen for 3000 og det holder ca en måned. Jeg drikker hele tiden. I bilen, på jobb, hjemme. OVERALT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere er avhengige av, egentlig? Er det koffeinet? Bytt til kaffe.

Jeg liker ikke kaffe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at jeg drar til Sverige å kjøper for at det skal bli billigere. Fyller opp bilen for 3000 og det holder ca en måned. Jeg drikker hele tiden. I bilen, på jobb, hjemme. OVERALT!

:hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: og jeg som trodde JEG var avhengig av Pepsi Max

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at du drikker mye brus, langt mer bekymringsfullt er det at du inntar så mye væske. Du bør få deg en legetime og få kontrollert hvordan kroppen din har det med et så voldsomt væskeinntak, daglig.

Med min kunnskap om pris på Pepsi Max så må du drikke et sted mellom 3 og 5 flasker for dagen i gjennomsnitt. Tror du trenger legehjelp for å få endret på et så voldsomt forbruk.

Anonymous poster hash: 8dc1c...ed0

Er det sant? Er det farlig å drikke mye veske? Jeg har alltid drukket ekstremt mye. Minst seks liter om dagen.Hvorfor er det farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...