Gå til innhold

Jeg bruker 3000 kr på Pepsi Max i måneden. Hvordan slutte? Vann smaker jo ingenting!


HerKommerMummi

Anbefalte innlegg

Hvordan klarer alle andre å drikke vann som er så kjedelig? Jeg drikker bare Pepsi Max. Noen som har noen tips til å i det minste trappe ned litt? Blir jo litt dyrt! Bruker like mye på mat som på Pesi Max i måneden! SOS! Vann er jo ikke noe digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tvinger deg selv til å drikke vann i stedet for brus en periode, slutter brus å smake godt. Det blir rett og slett altfor søtt og klissete.

Det handler om å være superstreng med seg selv frem til du har brutt uvanen.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden klarer du å bruke 3000 på pepsi max i måneden? Jeg drikker mye altså, og jeg bruker langt i fra så mye penger. :P



Anonymous poster hash: ee780...5bb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre TUSEN kroner? En flaske koster vel rett under 30 kr, drikker du over hundre flasker i måneden?

*skrivefeil

Endret av ilouises
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klarer alle andre å drikke vann som er så kjedelig? Jeg drikker bare Pepsi Max. Noen som har noen tips til å i det minste trappe ned litt? Blir jo litt dyrt! Bruker like mye på mat som på Pesi Max i måneden! SOS! Vann er jo ikke noe digg!

Prøv å pense misbruket over på farris.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Hva som virker for meg:
Jeg begynte med å bytte ut et glass innimellom med fun light. Har nå faktisk klart å bytte ut fun lighten med vann, da jeg har lært meg til å like vann bedre. Putter alt mulig av bær og frukt oppi, gjør det mye morsommere å drikke. Holder meg mest til sesongvarer, nå går det mye i epler, mens om sommeren gikk det mye i bær.

Unner meg fremdeles en (stor) flaske med brus i helgen, men kjenner det ikke frister så mye lenger.

Jeg hatet også vann, men nå syns jeg det frister mer og mer. Kunne drikke opp til 3 liter med cola om dagen.

Tror egentlig du må finne din egen metode, for noen hjeper det å trappe ned, mens andre kan bestemme seg for å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann smaker ingenting? Grøss, føler bare jeg ser for meg Jørgen Foss i bakgrunnen når han prater om problemene sine...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med slik avhengighet som med alt annet, du må bare være hard med deg selv. Man drikker ikke for at det skal smake godt, men for å slukke tørsten. Da fungerer vann mye bedre enn PM. Så slutt å kjøpe inn, drikk vann når du er tørst.

Men, vær klar over at du må beregne å få abstinenser, så muligens du må trappe ned. Da kan du kjøpe små flasker, og bare en i gangen.

Du er ikke alene om PM-avhengighet, kjenner mange damer som blir sjelven hvis dem ikke får sine daglige litre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det hjelper å tenke på helsegevinsten ved å heller drikke vann? Det er jo ikke bra for kroppen din om du drikker så mye brus.

Jeg forstår ikke hvordan man kan drikke så mye brus. Det slukker jo ikke tørsten i det heletatt, man blir bare mer tørst. Hvis jeg skal drikke brus/saft så må jeg ha vann i tillegg for jeg syns brus og saft er så klissete og slimer i halsen.

Det kan hende det hjelper å ha masse isbiter i vannet. Et annet tips er å drikke vann fra flaske (imsdal flaske f.eks). ta en flaske med litt vann og legge i fryseren og fylle opp med kaldt vann så du har en stor isbit i flaska som holder vannet kaldt. Jeg syns det er lettere å få i meg nok vann ila en dag når jeg drikker av flaske og når vannet er iskaldt.

Hvis du må ha smak i vannet kan du bruke sitron eller appelsin

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Google "syreskadet tenner" så mister du lysten.

Hvis du kun kjøper 4pk så drikker du faktisk 6-7 liter til dagen. Det er ganske sykt. Prøv nå i det minste å redusere til 1,5 liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter ts slik i 10 år til vil du være tannløs og blakke deg hos tannlegen. Vel bekomme..



Anonymous poster hash: e1a5d...7d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du prøve å bytte ut Pepsi Max med vann til måltidene, så kan du heller drikke Pepsi Max til kos utenom måltid? Når du spiser noe har du jo andre smaker uansett, så da er det kanskje ikke like ille at vann smaker "kjedelig"? Du kan også forsøke å ha som vane å drikke et glass vann før hver gang du tar frem brusflaska. Da får du i deg noe annen drikke enn brus, og du drikker sannsynligvis litt mindre brus pga du ikke er like tørst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sjokkerer meg mest er at det virker som TS hovedbekymring er økonomien, og ikke helsa.



Anonymous poster hash: 1f8d4...363
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...