Gå til innhold

arresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kan man slippe å sitte i politi arresten for når man er full med diagnose. jeg har aspergers og klaustroforbi kunne jeg har havnet i glattcelle?, hadde fått full panikk og sikkert pysiske plager, har ikke planer om å havne der.



Anonymous poster hash: 31862...31b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du først havner i situasjonen hvor politiet faktisk mener at din tilstand er så ille at du bør i fyllearrest, så tror jeg du hadde slitt med å forklare deg unna pga diagnoser. Mulig de hadde tatt hensyn, men så framt at du ikke går rundt med bevis fra legen på innerlomma, tror jeg ikke politiet ville ha trodd deg. De får nok høre mange rare unnskyldninger fra fulle bråkmakere som ikke vil i arresten, så i ditt tilfellet er det nok best å passe på at du ikke havner i en slik situasjon fra starten av. Fint at du ikke har noen plan om det, for det skal også litt til for å havne i glattcella ;)

Endret av Sleeve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også diagnoser som tilsier at det er forjævelig for meg å være innestengt alene. Men også som tilsier at jeg absolutt ikke bør bli etterlatt innestengt alene. De dreit i det ja. Antipsykotikum medisinene mine kalte de for rus og beslagla dem. Men til sist skjedde det noe hvor de så at dette gikk ikke oh da fikk jeg selskap av en veldig grei politimann resten av kvelden. Han gav meg en rullings også. Sikkert fra en av de andre fangene hehe.

Så nei de bryr seg ikke om du har a eller b, men skjer det noe hvor de ser det ikke er forsvarlig kan de enten gi deg selskap eller sende deg videre på psyk. Du får ikke bare gå hvis det er det du trodde

Anonymous poster hash: eb8bf...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du først havner i situasjonen hvor politiet faktisk mener at din tilstand er så ille at du bør i fyllearrest, så tror jeg du hadde slitt med å forklare deg unna pga diagnoser. Mulig de hadde tatt hensyn, men så framt at du ikke går rundt med bevis fra legen på innerlomma, tror jeg ikke politiet ville ha trodd deg. De får nok høre mange rare unnskyldninger fra fulle bråkmakere som ikke vil i arresten, så i ditt tilfellet er det nok best å passe på at du ikke havner i en slik situasjon fra starten av. Fint at du ikke har noen plan om det, for det skal også litt til for å havne i glattcella ;)

Skal litt til du ;p, har man en plan om det så mislykkes man nok ikke med det altså, Så vanskelig er det ikke :) eller spørs jo hva som er litt og hva som er vanskelig så klart

Anonymous poster hash: eb8bf...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De søker jo l i systemet om deg før du skal i arrest, og da hadde de sett min diagnose

Anonymous poster hash: 31862...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en person så full av rusmidler at han havner i arresten skal personen fremstilles for lege før han låses inn. Da har du jo mulighet til å forklare deg, om du skjønner situasjonen.

Havner noen i arresten pga. Andre ting enn overstadig beruselse, altså type straffbare forhold, får man oppnevnt forsvarer. Forsvareren skal ivareta klientens interreser, også den psykiske helsen dersom klienten ikke kan sitte i arresten eller fengsel, er alternativet er alternativet lukket avdeling/sikkerhetsavd. På psykiatriske sykehus.

Anonymous poster hash: 7dd39...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De søker jo l i systemet om deg før du skal i arrest, og da hadde de sett min diagnose

Anonymous poster hash: 31862...31b

Nei, de ser ikke journaler. Det er utrolig strengt med dette og med mindre det er et sykehus innen samme foretak så får de ikke opp noe på deg

Anonymous poster hash: 4a4cf...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en person så full av rusmidler at han havner i arresten skal personen fremstilles for lege før han låses inn. Da har du jo mulighet til å forklare deg, om du skjønner situasjonen.

Havner noen i arresten pga. Andre ting enn overstadig beruselse, altså type straffbare forhold, får man oppnevnt forsvarer. Forsvareren skal ivareta klientens interreser, også den psykiske helsen dersom klienten ikke kan sitte i arresten eller fengsel, er alternativet er alternativet lukket avdeling/sikkerhetsavd. På psykiatriske sykehus. Anonymous poster hash: 7dd39...4c4

Dette var som regel grunnen til at jg havnet på cella tidligere. Var aldri snakk om noen lege. Heller ingen andre i miljøet fikk den muligheten så tviler på at dette utføres i praksis men høres jo fint ut ja...

De går ikke inn på journaler nei da ville de sett historien min og aldri turt å stenge meg inne men sendt rett på psyk. De ville også ha sett medisinering og ikke gått ut ifra at alt er rus. Så disse tingene skjer ikke praksis. Jeg har forresten bedt om lege engang til min abstinente eks men det var ikke snakk om.. Han hadde renneræv og spysjuke i 15 timer. De gav han noe vann :)

Anonymous poster hash: eb8bf...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å bekymre meg for OM, så hadde jeg heller unngått å sette meg selv i en slik situasjon. Drikk med måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri tenkt å drikke så sikkert ikke noe problem

skal holde meg unna alkohol



Anonymous poster hash: 31862...31b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...