Gå til innhold

Hva om jeg gjorde promiskuøs atferd ulovlig i morgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis vi leker med tanken at du klarte å administrere noe slikt, hadde jeg imigrert. Det ville være ett såpass stort overgrep over menneskers frie vilje, at det ville vært uttålelig.

Mer praksis sett, ville du fort bli styrtet; det er ett såpass ekstremt synspunkt at du ikke ville hatt nok demokratisk støtte, selv i form av militærdiktatur. Og du ville ikke hatt hjelp fra ekstern press , slik f.eks Iran har.

Og å velge seksuelt frustrerte som soldater, vil antagelig fungere mot sin hensikt :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi leker med tanken at du klarte å administrere noe slikt, hadde jeg imigrert. Det ville være ett såpass stort overgrep over menneskers frie vilje, at det ville vært uttålelig.

Mer praksis sett, ville du fort bli styrtet; det er ett såpass ekstremt synspunkt at du ikke ville hatt nok demokratisk støtte, selv i form av militærdiktatur. Og du ville ikke hatt hjelp fra ekstern press , slik f.eks Iran har.

Og å velge seksuelt frustrerte som soldater, vil antagelig fungere mot sin hensikt :-)

Når vi ser hvor tafatt nordmenn forholder seg til de fleste trusler, og ser hvor mye baluba IS skaper i Syria, keves det bare en liten væpnet gruppe ytterliggående KrF-ere, så er vi i boks. :jepp:

Og hvorfor skal et antipromiskuøst liv være værre for alle kåtingene der ute, enn for alle de som aldri har fått seg fra ungdomsskolen til tidlig voksen alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi ser hvor tafatt nordmenn forholder seg til de fleste trusler, og ser hvor mye baluba IS skaper i Syria, keves det bare en liten væpnet gruppe ytterliggående KrF-ere, så er vi i boks. :jepp:

Og hvorfor skal et antipromiskuøst liv være værre for alle kåtingene der ute, enn for alle de som aldri har fått seg fra ungdomsskolen til tidlig voksen alder?

Jeg vil hevde at vi er rimelig gode til å takle trussler. Sett historisk er det få settinger der vi ville endret situasjonen nevneverig med å gjøre mer. Vi har som nasjon en rimelig sunn risikobevisthet.

Å skape en revolusjon er ofte ikke vanskelig og krever kun å dytte i misnøye. Men det krever fortsatt ett fundament for enighet. Det å videreføre en revolusjon til en samfunnsordning er dog noe helt annet, og krever ekstremt mye mer.

Når det komer til det siste punktet. En samfunnsordning som du skisserer gir ikke disse noe mer sex. Og det ødelegger for deres drømmer om å ta del i ordinære samliv. Nå er det en ekstremt liten gruppe som har dette problemet uansett, men det er ikke nyttig å skape større problemer for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...